Στον πίσω άξονα, ανάμεσα στους πίσω τροχούς υπάρχει ένας ακόμη ηλεκτροκινητήρας που κινεί τους πίσω.

Γίνεται 4χ4 με δύο μοτερ;

5.412 Επισκέψεις στο άρθρο (13/1/2018)

Τετρακίνηση χωρίς διαφορικό και με δύο μοτέρ. Γίνεται; Δείτε τώρα πως λειτουργεί και τα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας.

Αλήθεια τώρα, πιστεύει κανείς πως αποσυνδέοντας μηχανικά τον εμπρός με τον πίσω άξονα, και βάζοντας στη θέση ενός διαφορικού ένα δεύτερο μοτέρ, μπορεί να μετατρέψει ένα δικίνητο αυτοκίνητο σε τετρακίνητο; Κι όμως.

Πάνε οι εποχές που μετά τη λέξη τετρακίνηση περίμενες να ακούσεις αριθμό διαφορικών. Δύο ή τρία; Τρία για την «καλή τετρακίνηση», ένα εμπρός ένα πίσω και ένα στη μέση, και δύο για την «απλή», όπου απλά εμπρός και πίσω συνδέονταν με έναν συμπλέκτη.

Τα τρία διαφορικά, με ελάχιστες ειδικές εξαιρέσεις, έχουν πεθάνει. Μόνο τα ειδικής χρήσης οχήματα, ή όσα έχουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενα κεντρικά διαφορικά, και κάποια Subaru, έχουν τρίτο διαφορικό στη μέση. Όλες οι άλλες τετρακινήσεις, ακριβές ή φθηνές, ανώνυμες και επώνυμες, με καλή ή κακή φήμη, σε premium ή όχι μοντέλα έχουν πλέον δύο διαφορικά.

Το εμπρός επιτρέπει στον αριστερό και δεξιό τροχό να γυρίζουν ξεχωριστά, το πίσω το ίδιο στους πίσω τροχούς, και μεταξύ των δύο υπάρχει ένας έξυπνος συμπλέκτης που αποφασίζει πότε θα μεταφέρει πόση ροπή σε ποιόν άξονα. Δεν δουλεύει άσχημα, όμως και αυτό το σύστημα πάει προς εξαφάνιση.

Στη θέση του έρχεται μία τεχνολογία όχι τόσο καινούργια αλλά σίγουρα όχι πολύ διαδεδομένη. Αν και η Lexus έχει εφαρμόσει αυτό το σύστημα στα 4κίνητα SUV  της εδώ και 12 χρόνια, τώρα το βλέπουμε ακόμη πιο συχνά.
Οι εμπρός τροχοί κινούνται από έναν συμβατό ή υβριδικό (βενζίνη + ηλεκτρικό) κινητήρα. Στον πίσω άξονα, ανάμεσα στους πίσω τροχούς υπάρχει ένας ακόμη ηλεκτροκινητήρας που κινεί τους πίσω. Μεταξύ εμπρός και πίσω υπάρχουν μόνο καλώδια. ¶λλα για τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας, άλλα για τις πληροφορίες που χρειάζονται τα δύο μοτέρ να δουλέψουν ταυτόχρονα.

Τα θετικά είναι πολλά. Λιγότερα μηχανικά μέρη, λιγότερο βάρος, δεν υπάρχει ανάγκη για τούνελ μετάδοσης, λιγότεροι ρύποι και κατανάλωση. Ακόμη ο πίσω ηλεκτροκινητήρας μπορεί να αναλάβει να κινήσει το αυτοκίνητο μόνος του, κάνοντάς το έτσι πλήρως ηλεκτρικό για κάποια απόσταση. BMW, Audi, Volvo, και φυσικά η πρώτη διδάξασα η Lexus έχουν τέτοια μοντέλα στη γκάμα τους.

Κανένα από αυτά όμως δεν προσποιείται πως είναι «εκτός δρόμου όχημα». Ούτε καν τα SUV της Lexus που έχουν τα συστήματα αυτά. Ο προορισμός τους είναι κυρίως η βελτίωση της απόδοσης, της οδικής συμπεριφοράς, της οικονομίας και των ρύπων, με όλα τα θετικά της τετρακίνησης σε θέματα ασφάλειας. Συν, φυσικά, την ανεξάρτητη ηλεκτροκίνηση που έτσι είναι δυνατή.

Μπορεί όμως ένα τέτοιο σύστημα να αντικαταστήσει την τετρακίνηση με τρία, ή έστω δύο διαφορικά; Σε ότι αφορά τις ικανότητες εκτός δρόμου; Ή ακόμη και την οδική συμπεριφορά που είχε ένα παραδοσιακό σύστημα Quattro ή οποιαδήποτε άλλη «μηχανική» τετρακίνηση που μάθαμε να αγαπάμε;

Τι λέτε; Εσάς σας πείθει αυτή η τεχνολογία; Θα δείτε τα καλά της και θα την υιοθετήσετε; Ή προτιμάτε τις παραδοσιακές λύσεις στην κίνηση σε τέσσερις τροχούς; Τι λέτε;

PEIRAIOS LEASING
moto