GP Ιαπωνίας: Χάμιλτον για πρωτάθλημα

2.572 Επισκέψεις στο άρθρο (7/10/2018)

Την ένατη νίκη του στο φετινό πρωτάθλημα πανηγύρισε ο Λούις Χάμιλτον στο GP Ιαπωνίας, που τον φέρνει πιο κοντά στην κατάκτηση του τίλου, σε αντίθεση με τον Σεμπάστιαν Φέτελ που τερμάτισε 6ος μετά από επαφή-έξοδο.

Ιδανικά κύλησε το Grand Prix Ιαπωνίας στην πίστα της Σουζούκα για τον Βρετανό πιλότο της Mercedes ο οποίος, όχι μόνο πήρε τη νίκη έχοντας στο πλευρό του στη δεύτερη θέση τον teammate του, Βάλτερι Μπότας, αλλά, παράλληλα, είδε τον βασικό του αντίπαλο για τον τίτλο, Σεμπάστιαν Φέτελ, να τερματίζει στην 6η θέση. Με αυτά τα δεδομένα, η ψαλίδα μεταξύ των δύο οδηγών που ηγούνται της κούρσας του τίλου άνοιξε στους 67 βαθμούς, ενώ σημειώνεται πως μένουν 100 βαθμοί συνολικά μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος. Ως εκ τούτου, από εδώ και πέρα, ο Χάμιλτον χρειάζεται μόνο μία νίκη για να κλειδώσει και μαθηματικά το πρωτάθλημα.  Ας δούμε, όμως, λίγο πιο αναλυτικά τι συνέβη στην πίστα του Σουζούκα νωρίτερα το πρωί...

Η εκκίνηση ήταν καθαρή, χωρίς απρόοπτα, με τον Φέτελ να ξεπηδάει από την 9η θέση του grid στην 6η και μέσα στον πρώτο γύρο να φτάνει 4ος προσπερνώντας και τον ομόσταβλό του Κίμι Ράικονεν, ο οποίος εκείνη τη στιγμή μαχόταν για τη θέση του με τον Φερστάπεν. Ωστόσο, αυτή δεν ήταν η μόνη αψιμαχία αφού πιο πίσω Μάγκνουσεν και Λεκλέρκ είχαν μια επαφή που κόστισε ένα κλαταρισμένο λάστιχο στη Haas και μια αεροτομή στη Sauber. Λόγω των θραυσμάτων που υπήρχαν στην πίστα μπήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στον 4ο γύρο, ενώ ο αγώνας επανήλθε στην κανονικότητα στον 8ο, όταν και συνέβη το... μοιραίο για τον Φέτελ. Στην Spoon ο Γερμανός πιλότος της Ferrari πήγε να πάρει την εσωτερική από τον Φερστάπεν, όμως δεν υπήρχε χώρος με αποτέλεσμα τα μονοθέσια να ακουμπήσουν, ο Ολλανδός να βγει για λίγα μέτρα εκτός πίστας και ο Φέτελ να κάνει τετ-α-κε που τον έριξε στην 19η θέση. Παρόλα αυτά κατάφερε μετά από συνεχή αναρρίχηση να τερματίσει 6ος.
Στον 40ο γύρο στην πίστα επικράτησε καθεστώς εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας μετά την εγκατάλειψη του Λεκλέρκ στη Degner, ενώ λίγο νωρίτερα στον 33ο γύρο ο Φερνάντο Αλόνσο έσπασε ένα ρεκόρ της Formula 1, όντας ο οδηγός με τους περισσότερους γύρους στην ιστορία καταρρίπτοντας το ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ με 16.632 laps. Αξίζει να αναφερθεί επίσης ο πολύ καλός αγώνας του Ντάνιελ Ρικιάρντο, που χρίστηκε και Driver of the Day, αφού ξεκίνησε από την 15η θέση του grid και τερμάτισε 4ος. Επιπλέον, ο Πιέρ Γκασλί με το μονοθέσιο της Toro Rosso-Honda πήρε τον πρώτο πόντο για ομάδα της ιαπωνικής φίρμας μετά από 12 χρόνια στον εντός έδρας τους αγώνα. Η πρώτη τριάδα είναι ίδια με εκείνη της γραμμής εκκίνησης, με πρώτο τον Χάμιλτον, δεύτερο τον Μπότας και τρίτο τον Φερστάπεν.

Κλείνοντας, σημειώνουμε πως η δράση του παγκόσμιου πρωταθλήματος Formula 1 θα μεταφερθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες και πιο συγκεκριμένα στο Ώστιν του Τέξας το τριήμερο 19 έως 21 Οκτωβρίου.

Δείτε παρακάτω την τελική κατάταξη, όπως αυτή διαμορφώθηκε μετά από 53 γύρους στη Σουζούκα, αλλά και την βαθμολογία οδηγών και κατασκευαστών.


 
Πρωτάθλημα Οδηγών   Πρωτάθλημα Κατασκευαστών
Θέση Οδηγός Βαθμοί   Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Lewis Hamilton 331   1 MERCEDES 538
2 Sebastian Vettel 264   2 FERRARI 460
3 Valtteri Bottas 207   3 RED BULL RACING TAG HEUER 319
4 Kimi Räikkönen 196   4 RENAULT 92
5 Max Verstappen 173   5 HAAS FERRARI 84
6 Daniel Ricciardo 146   6 MCLAREN RENAULT 58
7 Sergio Perez 53   7 FORCE INDIA MERCEDES 43
8 Kevin Magnussen 53   8 SCUDERIA TORO ROSSO HONDA 30
9 Nico Hulkenberg 53   9 SAUBER FERRARI 27
10 Fernando Alonso 50   10 WILLIAMS MERCEDES 7
11 Esteban Ocon 49        
12 Carlos Sainz 39        
13 Romain Grosjean 31        
14 Pierre Gasly 28        
15 Charles Leclerc 21        
16 Stoffel Vandoorne 8        
17 Lance Stroll 6        
18 Marcus Ericsson 6        
19 Brendon Hartley 2        
20 Sergey Sirotkin 1        

Mercedes
moto