Τα φρένα στα παλιά αυτοκίνητα κουράζονται πιο εύκολα
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τα φρένα στα παλιά αυτοκίνητα κουράζονται πιο εύκολα

Ford Focus 1ης γενιάς

37.141 Επισκέψεις στο άρθρο (28/4/2019)

Τεστ αποφυγής κινδύνου

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

To πρώτης γενιάς Ford Focus τα πήγε καλά στο τεστ αποφυγής κινδύνου, λαμβάνοντας υπόψιν φυσικά τις επιδόσεις των μοντέλων εκείνης της εποχής. Το 1997 το ρεκόρ το είχε η Mercedes A-Class που σημείωσε 66 χλμ./ώρα και έχοντας ESP στον εξοπλισμό της. Ένα μοντέλο σαφώς πιο ψηλό και πιο «μαλακό» από το Focus του 1999 όπως αυτό που δοκιμάσαμε.

Στην πρώτη προσπάθεια του Focus με 63 χλμ./ώρα εκτιμήσαμε και θυμηθήκαμε το εξαιρετικό σε αίσθηση και ακρίβεια τιμόνι του, ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα. Το Focus που «βολεύτηκε» από το μικρότερο πλάτος του στο διάδρομο του elk test, έστριψε αποφασιστικά και σταθερά στην πρώτη αλλαγή πορείας και πέρασε με επιτυχία το τεστ. Στα 65 χλμ./ώρα έγινε αισθητή η απουσία του ESP αφού σε αυτή την προσπάθεια υπήρξε μια τάση υπερστροφής στην δεύτερη αλλαγή κατεύθυνσης, η οποία ωστόσο δεν εκδηλώθηκε. Την ίδια συμπεριφορά επέδειξε το Focus και στα 66 χλμ./ώρα όπως και στα 67 χλμ./ώρα που τα κατάφερε, αφού διατήρησε υψηλή ταχύτητα σε όλο το μήκος του διαδρόμου αλλά χωρίς να αλλοιωθεί η προβλέψιμη συμπεριφορά του. Αντίθετα στα 68 χλμ./ώρα εισόδου, οι απότομες αλλαγές κατεύθυνσης σε συνδυασμό με τα αρκετά χιλιόμετρα που «κρατούσε» σε όλη τη δοκιμασία ελέω απουσίας ESP, προκάλεσαν έντονες μεταφορές βάρους που διαδοχικά οδήγησαν σε πλήρη απώλεια ελέγχου μέσω υπερστροφής. Να σημειώσουμε πάντως πως δεν υπήρξε καμία τάση για ανατροπή ακόμα και σε περισσότερα χιλιόμετρα. 

Τεστ φρεναρίσματος
Η εξέλιξη του ABS από γενιά σε γενιά φάνηκε στο τεστ φρεναρίσματος, ωστόσο εκεί τα αποτελέσματα καθορίζονται από πολλούς ακόμα τομείς. Το Focus Mk1 επωφελήθηκε από το χαμηλότερο βάρος του στη δοκιμασία και παρά τα ταμπούρα στον πίσω άξονα, κατάφερε να ακινητοποιηθεί από τα 80 χλμ./ώρα σε 28,0 μέτρα. Το ABS λειτουργούσε καλά μεν αλλά ήταν εμφανής η έλλειψη δύναμης της πέδησης απαιτώντας έτσι αρκετά μέτρα. Η αίσθηση του πεντάλ πάντως ήταν πολύ καλή και η πιο «μηχανική» από των υπολοίπων. 

Ford Focus Mk1 (1998-2004)  
Το Focus ήταν το μοντέλο που αντικατέστησε το επιτυχημένο Escort και έφερε την επανάσταση τότε στη μικρομεσαία κατηγορία, όσον αφορά την οδική συμπεριφορά και τη σχεδίαση. Ακολουθώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας New Edge Design με έντονες ακμές αμαξώματος και ξεχωριστά στοιχεία εμφάνισης, το Focus ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του, κάτι που το επηρέασε στην αρχή αρνητικά αφού χρειάστηκε αρκετός καιρός ώστε να γίνει αποδεκτό και να ξεκινήσει την επιτυχημένη σταδιοδρομία του. Το βοήθησε σημαντικά φυσικά, η εξαιρετική οδική του συμπεριφορά αλλά και η οδηγική του αίσθηση, λανσάροντας για πρώτη φορά στην κατηγορία ανεξάρτητη ανάρτηση με άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω (Control Blade).

Αντίστοιχα φουτουριστικό για τα δεδομένα της εποχής, ήταν και το εσωτερικό του Ford Focus ακολουθώντας την σχεδίαση του εξωτερικού με έντονες και ακανόνιστες ακμές και οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Ξεχώριζε για τον όμορφο πίνακα οργάνων και την διάταξη των στοιχείων της κεντρικής κονσόλας, ενώ προσέφερε και επαρκείς χώρους για 4 επιβάτες.

Ήταν διαθέσιμο σε τρίθυρο, 5θυρο, σεντάν και στέισον βάγκον αμάξωμα και εφοδιαζόταν με κινητήρες, 1,4 (75 ίππους), 1,6 (100 ίππους), 1,8 (115 ίππους) και 2,0 στις εκδόσεις ST και RS (από το 2002 και την ανανέωση του μοντέλου) με απόδοση 170 και 215 ίππους αντίστοιχα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

PEIRAIOS LEASING
test center