• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το νέο Fiesta St, θα φοράει τρικύλινδρο μοτέρ και θα έχει ακριβώς τις ίδιες επιδόσεις με τον προκάτοχό του.

Γίνεται Fiesta ST τρικύλινδρο; Γιατί όχι;

Διαβάστηκε από 4311 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/3/2017

Η Ford αποφάσισε το νέο Fiesta ST να έχει ακριβώς τις ίδιες επιδόσεις με τον προκάτοχό του αλλά να είναι τρικύλινδρο. Διαβάστε πως θα το καταφέρουν. Εσείς τι λέτε, για το τρικύλινδρο ST;

 
Πως σας ακούγεται το κορυφαίο σούπερ γρήγορο μικρό της Ford να είναι τρικύλινδρο; Μήπως το downsizing παράγινε και φτάσαμε να χάνουμε αντί να κερδίζουμε; Μήπως το ST δεν θα είναι πια το απόλυτο γρήγορο μικρό που ήταν κάποτε; Τι λέτε;

Ας δούμε τα τεχνικά. Η Ford αποφάσισε το νέο ST να μην έχει ούτε καλύτερη απόδοση ούτε καλύτερες επιδόσεις. Το νέο ST πάει το ίδιο με το παλιό. Έχει τα ίδια 200 άλογα και την ίδια ροπή, κάνει το 0-100 στα ίδια 6,5 δλ.  και φτάνει την ίδια τελική με πριν. Ότι κέρδος έχει το έχει από το μειωμένο βάρος, που δεν έχει και τεράστια διαφορά.

Μόνο που αυτό το ST έχει έναν κύλινδρο και 100 κυβικά λιγότερα από το προηγούμενο. Φυσικά για να φτάσει την απόδοση του παλιού 1600άρη, έχει μεγαλύτερο τούρμπο και διπλό ψεκασμό, άμεσο και στον αυλό. Ακόμη πιο εντυπωσιακή η λειτουργία του μοτέρ σε χαμηλά φορτία όπου ο ένας κύλινδρος σταματάει να αποδίδει, ουσιαστικά κάνοντας το μοτέρ του ST δικύλινδρο 1000άρι. Και επειδή όποιος έχει ακούσει δικύλινδρο μοτέρ ξέρει ότι ακούγεται χάλια, η Ford έχει εξοπλίσει το ST με σύστημα βελτίωσης ήχου, ένα ηχείο δηλαδή που «παίζει» θόρυβο.

Γιατί; Οι κολλημένοι με τις επιδόσεις αγανακτούν, οι κολλημένοι με το περιβάλλον πανηγυρίζουν. Το νέο ST έχει μειώσει τους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα από τα 140 γρ/χλμ. στα 114, με ανάλογα οφέλη στην κατανάλωση. Σε αυτό δεν μπορεί να πει κανείς όχι. Και εφόσον οι επιδόσεις και η οδηγική εμπειρία παραμένει η ίδια, τότε ποιος μπορεί να έχει πρόβλημα με μία τέτοια απόφαση;

Για όσους το τρικύλινδρο μοτέρ είναι ταμπού, μάλλον είναι καιρός να το πάρουν με άλλο μάτι. Το ST που αντικαθιστά ήταν ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα, ένα από τα μοντέλα που εκθείασε ολόκληρος ο πλανήτης. Και δεν ήταν ο τέταρτος κύλινδρος που έκανε αυτή τη διαφορά, αλλά το αυτοκίνητο στο σύνολό του.

Όταν η Ford υπόσχεται την ίδια απόδοση, τις ίδιες επιδόσεις, σε ένα νέο πακέτο, με τα ίδια γονίδια συν τις νέες τεχνολογικές βελτιώσεις και μειωμένη κατανάλωση και ρύπους, είναι δυνατόν κανείς να δυσανασχετεί; Έκανε καλά η Ford ή απλά «χάλασε» το ST γιατί του αφαίρεσε έναν κύλινδρο και τίποτε άλλο; Τι λέτε λοιπόν, για το τρικύλινδρο ST;
 

 
  • panos.m

    Μακάρι όλες οι εταιρείες να είχαν τέτοια κυβικά & τόσο μεγάλη δύναμη ίππων. Θα γλιτώναμε(άλλο 1.000 & άλλο 1.400) σε ασφάλιστρα, σήμα, βενζίνη, service, κ.α.!

     
  • Mitros

    Υπάρχουν βελτιωμένα Ford με τον χιλιάρη ecoboost που ξεπερνούν τους 200 ίππους οπότε γιατί όχι?

     
  • ΚΕΡΑΥΝΟΣ

    δεν νομιζω να χαλασε τιποτα.υπομονη οταν ερθει.πριν το δουμε γιαννη το βγαλαμε?ειπαμε FORD MOTORSPORT !! ας δεχτουμε οτι η τεχνολογολια προχωραει βγαινουν νεες ιδεες- τεχνολογιες,γιατι να ειμαστε << κολλημενοι με το παρελθον? >>.στα συν παντως μειωση βαρους-καταναλωση-λιγοτερο ρυπογονο.διχως σκεψη το επιλεγω!!ετσι λεγανε και για τα μικρομεσαια 1000αρια μεχρι να τα χωεψουν ορισμενοι ορισμενοι . .