Σε τι κατάσταση είναι το αμάξι σου; Όχι μηχανικά, αυτό μόνο εσύ το ξέρεις. Το αμάξωμα, πόσα χτυπήματα έχει; Μήπως παραμαζεύτηκαν πολλά; Και γιατί δεν τα φτιάχνεις; Είναι το θέμα οικονομικό και τα λεφτά πολλά, ή μήπως απλά δεν αξίζει γιατί θα ξαναγίνουν;
Γιατί είναι τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα όλο χτυπήματα; Η απάντηση είναι απλή. Γιατί είναι πολύ κοντά μεταξύ τους. Τουλάχιστον έτσι λένε οι ειδικοί της γερμανικής ΕΛΠΑ που έκαναν έρευνα για να μετρήσουν τι φταίει που τα αυτοκίνητα σε διαφορετικές περιοχές είναι σε διαφορετική εξωτερική κατάσταση.
Μπορεί να μην ήρθαν στην Ελλάδα, αλλά κατέληξαν απλά ότι όπου η πυκνότητα αυτοκινήτων είναι τέτοια που τα φέρνει σε απόσταση ενός μέτρου ή λιγότερο μεταξύ τους πάνω από 6 φορές την ημέρα, η κατάσταση του εξωτερικού χειροτερεύει πολύ.
Αν μιλήσουμε για Αθήνα, Θεσσαλονίκη και τις μεγάλες πόλεις, το ένα μέτρο και οι έξι φορές είναι αστεία νούμερα. Στο μποτιλιάρισμα το ένα μέτρο είναι δύο ώρες δρόμος, και τις έξι φορές τις φτάνεις μόνο από το ένα φανάρι στο άλλο. Το δε παρκάρισμα γίνεται σε ακόμη πιο πυκνές συνθήκες, και δεδομένου ότι οι θέσεις δεν είναι οριοθετημένες, όχι ένα μέτρο δεν περισσεύει, αλλά πολλές φορές ούτε εκατοστό.
Η αιτία λοιπόν δεν είναι το περίεργο. Το περίεργο είναι ότι τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα δεν επισκευάζονται ποτέ. Από την πρώτη γρατζουνιά μετά την αγορά, μέχρι και την τελευταία πριν πάνε για πέταμα 20 χρόνια μετά, τα περισσότερα αυτοκίνητα δεν έχουν πατήσει σε φανοποιείο.
Λογικό, από τη μία γιατί το κόστος είναι μεγάλο. Ένα κομμάτι να θες να «ισιώσεις» και να βάψεις και είσαι πάνω από 150 ευρώ. Aσε και μία τουλάχιστον μέρα που θα είσαι χωρίς αυτοκίνητο.
Όμως συχνά δεν είναι αυτός ο λόγος που δεν γίνονται επισκευές, αλλά κάτι ακόμη πιο λυπηρό: δεν αξίζει. Αλλες φορές δεν αξίζει γιατί τα 150 ευρώ είναι συγκρίσιμα με την αξία του αυτοκινήτου, άλλες φορές γιατί απλά και να γίνει επισκευή, σε λίγες μόνο μέρες θα υπάρξει νέα ζημιά.
Αυτό δυστυχώς απαξιώνει το αυτοκίνητο όχι μόνο στην τιμή ως μεταχειρισμένο, αλλά και στα μάτια του ιδιοκτήτη του όσο το κυκλοφορεί. Και έχοντας την εικόνα ότι οδηγεί «σαράβαλο» του συμπεριφέρεται σα σαράβαλο, και έτσι δεν διστάζει να ρισκάρει να χωθεί, να πλησιάσει και να ακουμπήσει και άλλα αυτοκίνητα, δημιουργώντας νέα σαράβαλα στην πορεία.
Ισχύει για εσάς κάτι τέτοιο; Πόσες ζημιές έχει γύρω γύρω το αυτοκίνητό σας; Και γιατί δεν το φτιάχνετε; Δεν αξίζει ή δεν «βγαίνει» το κόστος; Και τελικά με τόσες ζημιές, τι εικόνα έχετε για το ίδιο σας το αυτοκίνητο;
Γιατί οι Έλληνες δεν δαπανούν χρήματα για αμάξι,διότι δεν έχουν ή δε θέλουν αλλά βασικα δεν έχουν και οι κυβερνήσεις βγαινουν μόνο για να βάζουν λεφτά στη τσέπη των βουλευτών υπουργών κλπ. Δεν δίνουν χρήμα στο λαό. Το κρατούν για τη παρτη τους. Φόροι, δασμοί κλπ. Η βλακεία στο έπακρο. Επίσης οι κυβερνήσεις δουλεύουν για τις τραπεζες. Έτσι λοιπόν ο Έλληνας δανείζετε για να πάρει αμάξι...όταν πάρει.
Από την αγορά του αυτοκινήτου και ανάλογα με το χώρο που το αφήνεις (ηλιοφάνεια) το να προχωρείς σε διόρθωση ενός τμήματος, όσο κι αν έχουν εξελιχθεί οι βαφές, η διαφορά θα φανεί, το μόνο που συμφέρει είναι τοπική διόρθωση (pdr), ή να το κάνεις κάποια στιγμή στα 15+ χρόνια μια ολική βαφή με τις αναγκαίες ψιλολαμαρινοδουλειές. Βέβαια, μικρογρατσουνιές με μια αλοιφή του εμπορίου τις τακτοποιείς επί τόπου και σοβαρές ζημιές τις διορθώνεις αναγκαστικά αλλιώς δε κυκλοφορείς. Υπάρχει και μια ακόμη κατηγορία ζημιών: αυτές που προκάλεσες μοναχός σου από βλακεία και τις αφήνεις απλά για υπενθύμιση.
Γιατί οι Έλληνες δεν δαπανούν χρήματα για αμάξι,διότι δεν έχουν ή δε θέλουν αλλά βασικα δεν έχουν και οι κυβερνήσεις βγαινουν μόνο για να βάζουν λεφτά στη τσέπη των βουλευτών υπουργών κλπ. Δεν δίνουν χρήμα στο λαό. Το κρατούν για τη παρτη τους. Φόροι, δασμοί κλπ. Η βλακεία στο έπακρο. Επίσης οι κυβερνήσεις δουλεύουν για τις τραπεζες. Έτσι λοιπόν ο Έλληνας δανείζετε για να πάρει αμάξι...όταν πάρει.
Από την αγορά του αυτοκινήτου και ανάλογα με το χώρο που το αφήνεις (ηλιοφάνεια) το να προχωρείς σε διόρθωση ενός τμήματος, όσο κι αν έχουν εξελιχθεί οι βαφές, η διαφορά θα φανεί, το μόνο που συμφέρει είναι τοπική διόρθωση (pdr), ή να το κάνεις κάποια στιγμή στα 15+ χρόνια μια ολική βαφή με τις αναγκαίες ψιλολαμαρινοδουλειές. Βέβαια, μικρογρατσουνιές με μια αλοιφή του εμπορίου τις τακτοποιείς επί τόπου και σοβαρές ζημιές τις διορθώνεις αναγκαστικά αλλιώς δε κυκλοφορείς. Υπάρχει και μια ακόμη κατηγορία ζημιών: αυτές που προκάλεσες μοναχός σου από βλακεία και τις αφήνεις απλά για υπενθύμιση.