facebook twitter
youtube
Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά
Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτοκίνητα - Μοτοσυκλέτες
Επαγγελματικά - Accessories - Ασφάλειες

Φθηνά αυτοκίνητα πόλης: Τα τείχη έπεσαν

Διαβάστηκε από 20662 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/4/2013

Όταν βάζεις την ταμπέλα της πόλης σε ένα αυτοκίνητο, είναι φυσικό κι επόμενο ότι, το μεγαλύτερο κομμάτι της αυτοκινητιστικής του ζωής θα το περάσει εντός των τειχών της πρωτεύουσας. Έχει όμως τα φόντα να ξεχωρίσει σε ένα τόσο απαιτητικό τερέν;

Είναι γεγονός πως οι ανάγκες μετακίνησης στο κλεινόν άστυ, τόσο για την εργασία, όσο και για το υπόλοιπο καθημερινό πρόγραμμα μιας οικογένειας (ψώνια, παιδιά στο φροντιστήριο), έκαναν την παρουσία ενός δεύτερου αυτοκινήτου στο γκαράζ επιτακτική ανάγκη. Όμως με την ειδοποιό διαφορά ότι, το εν λόγω αυτοκίνητο θα ήταν οικονομικό σε καύσιμο, μικρό σε διαστάσεις (για να παρκάρει παντού εύκολα και γρήγορα), με χαμηλό κόστος απόκτησης και χρήσης, χωρίς όμως να υπολείπεται σε τεχνολογικές καινοτομίες και παθητική ασφάλεια. 
Όλα αυτά τα κριτήρια, τα καλύπτουν πλέον με άνεση τα αυτοκίνητα της μίνι κατηγορίας, τα οποία συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν και πιο ποιοτικά έχουν γίνει, προσφέροντας παράλληλα αυξημένους χώρους στο εσωτερικό αλλά και ικανοποιητικές επιδόσεις, χωρίς να καταναλώνουν άπειρα λίτρα στις καθημερινές μας διαδρομές. 

Τιμή
Ξεκινάμε με το Νο1 παράγοντα για τη μελλοντική απόκτηση ενός αυτοκινήτου που δεν είναι άλλος από την τιμή. Αυτό όμως που είναι ευχάριστο κι ενδιαφέρει άμεσα τον καταναλωτή, είναι πως το επίθετο "προσιτό" δεν ακολουθεί αποκλειστικά τις πιο λιτές και φθηνές προτάσεις, αφού η οικονομική κρίση της εποχής έχει επιφέρει μείωση τιμών ακόμη και στα πλέον εμπορικά και καλύτερα μοντέλα των κατηγοριών. Το αξιοσημείωτο είναι πως, εκπτώσεις γίνονται μόνο στις τιμές των μοντέλων, μιας και στην πλειοψηφία τους, προσφέρουν αξιοπρεπή χαρακτηριστικά, ποιότητα κι αξιοπιστία, με χαμηλό κόστος απόκτησης. 

Από 6.990 ευρώ
… προσφέρεται το Chevrolet 
Spark, τιμή άκρως ανταγωνιστική, κάνοντας έτσι το μοντέλο να είναι το φθηνότερο από τα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε. Αμέσως 
μετά ακολουθεί το SEAT Mii, με τιμή που ξεκινάει από τα 7.579 ευρώ, ενώ πολύ κοντά ακολουθεί το δημοφιλές Aygo με τιμή μόλις 7.911 ευρώ. 59 ευρώ παραπάνω θα βγάλετε από την τσέπη σας για να αποκτήσετε το Suzuki Alto, το οποίο κοστολογείται από 7.970 ευρώ, ενώ με 10 ευρώ επιπλέον μπορείτε να κάνετε δικό σας το Nissan Pixo. 
Το μεγαλύτερου κυβισμού Hyundai i10, κοστίζει λίγο παραπάνω, αλλά σαφώς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι και το μοντέλο που διαθέτει τον μεγαλύτερο κυβισμό εκ των μοντέλων που είχαμε στη συγκριτική δοκιμή. 
Έτσι λοιπόν το κορεάτικο μίνι ξεκινάει από τα 8.628 ευρώ για την έκδοση με τον κινητήρα των 1,1 λίτρων. 

Κατανάλωση
Ένας τομέας που κρίνει πολλά. Όπως το πόσο ευχαριστημένος θα είναι ο οδηγός που δεν θα χρειάζεται να επισκέπτεται το βενζινάδικο της γειτονιάς του κάθε τρεις και λίγο. Σε γενικές γραμμές, το όργανο μετρήσεων μας κατέγραψε καταναλώσεις που θεωρούνται άκρως ικανοποιητικές για τα δεδομένα της κατηγορίας. Πρώτο, το Nissan Pixo το οποίο με το 3κύλινδρο μηχανικό σύνολο 68 ίππων, καίει μόλις 5 λτ./100 χλμ, νούμερο που χαρακτηρίζεται ικανοποιητικό. Προσθέστε και το όφελος που θα έχετε από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. 
Έτσι, αντιλαμβάνεστε ότι, το κόστος χρήσης του κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα. Τα επόμενα δυο αυτοκίνητα μοιράζονται τη δεύτερη θέση, με την κατανάλωση τους να ανέρχεται σε 5,1 λτ/100 χλμ. 
Toyota Aygo και SEAT Mii, όπου από το ιαπωνικό μοντέλο θα έχετε επιπλέον όφελος μιας και δεν είστε υποχρεωμένοι να καταβάλλετε τέλη κυκλοφορίας, ελεώ των μόλις 99 γρ./χλμ διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει. 
Μόλις 0,1 λτ./100 χλμ επιπλέον καταναλώνει το δημοφιλές Hyundai i10 (5,2 λτ./χλμ), ενώ στα 5,5 λτ./100 χλμ ανέρχεται η κατανάλωση του Suzuki Alto. 

Ευελιξία - Ορατότητα
Όταν το κυρίως περιβάλλον στο οποίο θα κινείται ένα αυτοκίνητο είναι η πόλη, όπως αντιλαμβάνεστε, δεν θέλετε να έχει διαστάσεις υπερωκεάνιου. Όσο μικρότερες είναι οι διαστάσεις του, τόσο το καλύτερο για τον οδηγό, μιας και θα έχει τη δυνατότητα να παρκάρει σε περιορισμένο χώρο. Όμως πέρα από τις μαζεμένες διαστάσεις, επιπλέον χαρακτηριστικά όπως το «κοφτερό» τιμόνι αλλά και η απρόσκοπτη ορατότητα, συμβάλλουν κατά πολύ στην εντός πόλης κίνηση. 

3.415 χιλιοστά…
Τόσο είναι το μήκος του Toyota Aygo που είναι το μικρότερο από αυτά της δοκιμής μας. Οι στροφές τιμονιού ανέρχονται στις 3,2, ενώ ο κύκλος στροφής στα 9,4 μέτρα. Λόγω του μικρού μήκους, μπορείτε πολύ εύκολα να ελιχθείτε και να παρκάρετε σε πολυσύχναστες περιοχές. 
Μερικούς πόντους από την ορατότητα αφαιρεί το μικρό πίσω παράθυρο, αλλά ευτυχώς οι πίσω κολόνες δεν είναι τρομερά φαρδιές. 
Με ελάχιστη διαφορά, πίσω από το Toyota Aygo, βρίσκεται το Suzuki Alto, το μήκος του οποίου ανέρχεται στα 3.500 χιλιοστά, με 3,4 στροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη και κύκλο στροφής, 9 μέτρα. Στον τομέα της ορατότητας, τα δεδομένα μας κινούνται στον ίδιο άξονα με το Aygo, μιας και στην περίπτωση του Alto, το μικρό πίσω παράθυρο είναι ένα μείον, το οποίο όμως ισοφαρίζεται από τις λεπτές σχετικά οπίσθιες κολόνες. 
Το SEAT Mii διαθέτει αρκετά compact διαστάσεις, αρχής γενομένης από το μήκος του, το οποίο αγγίζει τα 3.557 χιλιοστά. Επιπλέον ξεχωρίζει για το γρήγορο τιμόνι το οποίο από άκρη σε άκρη γυρίζει με 2,9 στροφές, ενώ σε χαμηλά επίπεδα ανέρχεται κι ο κύκλος στροφής με 9,8 μέτρα. Στο παρκάρισμα δεν θα δυσκολευτείτε, αφού έχετε αρωγό σας και την πολύ καλή εμπρόσθια ορατότητα. Τουναντίον, η πίσω επηρεάζεται ολίγον μιας κι η πίσω κολόνα οροφής είναι αρκετά φαρδιά. 

Εξαιρετική ορατότητα
Το Nissan Pixo με μήκος 3.565 mm, διαθέτει έναν εκ των κορυφαίων κύκλων στροφής, ο οποίος ανέρχεται στα 9 μέτρα. Σε εξαιρετικό επίπεδο βρίσκεται κι η προσφερόμενη ορατότητα, τόσο η εμπρόσθια (παρά την ψηλή τοποθέτηση του ταμπλό), όσο κι η πίσω, γεγονός που υποβοηθείται κατά πολύ από τη υψηλή θέση οδήγησης που διαθέτει. Ένα μικρό παράπονο θα το κάνετε σε ό,τι έχει να κάνει με την περιμετρική ορατότητα, μιας κι οι πίσω κολόνες είναι φαρδιές και κρύβουν κάποιες οπτικές πληροφορίες. Τα Hyundai i10 και Chevrolet Spark, διακρίνονται επίσης για τις ψηλές θέσεις οδήγησης που διαθέτουν. Στο κορεάτικο μοντέλο, ο οδηγός απολαμβάνει πολύ καλή ορατότητα, μπροστά, αλλά και περιφερειακά. 

Επιδόσεις
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή του θέματος, τα μίνι αυτοκίνητα έχουν προικιστεί ανάλογα και δεν τα πάνε κι άσχημα στον τομέα των επιδόσεων. Οι σύγχρονοι κινητήρες που φέρουν πάνω τους, τους προσδίδουν ικανοποιητικές επιδόσεις. Σε αυτό τον τομέα, το προβάδισμα το παίρνει ο κινητήρας του Hyundai i10 των 1,2 λίτρων. Τα 0-100 χλμ ολοκληρώνονται σε 10,4 δλ, με τις ρεπρίζ 60-100 χλμ/ώρα και 80 – 120 χλμ/ώρα να επιτυγχάνονται σε 12,8 και 20 δλ αντίστοιχα. 

Μια χαρά πάνε και τα 1.000άρια!
Σε αυτόν τον τομέα διακρίνεται το ιαπωνικό μίνι, Suzuki Alto. Ο κινητήρας των 1.000 κ.εκ. αποδίδει μεν 73 ίππους, αλλά κατορθώνει να επιταχύνει το αμάξωμα των 892 κιλών στα πρώτα 100 χλμ/ώρα σε 12,8 δλ. Σε απόσταση αναπνοής ακολουθούν τα Toyota Aygo και Nissan Pixo, τα οποία σε 13 δλ. ταξιδεύουν με 100 χλμ/ώρα. Ελαφρώς πιο αργό είναι το SEAT Mii που για τη συγκεκριμένη διαδικασία, απαιτεί, 14,1 δλ. Πιο αργό από τα μοντέλα που συγκρίναμε ήταν το Spark, το οποίο από τα 0 πάει στα 100 χλμ/ώρα σε 15,5 δλ. 

Χώροι
Το SEAT Mii δεν θα κουράσει οδηγό κι επιβάτες μιας κι είναι άνετο κι από πλευράς χώρων. Μπορεί να μεταφέρει χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις 4 επιβάτες, με το πορτ-μπαγκάζ να χαρακτηρίζεται μεγάλο για τα δεδομένα της κατηγορίας, με τη συνολική του χωρητικότητα να ανέρχεται στα 251 λτ. Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι απλή, ενώ η εργονομία του σε ό,τι αφορά στους διακόπτες και στα χειριστήρια στο ταμπλό, είναι εξαιρετική.
Ποιοτικό είναι το εσωτερικό του Aygo, με ποιοτικά υλικά να απαρτίζουν το ταμπλό. Αυτό που σίγουρα είναι φάουλ, είναι το γεγονός πως τα πίσω παράθυρα δεν ανοίγουν προς τα κάτω, απλά ανοίγουν προς τα έξω. Όμως οι επιβάτες των εμπρόσθιων καθισμάτων κάθονται άνετα, δεχόμενοι επαρκή πλευρική στήριξη από τα καθίσματα. Σημαντικές παραχωρήσεις δεν πρόκειται να κάνουν ούτε οι πίσω επιβάτες, τόσο για τα γόνατα τους, όσο και για τα κεφάλια τους. 
Στον τομέα της ευρυχωρίας ξεχωρίζει και το Hyundai i10, του οποίου οι εσωτερικές διαστάσεις ικανοποιούν. Τέσσερις επιβάτες μπορούν να μεταφερθούν με άνεση, ενώ ο διαθέσιμος χώρος αποσκευών των 225 λτ χαρακτηρίζεται καλός.

Οδική συμπεριφορά: Ταξιδεύοντας
Όσοι από εσάς είχατε στο παρελθόν ένα μίνι αυτοκίνητο, σίγουρα θα είχατε κουραστεί να σας ρωτάνε πώς πάει στο δρόμο το μίνι μοντέλο κι αν μπορείτε να κάνετε ένα ξεκούραστο, σύντομο ταξίδι. Τότε μπορεί να κατεβάσατε το κεφάλι, αλλά πλέον δεν υπάρχει λόγος να το κάνετε αυτό. Βλέπετε, τα νέα μίνι μοντέλα όπως έχουμε επαναλάβει πολλάκις, έχουν κάνει πολλά βήματα προόδου, φτάνοντας έτσι πιο κοντά στην αυτοκινητιστική τους ολοκλήρωση. 
Το SEAT Mii, παρά τις μικρές του διαστάσεις, πατάει με σιγουριά στο δρόμο, με την ανάρτηση του να συνδυάζει κράτημα κι άνεση, ενώ σε λογικά επίπεδα για την κατηγορία κυμαίνεται κι ο αεροδυναμικός θόρυβος. Το Hyundai i10 είναι ένα αυτοκίνητο που, όσο εύκολα κινείται εντός πόλης, άλλο τόσο εύκολα μπορεί να σε συντροφεύσει κι εκτός αυτής. Η ανάρτηση είναι ελαφρώς σφιχτή, προσφέροντας κράτημα σε κάθε είδους καμπή και άνεση στους επιβαίνοντες. 
Το Toyota Aygo 1.0 προσφέρει άνεση στους επιβάτες του, ενώ στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα έχει τοποθετηθεί μια ανεστραμμένη αντιστρεπτική για καλύτερη σταθερότητα. Έτσι το μίνι Toyota εκτός από πολύ ευέλικτο και εύκολο στην οδήγηση στους χειρισμούς, είναι ευχάριστο στην οδήγηση αλλά και αρκετά σταθερό ακόμα και σε ρυθμούς που δεν συμβαδίζουν με τον ορισμό «αυτοκίνητο πόλης». 
Παράλληλα ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι, που είναι ακριβές και διαθέτει το απαιτούμενο βάρος, ενώ τα φρένα ικανοποιούν με την αποτελεσματικότητά τους. 
Η ευελιξία και η ευκολία κατά τους χειρισμούς αποτελούν δύο από τα κύρια χαρακτηριστικά της οδικής υπόστασης του Pixo. Ένα ακόμη θετικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός, ότι το μίνι της Nissan εμφανίζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και παράλληλα, παρά τη σφιχτή του ανάρτηση, οι αναπηδήσεις του πίσω άκαμπτου άξονα στις διαδοχικές ανωμαλίες είναι σχετικά περιορισμένες. 
Ο οδηγός μπορεί να κινηθεί με περίσσια σιγουριά, ακόμη και σε ταχύτητες άνω των 130 χλμ./ώρα. Σε ένα δρόμο με στροφές τώρα, η σχετικά σφιχτή ανάρτηση έχει ως αποτέλεσμα να απουσιάζουν οι μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος, η υποστροφή έρχεται φυσιολογικά και η πρόσφυση τελικά ικανοποιεί. 
Το τιμόνι, από την πλευρά του, έχει σωστό βάρος και παρουσιάζει μέτρια πληροφόρηση. 

Συμπέρασμα
Μέσα στο γενικότερο κλίμα αβεβαιότητας που επικρατεί η αγορά. Πλέον ο περισσότερος κόσμος στρέφεται σε μίνι και μικρά αυτοκίνητα με χαμηλή κατανάλωση, μικρό κόστος χρήσης, αλλά και απόκτησης.  Ομολογουμένως, όμως ο πήχης έχει ανέβει κατά πολύ στην κατηγορία των μίνι κι αυτό είναι αναμφίβολα καλό για τον υποψήφιο αγοραστή. Απλά, πρέπει πρώτα να ξεπεράσει τη σπαζοκεφαλιά “ποιο να πάρω;”, γιατί ακόμα κι όλα να τα ζυγίσει, οι διαφορές είναι τόσο μικρές, που θα δυσκολευτεί αρκετά. 
Μεγάλο συν είναι το όφελος από την απόσυρση, το οποίο συνδυαζόμενο, με τις εκάστοτε εκπτώσεις και προσφορές που κάνουν πολλές εταιρείες, η πλειονότητα των αυτοκινήτων προσφέρονται σε τιμές σκάνδαλο. Το γεγονός αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πρόκειται για "φτηνά" ή "σπαρτιάτικα" αυτοκίνητα, μιας και είναι επαρκώς εξοπλισμένα για να σας κάνουν την καθημερινότητά σας ευκολότερη. 
Το SEAT Mii, το τρίτο μοντέλο από τη γνωστή τριπλέτα, καταφέρνει να είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο (τηρουμένων πάντα των δεδομένων της κατηγορίας) προσφερόμενο σε προσιτή τιμή. Πολύ καλό χαρακτηρίζεται και το Toyota Aygo, του οποίου οι μαζεμένες διαστάσεις του, το καθιστούν ιδανικό για μετακινήσεις εντός πόλης (ωφελήστε κι από την απαλλαγή τελών κυκλοφορίας), ενώ δεν πρόκειται να σας αρνηθεί εξορμήσεις κι εκτός αυτής. Στο μοτίβο του “τα κάνω όλα και συμφέρω” κινείται και το Hyundai i10. Διαθέτει ένα σβέλτο κινητήρα που στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους, χωρίς να αδειάζει την τσέπη σας, λόγω χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου, τόσο εντός, όσο κι εκτός πόλης. Το αδιαμφισβήτητο προνόμιο του Chevrolet Spark είναι η ανταγωνιστική τιμή στην οποία προσφέρεται στη βασική του έκδοση. Εξίσου προσιτή τιμή διαθέτει και το Nissan Pixo, το οποίο προσφέρει εξίσου σβέλτες επιδόσεις και άνετους χώρους για τους επιβάτες του.  

»Σχολιάστε την είδηση

Tags: HYUNDAI I10 | NISSAN PIXO | SEAT MII | SUZUKI ALTO | TOYOTA AYGO |

περισσότερα νέα & άρθρα »
ΑΦΙΕΡΩΜΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δοκιμή του κορυφαίου Peugeot 308 GTi

περισσότερα »


Νέος επίσημος συνεργάτης HYUNDAI - ΚΙΑ
Από 1/3/2014 το νέο πρόσωπο των HYUNDAI - ΚΙΑ στον Πειραιά
http://www.fms-greece.com

Εγγυημένο service – προσφορές
Δώρο οδική βοήθεια για 1 χρόνο-Εκπτώσεις σε ανταλλακτικά και εργασία έως 20%
http://www.tsapalos-sa.gr

Service Hyundai
Δωρεάν service για αυτοκίνητα άνω των 10 ετών - έκπτωση στα ανταλλακτικά -15% σε αυτοκίνητα έως 10 ετών.


Μεγάλη προσφορά
Αξιόπιστο service αντιπροσωπείας με γνήσια ανταλλακτικά – Μόνο 29€ η εργασία – Για service ιμάντα εκκεντροφόρου μεγάλη προσφορά -50%.
http://www.mayreas-hyundai.gr

ΧΡΗΣΙΜΑ

& Εταιρικές Πωλήσεις
Εταιρείες - Εμπορίες
Καινούργιο αυτοκίνητο
Υγραέριο & Φυσικό Αέριο
& Auto Αξεσουάρ
Μεταχειρισμένου
Πρόγραμμα - Δίκτυο
Πού; - Πώς;
Καινούρια
Μεταχειρισμένα
© 2019 autotriti.gr