Η VW ξαναχτυπά!

Η VW ξαναχτυπά!

7.775 Επισκέψεις στο άρθρο (4/11/2015)

Τι ακριβώς ισχύει για τα 800.000 αυτοκίνητα ύστερα από την ανακοίνωση της VW.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της VW, οι εκπομπές CO2 που έχουν δημοσιευτεί στα επίσημα στοιχεία των συγκεκριμένων μοντέλων, εμφανίζονται μικρότερες σε σχέση με τις κανονικές, σε ποσοστό της τάξης από 10 έως 15%.Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα που επηρεάζονται μετά από αυτή την εξέλιξη, διαθέτουν κινητήρες diesel χωρητικότητας 1,4, 1,6 και 2,0 λίτρων (και ο βενζινοκινητήρας 1,4 ACT), οι οποίοι έχουν κατασκευαστεί από το 2012 και μετά. Μοντέλα όπως τα VW Golf, Polo, και Passat, Audi A1 και A3, Seat Ibiza και Skoda Octavia, «φορούν» τα συγκεκριμένα μηχανικά σύνολα.Σε ενημερωτικό της δελτίο η εταιρεία δηλώνει:«H VW θα ξεκινήσει άμεσα διάλογο με τις αρμόδιες αρχές σχετικά με τις συνέπειες των εν λόγω ευρημάτων. Αυτός θα οδηγήσει σε μια αξιόπιστη εκτίμηση των νομικών και οικονομικών επιπτώσεων του θέματος αυτού, το οποίο ακόμα δεν έχει πλήρως αναλυθεί».Το ζήτημα που προκύπτει είναι ότι δεν αναφέρεται πουθενά η αιτία για την εν λόγω αντίφαση στις τιμές των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των μοντέλων της γερμανικής εταιρείας, όπως επίσης και ποιοι πραγματικά ευθύνονται για αυτήν.Το βασικό πρόβλημα για τις μετρήσεις κατανάλωσης και εκπομπών CO2 είναι ότι κάθε εταιρεία κάνει τις μετρήσεις μόνη της! Δεν γίνονται δηλαδή οι μετρήσεις από κάποιον ανεξάρτητο φορέα, όπως δηλαδή συμβαίνει στα Crash Tests, όπου οι δοκιμές διεξάγονται από τον ανεξάρτητο φορές EuroNCAP.Διαβάστε επίσης: Πως μετριέται η εργοστασιακή κατανάλωση;Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Σε ότι αφορά στις πραγματικές τιμές κατανάλωσης, οι όποιες «αποκλίσεις» μπορούν να «αποκαλυφθούν» από τις μετρήσεις που κάνουν οι δημοσιογράφοι του Ειδικού Τύπου και με αυτόν τον τρόπο να προστατευθεί ο καταναλωτής.Και το κυριότερο είναι ότι ο καταναλωτής είναι εξοικειωμένος με την κατάσταση αυτή. Ξέρει ότι οι εταιρείες ανακοινώνουν 20-30% μικρότερα νούμερα, από ότι θα καίει το αυτοκίνητο τους σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης.Τώρα για τα συγκεκριμένα μοντέλα της VW οι μετρήσεις κατανάλωσης του Auto Τρίτη δείχνουν ότι έχουν πράγματι μια απόκλιση της τάξεως του 10-15%, που είναι μάλιστα στο ίδιο επίπεδο με τις αποκλίσεις που έχουν όλα τα μοντέλα που μετράμε. Το θέμα λοιπόν δεν είναι στις καταναλώσεις, αλλά στους ρύπους του CO2.Αν υποθέσουμε λοιπόν ότι μια εταιρεία ανακοινώνει χαμηλότερες τιμές διοξειδίου του άνθρακα από αυτές που ισχύουν πραγματικά, αυτό έχει επιπτώσεις και στον καταναλωτή, καθώς μια ωραία πρωία μαθαίνεις ότι το αυτοκίνητο σου, το οποίο δεν το θεωρείς ρυπογόνο και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας (γιατί εκπέμπει κάτω από 100 γρ./χλμ. CO2), ξαφνικά δεν είναι αυτό που νόμιζες ότι ήταν.Στην περίπτωση της VW ανακοινώθηκε ότι οι εκπομπές CO2 που έχουν δημοσιευτεί στα επίσημα στοιχεία 800.000 μοντέλων, εμφανίζονται μικρότερες σε σχέση με τις κανονικές, σε ποσοστό της τάξης από 10 έως 15%. Και αυτό είναι το κρίσιμο σημείο. Με λίγα λόγια, πόσα από αυτά -με τα νέα δεδομένα- θα ξεπεράσουν τα 100 γρ./χλμ. και θα πληρώσουν κανονικά τέλη και σε ποια κλίμακα φορολόγησης θα καταλήξουν όσα βρίσκονταν ήδη πάνω από αυτό το όριο;Ας δούμε τι συμβαίνει με κάθε κινητήρα:
Ο 1,4 TDI εκπέμπει 93 γρ./χλμ. CO2 και ο 1,6 TDI 99 γρ./χλμ. Στους δύο αυτούς κινητήρες αν προσθέσουμε 10-15% ξεπερνάμε το αφορολόγητο όριο των 100 γρ./.χλμ. Σε ότι αφορά στον 1,4 ACT έχει ήδη πάνω από 10 γρ./χλμ., άρα δεν αλλάζει κάτι.
Από την άλλη βέβαια μοιάζουν όλα αυτά να μην έχουν καμία σημασία, καθώς με τα νέα τέλη κυκλοφορίας, ακόμη και αγιασμένο νερό να βγάζει το αυτοκίνητο μας, τα τέλη κυκλοφορίας δεν τα γλυτώνουμε.
Toyota
test center