Ο ανθρώπινος παράγοντας παίζει σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια θεατών και αγωνιζομένων.

Ο ανθρώπινος παράγοντας παίζει σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια θεατών και αγωνιζομένων.

Φόβος ή σεβασμός;

3.911 Επισκέψεις στο άρθρο (24/10/2015)

Ο κίνδυνος στους αγώνες αυτοκινήτου είναι αυτονόητος. Από εκεί και πέρα όμως ο παράγοντας «άνθρωπος» παίζει σημαντικό στην ασφάλεια αγωνιζόμενων και θεατών.

Ο κόσμος των Ράλλυ πριν λίγο καιρό συγκλονίστηκε από δύο θανατηφόρα ατυχήματα με αποτέλεσμα να βγει για τα καλά στην επιφάνεια το θέμα της ασφάλειας των αγώνων. 
Στο ισπανικό Ράλλυ Λα Κορούνια 6 θεατές έχασαν τη ζωή τους όταν ο Σέρτζιο Ταμπεβάο έχασε τον έλεγχο του Peugeot 206 με αποτέλεσμα να πέσει επάνω τους, ενώ νωρίτερα ο 39χρονος Γάλλος Φρεντερίκ Κομτέ είχε έξοδο με μία Citroen Xsara WRC με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του.
Εκτός από τις προαναφερθείσες απώλειες, θεατές έχασαν τη ζωή τους σε αγώνες το Μάιο σε εθνικά Πρωταθλήματα. Ένα παιδί έξι χρονών έχασε τη ζωή του σε αγώνα στο Ντένελτι Ράλλυ της Αυστραλίας, ενώ τρεις θεατές σκοτώθηκαν στο εσθονικό Ράλλυ Χαρτζού. Ο πρόεδρος της FIA Zαν Τοντ, κάλεσε στις 9 Σεπτέμβρη έκτακτη συνεδρίαση με τους προέδρους των επιτροπών της FIA που εμπλέκονται στην ασφάλεια των αγώνων Ράλλυ. Ο σκοπός της συνάντησης ήταν να συζητηθούν τα τραγικά ατυχήματα του τελευταίου διαστήματος και να προταθούν αξιολογηθούν επιπλέον μέτρα για να υποστηρίξουν ή να ενισχύσουν την προσπάθεια των οργανωτών, τόσο για την ασφάλεια των οδηγών όσο και των θεατών.Η FIA δεν αστειεύεται. Ήδη ο Κάρλος Σάινθ μετά το τρομακτικό ατύχημα, που αναφέρθηκε στην αρχή, δήλωσε: «θα πάω στο σημείο και θα προσπαθήσω να καταλάβω τι έγινε. Πρέπει τα πλοηγά αυτοκίνητα να έχουν τη δυνατότητα να πάρουν δύσκολες αποφάσεις, όπως να ακυρώσουν ειδικές. Αν ο κόσμος είναι πάρα πολύς και δεν μπορεί να ελεγχθεί, ας ακυρώσουν τις ειδικές. Στο WRC και στους εθνικούς αγώνες τα επίπεδα ασφαλείας είναι πολύ καλά, αφού υπάρχουν απαγορευμένες ζώνες και σωστή αστυνόμευση, αλλά υπάρχουν και αγώνες μικρότερου βεληνεκούς.
Το θέμα δεν είναι ο φόβος στο motorsport, αλλά ο σεβασμός στους κινδύνους, που η συμμετοχή σε αυτό συνεπάγονται. Οι κανόνες ασφαλείας για τους συμμετέχοντες είναι γνωστοί και ο αυστηρός τεχνικός έλεγχος στοχεύει στην ελαχιστοποίηση των πιθανοτήτων για δυστύχημα. Από εκεί και πέρα οι θεατές, ειδικά αυτοί των Ράλλυ που είναι ουσιαστικά ανεξέλεγκτοι, πρέπει να έχουν τον κοινό νου να σέβονται τους βασικούς κανόνες ασφαλείας. Όταν σε μια αριστερή στροφή κάποιος κάθεται στην εξωτερική δεξιά μεριά σε περίπτωση εξόδου του αυτοκινήτου δεν φταίει το motorsport, αλλά η βλακεία. Το που πρέπει να στέκονται οι θεατές, πέρα από τις υποδείξεις των ανθρώπων ασφαλείας, είναι και λίγο πολύ αυτονόητο. Η μαγκιά, τα «ξέρω εγώ» και τα «έλα μωρέ σιγά μη γίνει τίποτα» πληρώνονται όταν γίνει αυτό το τίποτα.Βέβαια καμιά φορά η τύχη παίζει περίεργα παιχνίδια. Όπως, όταν πριν λίγους μήνες το Nissan GT-R GT-3, που οδηγούσε ο Jann Margenborough (ναι αυτός που βγήκε νικητής από διαγωνισμό βιντεοπαιχνιδιού) απογειώθηκε στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, ήρθε σε κάθετη θέση με το οδόστρωμα και εν συνεχεία το ... ιπτάμενο και ανεξέλεγκτο Nissan, ξεπέρασε τα προσταυτευτικά κιγκλιδώματα και προσγειώθηκε σε ένα σημείο στο οποίο βρίσκονταν θεατές σκοτώνοντας έναν και τραυματίζοντας 4!Εσείς τι λέτε; Ακόμα και αν τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας για τους θεατές υπάρχει κίνδυνος; Τελικά αξίζει το φόβο μας ή το σεβασμό μας το motorsport;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center