Η Fiat σήμερα είναι μέλος του ομίλου που περιλαμβάνει τρεις ιταλικές μάρκες (Fiat, Alfa Romeo, Maserati) και τέσσερις αμερικανικές μάρκες (Jeep, Chrysler, Dodge, Ram).

Fiat: Καλύτερη ή χειρότερη απότι πριν 20 χρόνια;

10.347 Επισκέψεις στο άρθρο (1/2/2019)

Πως είναι η Fiat σήμερα; Καλύτερη ή χειρότερη από τη Fiat πριν 20 χρόνια;

Με τον τραγικό θάνατο του επικεφαλής του ομίλου Fiat-Chrysler (FCA), Σέρτζιο Μαρκιόνε, κλείνει ένας κύκλος για τις ιταλικές μάρκες. Πως είναι όμως η Fiat σήμερα, τι κατεύθυνση της έδωσε ο εκλιπών και πως συγκρίνεται με τη Fiat των προηγούμενων ετών;
 
Αν κάτι χαρακτήριζε τον Μαρκιόνε, αυτό ήταν η αποφασιστικότητα για αλλαγές χωρίς να λογαριάζει παραδόσεις, και εμμονές στο παρελθόν. Μια ματιά στο που ήταν ο όμιλος πριν αναλάβει τα ηνία, και που είναι σήμερα αρκεί.
 
Η Fiat σήμερα είναι μέλος του ομίλου που περιλαμβάνει τρεις ιταλικές μάρκες (Fiat, Alfa Romeo, Maserati) και τέσσερις αμερικανικές μάρκες (Jeep, Chrysler, Dodge, Ram). Χωρίς να λογαριάζουμε τη Ferrari που είναι σε φάση αυτονόμησης, αλλά πολύ κοντά στον όμιλο.
 
Στα αμέσως προηγούμενα χρόνια ο όμιλος έχασε (ή έσβησε) την Lancia, μείωσε τις γκάμες σε τρεις μάρκες και αύξησε τις γκάμες σε τέσσερις. Έτσι η Fiat, Chrysler και Dodge βρέθηκαν με μόλις μία χούφτα μοντέλα, ενώ η Jeep, Maserati, Alfa Romeo και Ram (pickup) άνθισαν με νεά μοντέλα και τοποθετήσεις στην αγορά.
 
Η αλλαγή στον όμιλο έχει να κάνει με μία απλή, και σκληρή συνειδητοποίηση. Αν δεν είσαι premium δεν επιβιώνεις. Έτσι το όραμα του Μαρκιόνε ήταν να κάνει τον όμιλο premium. Σήμερα το 65% των εσόδων προέρχονται από την Jeep, την Alfa Romeo, την Maserati και την Ram, αφήνοντας τις άλλες τρεις μάρκες να προσθέτουν μόλις 13% με τα επαγγελματικά να συμπληρώνουν την εικόνα.
 
Ο όμιλος οραματίζεται τις τέσσερις αυτές μάρκες να φτάσουν το 80% των εσόδων μέχρι το 2022, με παγκόσμια απήχηση, αφήνοντας τις άλλες σε τοπικές αγορές, με ειδικά μοντέλα. Έτσι η Chrysler και η Dodge με δύο μοντέλα ανά μάρκα θα προσφέρουν MPV και muscle cars αντίστοιχα στην Αμερική, ενώ η Fiat θα μείνει ουσιαστικά με το 500 και την γκάμα του στην Ευρώπη.
 
Ειδικά για τη Fiat το επίκεντρο της προσπάθειας θα είναι το ηλεκτρικό 500, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το Panda και το Tipo εκτός της γκάμας αυτής. Ο Μαρκιόνε είχε ξεκόψει πως δεν θα υπάρξει νέο Punto, οπότε και με το τέλος του μοντέλου πριν λίγους μήνες, δεν θα δούμε μικρό Fiat ξανά. 
 
Είναι καλύτερα όμως έτσι για τη Fiat; Μήπως η έμφαση στο premium μέσα από το 500 την έκανε και πάλι κερδοφόρα, αλλά της στέρησε και τα μοντέλα που συνηθίσαμε να περιμένουμε; Τι λέτε; πως βρίσκετε εσείς τον όμιλο και τη Fiat μετά από αυτά τα χρόνια;

Mercedes
moto