Αν δεν έχεις λεφτά να πάρεις καινούργιο, βελτιώνεις αυτό που έχεις. Λογικό. Μήπως όμως δεν έχεις λεφτά να πάρεις καινούργιο επειδή τα έχεις χαλάσει όλα βελτιώνοντας το παλιό;
Εσείς βελτιώνετε το αυτοκίνητό σας; Έχετε σκεφτεί να το βελτιώσετε και να του προσθέσετε χαρακτηριστικά που μέχρι τώρα δεν έχει; Με την αγορά νέου αυτοκινήτου να είναι δύσκολη για τους περισσότερους, η βελτίωση φαίνεται πως ζει και βασιλεύει.
Και γιατί όχι; Αν το αυτοκίνητό σου το έχεις πέντε έξι χρόνια και το έχεις ευχαριστηθεί όπως ήταν, τώρα έχεις αρχίσει να το βαριέσαι. Σου φαίνεται αργό, σου φαίνεται παλιό, σου φαίνεται ξεπερασμένο.
Η βελτίωση είναι το αντίδοτο. Αν και συνήθως με τον όρο βελτίωση εννοούμε τη μηχανική βελτίωση και τις αντίστοιχες επιδόσεις, βελτίωση είναι κάθε επέμβαση που μπορεί να γίνει στο αυτοκίνητο για να το κάνει κατά τι καλύτερο.
Ένα απλό παράδειγμα βελτίωσης είναι οι μεμβράνες ηλίου. Σαφώς, δεν είναι το πρώτο πράγμα που έρχεται στο νου όταν ακούμε τη λέξη βελτίωση, όμως οι μεμβράνες σαφώς και βελτιώνουν την εμπειρία εντός του αυτοκινήτου, ενώ για αρκετούς η βελτίωση είναι και αισθητική. Το σίγουρο είναι πως ξαφνικά έχεις κάτι καινούργιο που σε κάνει να αδημονείς να μπεις στο κατά τα άλλα ίδιο αυτοκίνητό σου.
Βελτίωση μπορεί να είναι ένα νέο ηχοσύστημα. Με τους κατασκευαστές ηχοσυστημάτων να έχουν πλέον λανσάρει μονάδες που συνεργάζονται με τα κινητά τηλέφωνα και φέρνουν το λειτουργικό τους στην οθόνη του αυτοκινήτου, ένα νέο τέτοιο σύστημα θα αναστήσει το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Σαφώς μία τέτοια βελτίωση έχει κόστος αρκετές εκατοντάδες ευρώ, όμως δεν συγκρίνεται με το κόστος αγοράς νέου αυτοκινήτου.
Φυσικά η απόλυτη βελτίωση είναι στο πως το αυτοκίνητο κινείται στο δρόμο. Κυρίως στον κινητήρα, όπου όμως το κόστος αρχίζει και εκτοξεύεται, αν και εκτοξεύονται μαζί και οι επιδόσεις. Το μόνο πρόβλημα είναι η κατανάλωση, αλλά και η μεταπώληση, αφού συνήθως τέτοιες βελτιώσεις δεν δίνουν τα λεφτά τους πίσω αργότερα, συχνά μάλιστα μειώνουν και την μεταπωλητική ικανότητα του αυτοκινήτου. Οπότε θέλουν προσοχή.
Εσείς λοιπόν τι κάνετε; Βελτιώνετε και χαλάτε τα λεφτά σας να κάνετε καλύτερο αυτό που έχετε; Ή μήπως κάνετε οικονομίες να πάρετε καινούργιο; Τι άποψη έχετε για τη βελτίωση, ειδικά στις μέρες μας;
Μαμα για να εχουμε το κεφαλι μας ησυχο. Οι πειραματισμοι καλοι αλλα μειωνουν τη ζωη του κινητηρα. Εκτος αν αλλαζει καποιος συχνα αυτοκινητα οποτε εκει ειναι ελευθερος να κανει ο,τι θελει.
Λογικέ, έχεις δίκιο για τις επεμβάσεις στον κινητήρα, που σε πολλές περιπτώσεις, αυξάνοντας την ιπποδύναμη, μειώνεις την αξιοπιστία και την αντοχή του, αλλά υπάρχει και η άλλη λύση, όπου αλλάζεις τον κινητήρα, με κάποιον άλλο, μαμά μεν, αλλά πιό ισχυρό, της ίδιας μάρκας και μοντέλου, όπου έχεις μεγαλύτερη απόδοση, χωρίς καμιά μείωση στην αξιοπιστία του.
Όταν το αυτοκίνητο είναι η μεγάλη σου αγάπη, όταν αποτελεί το χόμπυ σου, όταν θέλεις να ξεχωρίζεις, από τους άλλους, όταν θέλεις να είναι γρήγορο, αλλά δεν έχεις λεφτά για Ferrari, τότε θέλεις να βελτιώσεις αυτό που έχεις. Με τον τρόπο αυτό, σιγά σιγά, κάνεις αλλαγές έτσι ώστε από τη μια δεν το βαριέσαι, διότι μετά από κάθε αλλαγή, ή βελτίωση, αισθάνεσαι σαν να οδηγείς διαφορετικό αυτοκίνητο και από την άλλη, δεν ξοδεύεις πολλά λεφτά, μαζεμένα, αλλά λίγα λίγα, ώστε να μην σου φαίνεται το κόστος. Μπορείς κάθε χρόνο ας πούμε, να διαθέτεις ένα ποσό, που έχεις αποταμιεύσει και να κάνεις κάποια αλλαγή. Τον ένα χρόνο βελτιώνεις την ανάρτηση, τον επόμενο τα φρένα, τον άλλο τον κινητήρα κ.ο.κ.
Μαμα για να εχουμε το κεφαλι μας ησυχο. Οι πειραματισμοι καλοι αλλα μειωνουν τη ζωη του κινητηρα. Εκτος αν αλλαζει καποιος συχνα αυτοκινητα οποτε εκει ειναι ελευθερος να κανει ο,τι θελει.
Γι' αυτο Σταθη επελεξα το MPS ;)
Λογικέ, έχεις δίκιο για τις επεμβάσεις στον κινητήρα, που σε πολλές περιπτώσεις, αυξάνοντας την ιπποδύναμη, μειώνεις την αξιοπιστία και την αντοχή του, αλλά υπάρχει και η άλλη λύση, όπου αλλάζεις τον κινητήρα, με κάποιον άλλο, μαμά μεν, αλλά πιό ισχυρό, της ίδιας μάρκας και μοντέλου, όπου έχεις μεγαλύτερη απόδοση, χωρίς καμιά μείωση στην αξιοπιστία του.
Όταν το αυτοκίνητο είναι η μεγάλη σου αγάπη, όταν αποτελεί το χόμπυ σου, όταν θέλεις να ξεχωρίζεις, από τους άλλους, όταν θέλεις να είναι γρήγορο, αλλά δεν έχεις λεφτά για Ferrari, τότε θέλεις να βελτιώσεις αυτό που έχεις. Με τον τρόπο αυτό, σιγά σιγά, κάνεις αλλαγές έτσι ώστε από τη μια δεν το βαριέσαι, διότι μετά από κάθε αλλαγή, ή βελτίωση, αισθάνεσαι σαν να οδηγείς διαφορετικό αυτοκίνητο και από την άλλη, δεν ξοδεύεις πολλά λεφτά, μαζεμένα, αλλά λίγα λίγα, ώστε να μην σου φαίνεται το κόστος. Μπορείς κάθε χρόνο ας πούμε, να διαθέτεις ένα ποσό, που έχεις αποταμιεύσει και να κάνεις κάποια αλλαγή. Τον ένα χρόνο βελτιώνεις την ανάρτηση, τον επόμενο τα φρένα, τον άλλο τον κινητήρα κ.ο.κ.