• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Οι προσπάθειές μας για τα γυρισμένα χιλιόμετρα αποδίδουν και δεν πρόκειται να σταματήσουμε εδώ.

Συμβουλές σε πρώτο πρόσωπο

Διαβάστηκε από 10033 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/3/2016

Τελικά υπάρχουν καλά μεταχειρισμένα; Μπορείς να προστατευτείς και να βρεις αυτό που πραγματικά αξίζει;

 

Φίλοι και γνωστοί, έρχονται και μας ρωτάνε: «Ρε σεις τι γίνεται πια με αυτή την ιστορία με τα γυρισμένα χιλιόμετρα; Θα τραβήξει πολύ ακόμα; Τελειώσαμε με τα γυρισμένα χιλιόμετρα;»

Φυσικά και δεν τελειώσαμε με τα γυρισμένα χιλιόμετρα. Οι προσπάθειές μας δείχνουν να αποδίδουν αλλά δεν πρόκειται να σταματήσουμε εδώ. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε την ενημέρωση του κοινού έτσι ώστε να πάψουν να πωλούνται αυτοκίνητα που δεν έχουν πραγματικά χιλιόμετρα.

Σίγουρα δεν είναι εύκολο να αλλάξει κανείς μια κατάσταση από την μια μέρα στην άλλη. Ωστόσο, τους 3 τελευταίους μήνες κάτι δείχνει να αλλάζει.

Στο δια ταύτα λοιπόν.

Όπως σας έχουμε ήδη δείξει (βλ. video), η διαδικασία «μετατροπής» της καταγραφής των διανυθέντων χιλιομέτρων είναι τόσο απλή υπόθεση, που μπορεί να γίνει μέσω κινητού σε ελάχιστα δευτερόλεπτα.

Με βάση τα παραπάνω, παρακάτω μπορείτε να δείτε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατευτούμε σαν καταναλωτές.

Συμβουλές σε πρώτο πρόσωπο…

A.                  Μάθε τον προηγούμενο ιδιοκτήτη:

1.     Ιδιώτης:  Η πιο απλή περίπτωση. Ένας μέσος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου διανύει περίπου 15.000 χιλ./ έτος. Ότι είναι λιγότερο από αυτό το νούμερο, χρίζει άμεσης προσοχής.

2.     Εταιρεία Ενοικιάσεων/Leasing: Στις εταιρείες ενοικιάσεων/leasing ο αριθμός χιλιομέτρων που θα πρέπει να ελέγχεις κυμαίνεται από 25.000 – 30.000 χιλ./έτος. Βέβαια θέλει ιδιαίτερη προσοχή στην περίπτωση που το εν λόγω μεταχειρισμένο είχε στην κατοχή του κάποιος επαγγελματίας περιοδεύων πωλητής ή αντιπρόσωπος, που εκεί τα διανυθέντα χιλιόμετρα εκτοξεύονται σε πάνω από 50.000 χιλ./έτος. Ενώ στις περιπτώσεις που το ενοικιαζόμενο έβλεπε χρήση ιδιώτη, εμπίπτει (τι σου λέω τώρα… κατατάσσεται καλύτερα;) στην κατηγορία ιδιώτη. Όπερ και 15.000 χιλ./έτος.

3.     Εισαγωγής: Ο κίνδυνος για γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα εισαγωγής είναι σαφώς μεγαλύτερος. Συνήθως δεν υπάρχει βιβλίο service στο οποίο μπορείς να ανατρέξεις για να επιβεβαιώσεις τα χιλιόμετρα.  Ένας τρόπος είναι να προσπαθήσεις να βρεις και να δεις το χαρτί εκτελωνισμού του αυτοκινήτου, όπου αναγράφονται τα χιλιόμετρα με τα οποία το αυτοκίνητο πέρασε τα σύνορα. Δύσκολη και χρονοβόρα διαδικασία, μιας και έχεις να μπλέξεις με το αγαπητό σε όλους μας ελληνικό δημόσιο. Aλλος τρόπος είναι, και αυτός αν είσαι τυχερός, αγκαζέ με τον προηγούμενο ιδιοκτήτη (ή με δική του εξουσιοδότηση) στην αντιπροσωπεία, ή σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο της, να βρεις το ηλεκτρονικό αρχείο συντήρησης του μεταχειρισμένου που σε ενδιαφέρει, όπου και αναγράφονται όλα με το νι και με το σίγμα (προϋπόθεση να έχει κάνει κάποια, αν όχι όλα, service σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία). Τελευταίο και τυχερό: Βλέπεις την τιμή. Πρόσφατα δώσαμε στοιχεία που φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων σε Ελλάδα και εξωτερικό (Γερμανία, Ιταλία) δεν διαφέρουν σχεδόν καθόλου. Είδες μεταχειρισμένο εισαγωγής σε τιμή «πατώματος»; Πρόσεχε το λάκκο στη φάβα σου.


B.                  Να είναι καλά συντηρημένο – ατρακάριστο: Ένα συμπληρωμένο και αξιόπιστο βιβλίο συντήρησης μπορεί να αποτελέσει τον μοναδικό και κυρίαρχο παράγοντα για την αγορά ενός μεταχειρισμένου. ΣΆ αυτό καταγράφονται τα service του αυτοκινήτου (πότε και σε πόσα χλμ), και τυχόν επισκευές που έχουν γίνει. Σφραγίδες και υπογραφές κρίνονται κατά το ελάχιστο ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ. Όμως: με μια πρόχειρη ματιά, ανακάλυψαμε ότι το 85-90% των βιβλίων service που κυκλοφορούν είναι μαϊμού.
Πρόσφατα μάθαμε, ότι στας  Ευρώπας, την ευθύνη του βιβλίου συντήρησης την έχει ο εκάστοτε ιδιοκτήτης. Τι θα πει αυτό; Πηγαίνεις κύριος να αγοράσεις μεταχειρισμένο. Το βλέπεις, σ` αρέσει, το πήρες. Εν καιρώ, ανακαλύπτεις ότι τα χιλιόμετρά του είναι γυρισμένα. Ως καλός ευρωπαίος, το παίρνεις και το πας στην αντιπροσωπεία. «Κύριοι, το και το», τους λες. «Α, με συγχωρείτε κύριέ μου, όταν το αγοράσετε, το βιβλίο συντήρησης το ελέγξατε;», σου λένε. Δυο πόρτες έχει η ζωή άνοιξα μια και… «Όχι», τους απαντάς. «Λυπάμαι πολύ, εμείς δεν φέρουμε καμία ευθύνη για την κατάσταση του αυτοκινήτου σας, ας το ελέγχατε», σου λένε με στόμφο. Να πάρουμε την άλλη περίπτωση; Δηλαδή, «Ναι, και με κορόιδεψαν!», θα τους πεις. Αυτό, στη Σέγκεν (αστειάκι, λόγω των ημερών, μην το παίρνετε της μετρητοίς ) είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας, διότι εάν αντιληφθεί κανείς ότι πουλάς μεταχειρισμένο, με πλαστά χιλιόμετρα και βιβλίο συντήρησης, έχεις φύγει με τη μια…..  Είναι ποινικό αδίκημα φίλε μου! Και ως γνωστών, οι Ευρωπαίοι δεν παίζουν με αυτά τα πράγματα. 


Έξι μάρκες διαθέτουν ηλεκτρονικό αρχείο συντήρησης : Audi, BMW, Ford, Mercedes, Opel και Volkswagen. Αυτοί λοιπόν, έχουν την πληροφορία που θέλεις. Βέβαια, κάποιοι, ονόματα δε λέμε, σπίτια δεν κλείνουμε, έχουν κάνει τη διαδικασία ανάκτησης αυτών των δεδομένων, πραγματικό εφιάλτη. Η διαδικασία, θεωρητικά  είναι η εξής: Αριθμός πλαισίου + άδεια κυκλοφορίας + εξουσιοδοτημένο έγγραφο ιδιοκτήτη (ή μετά από συνεννόηση, μαζί με τον ίδιο) => στον υπεύθυνο της εκάστοτε αντιπροσωπείας, = = ηλεκτρονικό αρχείο! Το αρχείο αυτό βρίσκεται στην πανευρωπαϊκή βάση δεδομένων της εκάστοτε εταιρείας και είναι έγκυρο. Την ίδια χρησιμοποιεί ο  Έλληνας, την ίδια ο Γερμανός, την ίδια κι ο Ιταλός. Στο πα και πιο πάνω, οι ευρωπαίοι δεν παίζουν μΆ αυτά τα πράγματα.


C.                  Πριν το αγοράσεις, έλεγξέ το σε μηχανικό της εμπιστοσύνης σου: Μην εφησυχαστείς  με όλα τα παραπάνω. Τσέκαρε μόνο σου το αυτοκίνητο, με μηχανικό της εμπιστοσύνης σου.  Σχολαστικά και με υπομονή, να το ελέγξει, να σου δώσει το ΟΚ και να το πάρεις για test-drive. Εκεί μπορεί και να ανακαλύψεις κάτι που δεν θα φαινόταν διαφορετικά.


Δύο ακόμη σημαντικά πράγματικά…

Το πρώτο είναι, ότι μπορείς να έχεις για μπούσουλα, πάντα, τις επίσημες τιμές μεταχειρισμένων που σου προσφέρω κάθε εβδομάδα. Μόλις δεις και αποκλίνει κάπως σημαντικά η τιμή, να είσαι σε επιφυλακή.

Δεύτερον, υπάρχουν κάποιοι που σου πασάρουν το μεταχειρισμένο σαν μοναδική ευκαιρία. «Ήταν του γιατρού και το είχε στο γκαράζ, έχει να κουνηθεί τέσσερα χρόνια!», «είναι το τέταρτο αυτοκίνητο της οικογένειας, σχεδόν ακούνητο», «Πήγαινε τα καλοκαίρια μόνο μέχρι τη Λούτσα και πίσω», και άλλα τέτοια. Ούτε το 1 στα 1000 δεν έχει αυτά τα χαρακτηριστικά. 

Βοηθήστε και σείς να σταματήσει η απάτη με τα γυρισμένα χιλιόμετρα. 
Κοινοποιήστε το στο χρονολόγιό σας να το δουν οι φίλοι σας, αλλά και στις ομάδες που μετέχετε.
 
 

Πως γίνεται η κομπίνα:

Η αγορά έχει γεμίσει με μεταχειρισμένα που εισάγονται από το εξωτερικό και αυτοκίνητα που προέρχονται από εταιρείες ενοικιάσεων και leasing. Το κοντέρ γράφει 50-60.000 χιλιόμετρα. Στην πραγματικότητα έχουν 150-200.000 χιλιόμετρα.

Το γύρισμα των χιλιομέτρων γίνεται (με ένα laptop), ηλεκτρονικά και δεν είναι ανιχνεύσιμο.


5* Μεταχειρισμένα

Να τελειώνουμε λοιπόν με τα ροζ συννεφάκια... Καλό, γερό και φθηνό δεν υπάρχει. Τέλος! Το έδειξε εξάλλου και η πολύμηνη έρευνά μας την οποία μπορείτε να δείτε εδώ. Αν θέλετε να αγοράσετε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο δεν έχετε παρά να επιλέξετε ένα 5* μεταχειρισμένο. 

Δείτε εδώ τα 5* μεταχειρισμένα


Διαβάστε ακόμη:

Ανοικτή επιστολή προς τον αναπληρωτή υπουργό οικονομικών

Φρένο στα γυρισμένα

Είναι τα γυρισμένα κοντέρ ελληνικό φαινόμενο-Αλλού τι κάνουν

Ζήτα το χαρτί εκτελωνισμού

Και οι φορείς καταγγέλλουν την απάτη.

Πως πουλάς ή ψάχνεις για katharoaimo μεταχειρισμένο:

Αν πουλάτε katharoaimo μεταχειρισμένο:
- Με βιβλίο service που αποδεικνύει
- Ότι δεν έχει γυρισμένα χιλιόμετρα
- Ότι είναι σωστά συντηρημένο
-που δεν είναι τρακαρισμένο
καταχωρείστε το στα katharoaima.gr του AutoTρίτη
Αν ψάχνετε για katharoaimo μεταχειρισμένο:
κάντε κλικ στα katharoaima.gr του AutoTρίτη

Πείτε μας όμως και τη δική σας εμπειρία. Αντιμετωπίσατε τέτοιες περιπτώσεις; Τι άλλο θα μπορούσαμε να κάνουμε πάνω στο στο σοβαρό αυτό θέμα;

Tags: KATHAROAIMA
 
  • Nikos

    Καλή η προσπάθεια σας και γλαφυρές οι ιστορίες - παθήματα των αναγνωστών, αλλά φοβάμαι ότι με την υπερβολική διάσταση που έχετε δώσει στο θέμα, μειώνεται την σημασία που έχουν άλλοι, πιο ζωτικοί, παράγοντες στην αγορά μτχ., ήτοι: είναι τρακαρισμένο, κομμένο και ξανακολημένο? έχει σκουριά σε σημεία που δεν έπρεπε να έχει? κλπ..

      2