• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το Punto μετά από 13 χρόνια παραγωγής, σταμάτησε να παράγεται...

Fiat χωρίς Punto γίνεται;

Διαβάστηκε από 7499 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/10/2018
 

Το Punto μετά από 13 χρόνια παραγωγής, σταμάτησε να παράγεται, αφήνοντας την Fiat για πρώτη φορά στην ιστορία της χωρίς μικρό μοντέλο. Γίνεται Fiat χωρίς Punto όμως;

Τα μικρά μοντέλα της Fiat, ξεκινώντας από το 600 και συνεχίζοντας με το 850, το 127 και κατόπιν το Uno και το Punto, αποτέλεσαν τη ραχοκοκαλιά της μάρκας για πάνω από μισό αιώνα, και σίγουρα μερικά από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα στους Ελληνικούς δρόμους.
 
Στην τελευταία του μορφή, το μικρό της Fiat ξεκίνησε την καριέρα του ως Grande Punto σε μία ιδιόμορφη συνεργασία με την General Motors που δημιούργησε αυτό και το Opel Corsa. Στην πρώτη του ανανέωση άλλαξε όνομα σε Punto Evo και τελικά έκλεισε τον κύκλο του με το όνομα Punto, σκέτο όπως και η πρώτη του γενιά.
 
Εμπορικά, εκτός Ιταλίας, το Punto αυτό δεν πήγε καλά, παρά την ιδιαίτερα όμορφη σχεδίασή του που παρέπεμπε σε Maserati εμπρός (σχέδιο Pininfarina) και έκλεινε με ένα κοφτό χάτσμπακ πίσω (σχέδιο Bertone). Στο τέλος της μακράς ζωής του μάλιστα, και όντας πλέον τελείως παρωχημένο τεχνολογικά, έτυχε και του εξευτελιστικού αποτελέσματος των μηδέν αστεριών στη δοκιμή EuroNCAP. Ο κύκλος είχε κλείσει.
 
Υπό άλλες συνθήκες το τέλος του Punto θα ήταν μια καλή είδηση, γιατί θα σηματοδοτούσε την αρχή ενός νέου μικρού μοντέλου. Όμως η απόφαση είχε ήδη παρθεί από τον εκλιπόντα επικεφαλής του ομίλου Σέρτζιο Μαρκιόνε, πως η Fiat δεν θα αντικαταστήσει το Punto με νέο μοντέλο, και η παρουσία της μάρκας στα μικρά τελειώνει με αυτό.
 
Ο λόγος είναι απλός. Χωρίς άλλη μάρκα στον όμιλο να μπορεί να μοιραστεί μηχανικά μέρη, ακόμη και με τη μαζικότητα ενός μικρού μοντέλο, και χωρίς εξωτερική συνεργασία, ένα μικρό που δεν είναι premium δεν μπορεί να έχει κέρδος αλλά μόνο ζημιές. Η Fiat σήμερα ανήκει σε έναν όμιλο με μάρκες που παράγουν βασικά μεγάλα αυτοκίνητα. Για να επιβιώσει χρειάζεται μοντέλα που πουλάνε πολύ και με σημαντικό περιθώριο κέρδους, όπως η γκάμα του 500, που λόγω στυλ, έχει και κάτι το premium. Το Panda είναι βασισμένο στα ίδια μηχανικά, ενώ το Tipo έχει πίσω του την αγορά της Τουρκίας και της Μέσης Ανατολής να το στηρίζει εμπορικά ώστε να είναι βιώσιμο.
 
Και έτσι, τη θέση του Punto στο εργοστάσιο της μάρκας στο Melfi της Ιταλίας, θα πάρει ένα δεύτερο SUV της Maserati, σφραγίζοντας με αυτόν τον τρόπο το τέλος της παρουσίας της Fiat στη μικρή κατηγορία.
 
Εσάς όμως πως σας φαίνεται η Fiat χωρίς Punto; Θα θέλατε ένα νέο μοντέλο; Αγοράσατε το παλιό; Και τελικά μήπως τα 13 χρόνια που έμεινε το παλιό στην αγορά έβγαλε τη μάρκα τελείως από την κατηγορία, ώστε να μην έχει πλέον σημασία; Τι λέτε;

Tags: FIAT PUNTO
 

FIAT PUNTO - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Γιάννης Παναγιωτάκης

    Το Πούντο ήταν ένα καθοριστικό μοντέλο για τη Φιατ καθώς κι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο για την εποχή του.Ειναι κρίμα να σταματήσει η παραγωγή του .

      14
  • Harris

    Ανεξήγητη και ίσως καταστροφική εμπορικά απόφαση του εκλιπόντος. Στα μάτια του καταναλωτικού κοινού η Fiat ήταν ανέκαθεν συνυφασμένη με το "μικρό, οικονομικό αυτοκίνητο", σκοπό που τα Uno και Punto εξυπηρέτησαν άριστα. Δεν πετάς έτσι στον κάλαθο των αχρήστων ένα τόσο ισχυρό brand name. Αλλά τι να λέμε. Εδώ δολοφόνησαν ολόκληρη Lancia, αφού πρώτα την εκφύλισαν με τα Chrysler rebrands...

      13
  • Βαγγέλης - Χανιά

    Η FIAT όπως και η Lancia, ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΟΥΝ πλέον. Θα εξαφανιστούν, στον βωμό του marketing. Αυτά συμβαίνουν, όταν ιστορικές εταιρείες με πλούσιο Αγωνιστικό παρελθόν, (και όχι μόνο), διοικούνται από κουστουμαρισμένους γιάπις, που γι΄αυτούς είτε πουλάνε σερβιέτες είτε αυτοκίνητα, είναι το ίδιο πράγμα. Είναι ανθρωπάκια χωρίς πάθος, που βλέπουν, μόνο νούμερα. Οι αξίες, σε όλους τους τομείς, αλλάζουν πρός το χειρότερο

      11
  • ΑΝΔΡΕΑΣ

    Πιστεύω οτι εχει πλεον το TIPO και μπορεί να ανταπεξέλθει στον ανταγωνισμο με φτηνο μικρο-μεσαιο σε όλες τις μορφές του σε ανταγωνιστικές τιμές, οποτε το Punto "κανιβαλιζόταν" , και πιστεύω οτι πλέον δεν είχε κοινό να απευθυνθεί . Όποιος θέλει φτηνό μικρό πάει στο PANTA όποιος θέλει κάποιο καλύτερο μικρό παέι στα 500ακια και όποιος θέλει κάτι σε χώρους πάει στο TIPO ή όποιος θέλει κάτι καλό σε χώρους πάει στο 500L ή 500x . Αρα σωστή η απόφαση. Δεν θα λείψει και πολύ από το καταναλωτικό κοινό.

      8
  • APK

    Κακα τα ψέματα όταν στο κάτω άκρο της γκάμας έχεις τρία μικρα δηλαδη το 600 το Panda και το Punto κάποιο θα την πλήρωνε διότι γινόταν μια μορφή εσωτερικού ανταγωνισμού. Οπότε καλώς τέλειωσε το Punto και έμειναν τα άλλα δυο, ένα premium και ένα κανονικό. Θεωρώ ότι το Panta εξακολουθεί να κρατά ψηλά τη σημαία στα μικρά και μάλιστα να καλύπτει ένα πλήθος απαιτήσεις λόγω των παραλλαγών. Το 600 αν και μικρό (όχι και τόσο διότι βγαίνει σε πλήθος παραλλαγές σας το MINI COUPER) όπως είπαμε είναι σε δική του κατηγορία

      3
  • loukia

    ...ο πρόεδρος πέθανε, ΖΗΤΩ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ!!! Μπορεί να επαναφέρει το όνομα uno στην Ευρώπη είτε με σύμπραξη για μείωση κόστους, κ.τ.λ. είτε να το κάνει premium με το ανάλογο κόστος λιανικής βέβαια...