Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν «τρελές» ιπποδυνάμεις;

Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν «τρελές» ιπποδυνάμεις;

4.223 Επισκέψεις στο άρθρο (26/6/2022)

Αν η ιπποδύναμη είναι το πρώτο χαρακτηριστικό που κοιτάμε στα «τεχνικά» μήπως ένα μεγάλο «νούμερο» είναι ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργηθούν θετικές εντυπώσεις;

Μάρκετινγκ ή ανάγκη;

Πώς σου ακούγονται 300 άλογα σε ένα απλό μικρομεσαίο, 500 άλογα σε ένα SUV και 800 άλογα σε ένα pick-up; Μπορεί τα νούμερα να ακούγονται τρελά, είναι όμως νούμερα που θα συνηθίσουμε όταν τα ηλεκτρικά γίνουν κοινότυπα. Γιατί όμως τόση δύναμη;
 
Πάρε για παράδειγμα την πρόσφατη ανακοίνωση συνεργασίας μεταξύ Honda και Sony. Ναι η ίδια Sony που φτιάχνει τηλεοράσεις, τα Playstation και γυρίζει μερικές από τις πιο διάσημες ταινίες του Χόλιγουντ. Είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη εταιρειών τεχνολογίας στη λίστα αυτών που θέλουν να μπουν και στην αυτοκίνηση.
 
Και αρχή γίνεται με ένα μοντέλο με κινητήρα 600 ίππων. Δεν μιλάμε για ένα σούπερ καρ. Μιλάμε για ένα SUV, και μάλιστα ένα SUV  που δεν παραπέμπει σε κάτι άγριο, γρήγορο ή παρόμοιο. Η Sony με την Honda  θα παράγουν μια σειρά μοντέλων, όμως φαίνεται από την αρχή πως αν θες να μπεις στην αγορά, πρέπει να μπεις με πολλά άλογα.
 
Σίγουρα η αρχή που έχει κάνει η Tesla, με μοντέλα που διαθέτουν εκρηκτικές επιδόσεις, και ας μην τους φαίνεται, είναι το παράδειγμα που ακολουθεί όλη η αγορά. Είναι το αναμενόμενο. Οι ηλεκτροκινητήρες έχουν πολλή ροπή, και την αποδίδουν από μηδέν στροφές. Με κίνηση σε όποιο τροχό θέλουν οι κατασκευαστές, αυτές οι ροπές μπορούν να περάσουν στην άσφαλτο, και έτσι το μάρκετινγκ κάνει τη δουλειά του, βάζοντας τα νούμερα μπροστά να θαμπώνουν την αγορά και να εκμηδενίζουν τελείως οτιδήποτε συμβατικό.
 
Δες τα νέα φορτηγάκια της αμερικανικής Rivian. 850 άλογα, 1300Νm ροπής. Έτσι, για πλάκα. Κάτσε τώρα εσύ να πεις πόσα άλογα βγάζει το ντίζελ ή το τούρμπο βενζίνης ή ακόμη και το τερατώδες V12 που μπορεί, με τεράστιο κόστος, να βάλεις σε ένα pick-up. Καμία ελπίδα.

Τα πολλά άλογα φυσικά είναι θέμα μάρκετινγκ, αλλά είναι και αυτό που κάνει την εμπειρία οδήγησης ενός (ακριβού) ηλεκτρικού, μοναδική. Ποτέ άλλοτε ένας αγοραστής ενός μοντέλου της κατηγορίας αυτής δεν είχε στη διάθεσή του τέτοιες επιδόσεις που ήταν αποκλειστικές στο άνω άκρο των σούπερκαρ. Και το καλύτερο; Είναι «εύκολες». Ένας ισχυρός ηλεκτροκινητήρας είναι το ίδιο «απλός» στην κατασκευή με έναν λιγότερο ισχυρό. Έχει ένα μόνο κινούμενο μέρος. Πόσα άλογα θες; Απλά τα ζητάς και τα έχεις.
 
Φυσικά υπάρχει και το ζήτημα του βάρους. Ένα μικρό αυτοκίνητο με μοτέρ βενζίνης ζυγίζει 1000-1200 κιλά. Κάντο ηλεκτρικό και φτάνει τους δύο τόνους. Τα 100 άλογα και τα 150Νm ροπής δεν φτάνουν ούτε για να ξεπαρκάρει. Το βάρος είναι γνωστό πρόβλημα στα ηλεκτρικά, όμως ρίξε άλλα 200 άλογα και ποιός το θυμάται. Αν «κολλούσες» στα 2200 κιλά ενός μικρομεσαίου, όταν βλέπεις τα 300 άλογα ούτε που το σκέφτεσαι.
 
Όπως και να έχει τόσο το νούμερο όσο και η εμπειρία που υπόσχεται μια τέτοια ιπποδύναμη, δεν μπορεί να σε αφήνει αδιάφορο. Είναι λοιπόν η ιπποδύναμη ο καλύτερος τρόπος να χρυσωθεί το χάπι της ηλεκτροκίνησης; Εσύ; Τσιμπάς;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto