• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Εμφανώς μεγαλύτερο σε μήκος είναι το νέο Kuga, το οποίο πλέον φτάνει στα 4.524 χλστ.

Περισσότερο χώρο για το γόνατα των πίσω επιβατών στο νέο Ford Kuga εξασφάλισε η αύξηση του μήκους του αυτοκινήτου κατά 81 χλστ.

Μοντέρνο και ποιοτικό το ταμπλό του νέου Kuga, όπως του Focus, από το οποίο άλλωστε προέρχεται. Περιλαμβάνει στάνταρ σύστημα infotainment με SYNC και Emergency Assistance, αλλά τα κουμπιά είναι μικρά και πολλά.

Τόσο η πίσω, όσο και εμπρόσθια ποδιά δίνουν το δικό τους χρώμα.

Το αυτόματο άνοιγμα της πίσω πόρτας με την κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα, χρεώνεται 850 ευρώ, αλλά αξίζει γιατί είναι πολύ πρακτικό.

Ford Kuga 1,6 Εcoboost FWD

11.093 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/5/2013

Με downsized κινητήρα 1,6 λτ τούρμπο και κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς, το νέο Ford Kuga μπαίνει στο club των crossover, με σαφώς καλύτερες προοπτικές από ό,τι το μοντέλο που αντικαθιστά.

 
Το δεύτερης γενιάς Kuga έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα αυτά και να βρεθεί στο μήκος κύματος που επιβάλλουν οι περιστάσεις της αγοράς. Παράλληλα, θα έχει και παγκόσμιο προσανατολισμό, μιας και θα πωλείται σε 100 χώρες του κόσμου…

Μεγάλωσε σε χώρους
Το νέο 2ης γενιάς Ford Kuga είναι εμφανώς μεγαλύτερο σε μήκος (+81 χλστ.), αλλά πιο στενό (-4 χλστ.) και χαμηλό (-8 χλστ.) από το προηγούμενο. Σχεδιαστικά, δεν έχει ξεφύγει και πολύ από τη λογική ενός crossover,. που ακολουθεί τις επιταγές του Kinetic design. Από μπροστά, είναι «φτυστό» με το υπάρχον Focus, αλλά τα «νεύρα» στο καπό του δίνουν άλλη δυναμική. Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζουν τα φανάρια που απλώνονται έντονα στο πλάι. Σε κάθε περίπτωση, το Kuga διαθέτει έντονη… σκηνική παρουσία, έστω και αν συνολικά είναι λιγότερο αιχμηρό από το παλιό.

Με 25.400, αλλά χωρίς το αυτόματο άνοιγμα της 5ης πίσω πόρτας
Ένα από τα χαρακτηριστικά του νέου Kuga, που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα όταν τα χέρια είναι δεσμευμένα, είναι η δυνατότητα για αυτόματο άνοιγμα της 5ης πίσω πόρτας. Όταν ο οδηγός εκτείνει το πόδι του κάτω από τον προφυλακτήρα, ο ειδικός αισθητήρας αντιλαμβάνεται την κίνηση και η πόρτα ανοίγει αυτόματα (χρεώνεται 850 ευρώ και μόνο μαζί με το σύστημα εισόδου και λειτουργίας κινητήρα Key Free). Το Kuga είναι διαθέσιμο από 25.400 ευρώ στην πολύ καλά εξοπλισμένη έκδοση Trend.


Εσωτερικό: Mε αρκετές ανέσεις και ποιότητα
Το ταμπλό του Kuga προέρχεται αυτούσιο από το Focus και αυτό μόνο θετικά αποτιμάται. Κατ¶ αρχάς, ξεχωρίζει η κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί στάνταρ σύστημα infotainment με τεχνολογία SYNC, με φωνητική λειτουργία και δυνατότητα για σύνδεση με smartphones. Πάντως, τα μικρά και πολλά κουμπιά της κεντρικής κονσόλας θέλουν κάποια εξοικείωση. Σε ότι αφορά στην ποιότητα κατασκευής, δεν έχουμε παράπονα, αν και ξενίζει η ποικιλία σε ποιότητα πλαστικών.

Το μεγάλο μέρος της «φάτσας» του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό, αλλά όσο πάμε προς τα κάτω ή προς το παρμπρίζ, έρχονται τα σκληρά πλαστικά. Η συναρμογή πάντως είναι καλή, τριγμούς δεν ακούσαμε και η συναρμογή έδειξε στιβαρή όχι μόνο σε καλό δρόμο, αλλά και όταν περάσαμε πάνω από λακκούβες και κακοτεχνίες. Θα θέλαμε περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα.


Χώροι –Περισσότερος χώρος για γόνατα και αποσκευές
Οι πίσω επιβάτες στο νέο Kuga, έχουν εμφανώς περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους και έτσι, εξαργυρώνεται στην πράξη, η αύξηση του μήκους παρά τη διατήρηση του μεταξονίου στα 2.690 χλστ. Από την άλλη όμως, έχει χαθεί λίγος «αέρας» από τα κεφάλια και τους ώμους των μπροστινών και πίσω επιβατών.

Πάντως ακόμα και 4 ψηλοί ενήλικες θα βολευτούν. Αύξηση είχαμε και στη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ (από 28-71 λτ.), το οποίο πλέον φτάνει στα 438-481 λτ., ανάλογα με τη θέση της πλάτης του πίσω καθίσματος, που πλέον έχει τη δυνατότητα ρύθμισης σε τρεις θέσεις.


Value for Money: Πλούσια εξοπλισμένο, αλλά με μόνο 2 χρόνια εγγύηση


Tα 25.400 ευρώ που κοστίζει η έκδοση Trend του Kuga, σίγουρα δεν είναι λίγα χρήματα. Πλην όμως, ο εξοπλισμός στη βασική έκδοση είναι υπερπλήρης. Μεταξύ άλλων προσφέρονται στάνταρ 9 αερόσακοι (εμπρόσθιοι/πλαϊνοί/κεφαλής -μπρος και πίσω- και γονάτων οδηγού), ESP με ABS και Hill Launch Assist (HLA), Σύστημα Κατανομής Ροπής (ΤVC), Σύστημα Ελέγχου της Ταλάντωσης του Ρυμουλκούμενου (TSA), όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, ηχοσύστημα με SYNC (Bluetooth, voice control, USB, Emergency Assistance call), cruise control και ζάντες αλουμινίου.

Στην πιο πλούσια έκδοση Titanium, θα βρείτε στοιχεία πολυτέλειας όπως αισθητήρες φώτων και καθαριστήρων, σύστημα προστασίας από ανατροπή (RSC), διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινα σπορ καθίσματα, κ.α. Η εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη που προσφέρει η αντιπροσωπεία, είναι η βασική, δηλαδή μόνο 2 χρόνια.


Κινητήρας – Επιδόσεις: Πάει «αέρα»
Ο 1,6 Ecoboost, που κινεί το Kuga, είναι ο ίδιος με αυτόν του Focus και πέραν του φορολογικού πλεονεκτήματος, έχει και άλλα χαρίσματα. Οι 150 ίπποι και τα 240 Nm ροπής από τις 1.600-4.000 σ.α.λ. κινούν πολύ γρήγορα το Kuga και του προσδίδουν ζηλευτές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ.). Το σημαντικότερο είναι ότι, ο κινητήρας είναι εύρωστος από χαμηλά και τραβάει απροβλημάτιστα σε όλη την κλίματα των στροφών.

Σε συνδυασμό και με το καλά κλιμακωμένο 6τάχυτο κιβώτιο, που έχει έναν απόλυτα θετικό επιλογέα, τα προσπεράσματα γίνονται γρήγορα και με ασφάλεια (60-100 χλμ./ώρα με 4η σε 8,1 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα με 5η σε 12,0 δλ.). Με τον κινητήρα 1,6 Ecoboost, το Kuga είναι, σύμφωνα με τη Ford, κατά 25% πιο οικονομικό επιτυγχάνοντας κατανάλωση 6,6 λτ./100 χλμ. στην προσθιοκίνητη έκδοση (CO2: 154 γρ./χλμ.)


Παθητική ασφάλεια –Φρούριο 5 αστέρων
Εξαιρετικά ήταν τα αποτελέσματα για το νέο Ford Kuga στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP. Πέρα από τα 5 αστέρια που απέσπασε, το Kuga συγκέντρωσε υψηλές επιμέρους βαθμολογίες. Να επισημάνουμε εδώ πως, το Kuga διατίθεται με στάνταρ 9 αερόσακους (εμπρόσθιους/πλαϊνούς/κεφαλής -μπρος και πίσω- και γονάτων οδηγού).


Στο δρόμο – Ανετο, αλλά λιγότερο «πιπεράτο»
Ο οδηγός του Kuga θα εκτιμήσει από την αρχή την πανοραμική θέα και τα άνετα, νέα καθίσματα που προσφέρουν σωστή στήριξη. Από τα πρώτα χιλιόμετρα, γίνεται εμφανής η μείωση των αεροδυναμικών θορύβων που οφείλεται, τόσο στο πιο στενό και χαμηλό αμάξωμα, όσο και στην ιδιαίτερα ενισχυμένη ηχομόνωση και τα πιο παχιά τζάμια του νέου Kuga. Η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη στην άνεση και «καταπίνει» τα πάντα, ελέγχοντας ικανοποιητικά τις κινήσεις του αμαξώματος, αλλά η «κοφτερή» συμπεριφορά του προηγούμενου μοντέλου έχει αμβλυνθεί.

Οι κλίσεις είναι πιο εμφανείς στις στροφές και σε συνδυασμό με την εμφανή τάση για υποστροφή ισχύος, αν πατήσεις γκάζι νωρίς μέσα στη στροφή (παρά το TVC), το Kuga δε θα σε προτρέψει να το πιέσεις στα όρια του, παρά το καλό σε αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι. Φυσικά όμως, δεν είναι και αυτός ο ρόλος του νέου Kuga που, σε κάθε περίπτωση, διαθέτει πολύ καλά φρένα και είναι εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (197,2 χλστ.) θα βοηθήσει αρκετά στις ήπιες μετακινήσεις εκτός ασφάλτου και το πέρασμα από κακοτεχνίες και σαμαράκια. Για τα πιο δύσκολα, υπάρχουν οι τετρακίνητες εκδόσεις.


Συμπέρασμα
Το νέο Ford Kuga μπήκε στο πνεύμα της εποχής, που θέλει λογικού κυβισμού κινητήρες και προσθιοκίνητες εκδόσεις. Είναι άνετο, ευρύχωρο, ασφαλές και αν και λιγότερο «κοφτερό» από το προηγούμενο, έχει ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά που ξεπερνάει τα δεδομένα της κατηγορίας. Τα 25.400 ευρώ δικαιολογούνται εν μέρει από τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει στο στάνταρ εξοπλισμό.

200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD  KUGA
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Tags: FORD KUGA