Για ποια μάρκα άλλαξες γνώμη & πλέον δεν την αλλάζεις;

Για ποια μάρκα άλλαξες γνώμη & πλέον δεν την αλλάζεις;

10.551 Επισκέψεις στο άρθρο (25/12/2022)

Τι μπορεί να κάνει μια μάρκα για να σε φέρει κοντά της; Και ποια μάρκα το έκανε και από κει που δεν σου άρεσε καθόλου, τώρα είναι η αγαπημένη σου;

Παλιά δεν τη γούσταρες & τώρα τη λατρεύεις!

Το 99% της επιτυχίας του τμήματος μάρκετινγκ μιας μάρκας είναι να σε κάνει να αγαπήσεις τη μάρκα. Το άλλο 1% είναι να σου αρέσει κάποιο μοντέλο της. Εσένα ποιά μάρκα δεν ήθελες να δεις, και τώρα γουστάρεις τέρμα;

Το αυτοκίνητο δεν είναι «ένα ακόμη» προιόν, και έτσι η άποψη που διαμορφώνουμε για μια μάρκα είναι πολύ σημαντική, αφού δεν την αλλάζουμε εύκολα. Όμως κάποιες μάρκες καταφέρνουν να μας κάνουν να αλλάξουμε άποψη. Πως; Εδώ είναι το δύσκολο.

Μια τέτοια στροφή 180 μοιρών δεν γίνεται σε μία μέρα. Δεν είναι κάτι που κάποια στιγμή θα δεις και θα πεις «α, να, τώρα γουστάρω». Γίνεται σταδιακά. Με πράγματα που προσέχεις, που αλλάζουν και που έχουν σημασία για εσένα. Πράγματα που ενώ πριν δεν γούσταρες, τώρα γίνονται με έναν τρόπο που είναι στα μέτρα σου.

Δύο μάρκες που έχουν μεγάλη απήχηση σε κόσμο που κάποτε δεν τις συμπαθούσε είναι η Hyundai και η Toyota. Η κάθε μία για διαφορετικούς λόγους. Η Hyundai πιθανότατα είναι η μάρκα που άλλαξε τελείως το πως τη βλέπει ο κόσμος, με τη στροφή που έκανε από το «οικονομικό» αρχικά αυτοκίνητο, προς το «τίμιο», στη συνέχεια προς το «value for money» και τελικά προς το «πολύ καλό».

Αλήθεια είναι πως η μεταμόρφωση της Hyundai ήταν σαν της πεταλούδας. Σε κανέναν δεν άρεσαν οι «κάμπιες» όπως τα Pony, όταν ήρθαν στην Ελλάδα αυτά τα μοντέλα στη δεκαετία του 90. Ποιός όμως μπορεί να πει όχι στις  «πεταλούδες» που βλέπουμε τώρα, όπως τα i30 και το Tucson; Ακόμη και να μην είναι τα μοντέλα που θα αγοράσεις, δεν μπορείς να μην παραδεχτείς ότι δεν στέκονται άξια απέναντι στα άλλα, ή να τα αγνοήσεις. Όσο και να αντιπαθούσες την μάρκα πριν από 25 χρόνια, σήμερα δεν μπορεί να μην έχεις κάνει στροφή 180 μοίρες.

Η Toyota είναι άλλο φρούτο σε αυτή την ιστορία. Κολοσσός εδώ και πολλές δεκαετίες, ο μόνος λόγος που έστρεψε κάποιους εναντίον της ήταν κάποιες επιλογές που έκανε τη δεκαετία του 90, όταν έσκασε η ιαπωνική φούσκα. Η φούσκα που μας έφερε μοντέλα από όλους τους ιάπωνες κατασκευαστές όπως η Celica, το MR2 και η Supra (και αντίστοιχα από άλλες μάρκες της χώρας), αλλά ξεφούσκωσε για λόγους που δεν έχουν να κάνουν με την Toyota ή τις άλλες μάρκες.

Πολλοί κατηγόρησαν την Toyota και την ισχυρή της θέση στην αγορά, πως θα μας φέρει αυτοκινητα-λευκές συσκευές, πως κάνει το αυτοκίνητο απλό μεταφορικό μέσο, πως γδύνει από το αυτοκίνητο το συναίσθημα. Και πολύς κόσμος βρέθηκε απέναντι στη μάρκα.

Πάμε 20 χρόνια μετά, και η Toyota είναι η μάρκα που επιμένει στα διθέσια πισωκίνητα κουπέ, που λανσάρει μοντέλα από τα ράλι, και που αντιστέκεται στην ηλεκτροκίνηση, ή τις πρίζες (τα υβριδικά της είναι αυτο-φορτιζόμενα). Αν αυτό δεν δείχνει χαρακτήρα, συναίσθημα και άποψη για το αυτοκίνητο, τότε τι.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Εσύ όμως με ποιά μάρκα έκανες 180 μοίρες στροφή; Και τι ήταν αυτό που σου άλλαξε την άποψη; Τελικά τι πρέπει να κάνει μια μάρκα για να σε κερδίσει, ειδικά αν πριν δεν την ήθελες καθόλου; Τι λες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

NEO TRAFIC
skoda