Τα 2 καυτά μικρομεσαία GTi προκαλούν και λόγω της τιμής τους.

Η πρώτη προσπάθεια της Hyundai στα καυτά χάτσμπακ είναι εξαιρετικά αξιόλογη και ανεβάσει πολύ τον ανταγωνισμό.

Το εσωτερικό του i30N διαθέτει αρκετές αλουμινένιες πινελιές. Κατά τα άλλα είναι γνώριμο.

¶κρως αποτελεσματικό και γρήγορο είναι το Leon Cupra, σε βαθμό που δεν το καταλαβαίνεις…

Το επίπεδο στο κάτω μέρος τιμόνι και τα καθίσματα αποτελούν το highlight στο εσωτερικό του Leon Cupra.

Κορυφαίες επιδόσεις για τον 2λιτρο TSΙ του Leon Cupra. Το i30N σε κερδίζει περισσότερο με τον ήχο.

Hyundai i30 N vs SEAT Leon CUPRA

Το Hyundai i30N κατεβαίνει με φόρα στην κατηγορία των μικρομεσαίων GTi. Το τοποθετούμε απέναντι στο SEAT Leon CUPRA, που βρίσκεται κοντά σε άλογα και τιμή. Που κερδίζει το κάθε μοντέλο;

Αλλος ένας εκπρόσωπος στην κατηγορία των μικρομεσαίων GTi, άλλο ένα μοντέλο που εξελίχθηκε από ένα ξεχωριστό τμήμα. Ο λόγος για το Hyundai i30 Ν το οποίο δοκιμάσαμε πρόσφατα και μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, ως πρώτη προσπάθεια της Hyundai να μπει στον κόσμο αυτό. Το φέρνουμε, λοιπόν, απέναντι στο Leon Cupra, το οποίο και αυτό πριν λίγους μήνες «αυτονομήθηκε» από τη SEAT μιας και η CUPRA αποτελεί πλέον τη νέα μάρκα μέσα στην μάρκα (προς το παρόν φέρει τα logo της SEAT) και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έχουν αρκετά κοινά. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν!

Μπλε της θάλασσας και του ουρανού
Performance Blue ονομάζει η Hyundai το γαλάζιο του i30 N και σίγουρα είναι αυτό που κλέβει την παράσταση. Ίσως με μια άλλη πιο συνηθισμένη απόχρωση, το κορεατικό μοντέλο δεν θα έκανε τόσο μπαμ και θα προκαλούσε την ίδια αίσθηση με το Leon CUPRA. Δηλαδή θα ήταν «διακριτικό και σπορ όσο πρέπει», αφού και τα δύο μοντέλα διαθέτουν τα στοιχεία που τα κάνουν να ξεχωρίσουν από τις συμβατικές εκδόσεις… Στην προκειμένη περίπτωση όμως έχει προβάδισμα.

Ο TSI υπερτερεί για μερικά κλάσματα
Περνάμε αμέσως στο ψητό: Τις επιδόσεις. Το i30 N αποδίδει 275 άλογα στις 6.000 σ.α.λ., το CUPRA 290 PS και μάλιστα σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών, όπως συμβαίνει και με την ροπή. Αυτά τα νούμερα αποτυπώνονται στις μετρήσεις μας με το ισπανικό μοντέλο να είναι 0,3 δλ. γρηγορότερο στο 0-100 χλμ./ώρα, και μερικά κλάσματα στις ρεπρίζ (έως 0,4 δλ.). Αυτό όμως που δεν αποτυπώνεται στα χαρτιά είναι το βάθος και ο τρόπος λειτουργίας του μοτέρ, όπως και ο ήχος κινητήρα και εξάτμισης. Στο πρώτο κομμάτι υπερτερεί το CUPRA, αλλό στο δεύτερο, τον ήχο, το i30 N έχει ξεκάθαρο προβάδισμα γιατί πολύ απλά ακούγεται ως μία κατασκευή 400+ ίππων. 

Σοφιστικέ σύστημα παραμετροποίησης για το i30 Ν
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν σύστημα με το οποίο μπορείς να επέμβεις σε λειτουργίες του αυτοκινήτου, ωστόσο το Ν Grin Control System του i30 N είναι πιο σοφιστικέ από του Leon Cupra (σ.σ. ίσως και των περισσοτέρων προτάσεων της κατηγορίας), γιατί πέραν των κλασικών (τιμόνι, κιβώτιο, κινητήρας, ανάρτηση, ήχος) μπορείς να διαμορφώσεις και άλλες παραμέτρους όπως τη λειτουργία του ESP, την εμπλοκή του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού και του συστήματος rev matching του κιβωτίου. Οι άνθρωποι πίσω από την εξέλιξή του έκαναν ψαγμένη δουλειά...

Καθαρόαιμη απόλαυση
Και ερχόμαστε στο σημαντικότερο της σημερινής αντιπαράθεσης: Ποιο από τα δύο μοντέλα είναι τα πιο απολαυστικό GTi; Το Leon CUPRA δοκιμασμένο πολλάκις, έχει αποδείξει την αξία του ως μια βολίδα εδάφους-εδάφους με την οποία μπορεί να πας πιο γρήγορα από όσο μπορείς να φανταστείς και μάλιστα χωρίς να ιδρώσεις πίσω από το τιμόνι. Aρα τι γίνεται με το i30 Ν; Το κορεατικό μοντέλο, λοιπόν, από τα πρώτα κιόλας μέτρα κάνει τη δική του δήλωση. Είναι πιο σφιχτό από όσο περίμενες (σ.σ. ο Αλμπερτ Μπίερμαν, πρώην υπεύθυνος του M Division της BMW έχει βάλει το χέρι του σε αυτό), λιγότερο υποστροφικό υπό -πολύ- πίεση, πιο ευχάριστο στην γρήγορη οδήγηση και με ζωντανό πίσω μέρος. Το τιμόνι, από την άλλη, έχει τεχνητή αίσθηση και παραπάνω βάρος, δεν είναι ξυραφένιο όπως π.χ. του Civic Type R, αλλά στο ίδιο μήκος κύματος με το Leon CUPRA, ενώ και στις δύο περιπτώσεις τα φρένα είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά (σ.σ. αυτά του i30Ν υστερούν ελάχιστα συγκριτικά σε αίσθηση). 

Η άποψή μας: Απολαυστικό i30N, πύραυλος Leon CUPRA
Ποιο από τα δύο μοντέλα λοιπόν είναι πιο απολαυστικό; Η ετυμηγορία κρίνεται στις λεπτομέρειες. Το i30 N, πάντως, ως πρώτη προσπάθεια της Hyundai σε κάνει να το κοιτάξεις με θαυμασμό. Επιπλέον, ενώ ξεκινά με μία πολύ δελεαστική τιμή για όλα όσα προσφέρει (28.750 ευρώ η έκδοση των 250 ίππων) η έκδοση Performance 275 PS είναι σχεδόν στα ίδια λεφτά με το Leon Cupra που προσφέρει περισσότερους ίππους και αυτόματο κιβώτιο DSG, δυσκολεύοντας πολύ την τελική απόφαση που θα κριθεί από τις ανάγκες και προτεραιότητες του καθενός. 

Toyota
moto