AUTOCHECK
Ford Fiesta, Focus και Puma για να «καις τα μισά»

Ford Fiesta, Focus και Puma για να «καις τα μισά»

25.342 Επισκέψεις στο άρθρο (30/11/2022)

Η Ford επένδυσε στην ήπια υβριδική τεχνολογία που εφάρμοσε στα Fiesta, Focus και Puma. Έτσι καταφέρνει να έχει μια πλήρη γκάμα compact μοντέλων που «καίνε» τα μισά.

Fiesta, Focus και Puma σε mild hybrid

Η Ford ήταν η πρώτη πρακτικά εταιρεία που έκανε γνωστή στη χώρα μας τη mild hybrid τεχνολογία. Μια τεχνολογία που εξασφαλίζει οικονομία καυσίμου πάνω από 1.300 ευρώ το χρόνο, όπως έχουμε δει και στη Μεγάλη Digital Έκθεση Οικονομίας του AutoΤρίτη, τώρα που η τιμή της βενζίνης βρίσκεται σταθερά κοντά στα 2 ευρώ και ο κόσμος αναζητά λύσεις για να γλιτώσει χρήματα.

Το παραπάνω κέρδος προκύπτει συγκριτικά με μοντέλα πριν από το 2016, για τα οποία χρειάζεσαι κάθε χρόνο 4.200 ευρώ μόνο για καύσιμα, βάσει των μετρήσεων κατανάλωσης του AutoΤρίτη Test Center.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Τι είναι mild hybrid

Η αρχιτεκτονική των mHEV (mild hybrid αυτοκινήτων) είναι παρόμοια στα περισσότερα μοντέλα. O βασικός ρόλος ανήκει στον κινητήρα, με ένα επιπλέον ηλεκτρικό μοτέρ να έχει βοηθητική παρουσία, είτε λειτουργώντας βοηθητικά του κινητήρα, είτε ως γεννήτρια όταν φορτίζει μία μικρή σε χωρητικότητα μπαταρία λιθίου. Έτσι, από την μία πλευρά, επανεκκινεί τον θερμικό κινητήρα σαν άτυπη μίζα, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην αύξηση της ροπής σε υψηλά φορτία. Ουσιαστικά, δηλαδή, περιορίζει τις ανάγκες σε καύσιμο στα συχνά σταμάτα-ξεκίνα εντός πόλης, ενώ παράλληλα δίνει μία έξτρα ροπής από χαμηλά για καλύτερες επιδόσεις σε 0-100 χλμ./ώρα.
 
Όταν, τώρα, η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη και το όχημα επιβραδύνει, ο θερμικός κινητήρας απενεργοποιείται τελείως και ως γεννήτρια φορτίζει τη μπαταρία. Πάλι, δηλαδή, υπάρχει εξοικονόμηση καυσίμου. Με το πάτημα του γκαζιού, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενεργοποιείται και πάλι από τον ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας ουσιαστικά μία λειτουργία που θα μπορούσαμε να την χαρακτηρίσουμε ως «start-stop εν κινήσει».
 
Σε όλα τα παραπάνω, προσθέστε ότι τροφοδοτεί με ενέργεια διάφορα περιφερειακά συστήματα με αποτέλεσμα να μειώνεται σε μία ακόμη περίπτωση η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων. Εκεί δουλεύει ο μετατροπέας τάσης 48-12V DC/DC converter που αναλαμβάνει να μετατρέπει την ενέργεια από την μπαταρία σε ενέργεια τροφοδοσίας διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου ισχύος 12V. Πάμε λοιπόν να δούμε τα mild hybrid μοντέλα της Ford.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
VW AMAROK
VOLVO ELECTRIFY