Πρώτη γενιά: 1998-2005
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πρώτη γενιά: 1998-2005

Ford Focus - Μοντέλο σταθμός

36.526 Επισκέψεις στο άρθρο (25/5/2015)

Το Ford Focus δεν άλλαξε μόνο του κανόνες του παιχνιδιού στη μικρομεσαία κατηγορία, αλλά οδήγησε την φίρμα του μπλε οβάλ να αλλάξει φιλοσοφία και να εστιάσει στην οδηγική ευχαρίστηση.


Το όνομα Focus επιλέχθηκε από τον Τζακ Νάσερ, επικεφαλής της Ford, όταν άλλα υποψήφια ονόματα μεταξύ των οποίων και «Fusion» διέρευσαν. Αρχικά υπήρχε ένα μικρό πρόβλημα με το συνονόματο περιοδικό «Focus», αλλά τελικά το θέμα διευθετήθηκε.

Δεν ήταν μόνο η ρηξικέλευθη σχεδίαση του μοντέλου, που αντικατέστησε το ανιαρό Escort,  που έκανε το πρώτο Focus να ξεχωρίσει. Ήταν και ολόκληρη η φιλοσοφία εξέλιξής του, που έκανε τον οδηγό πρωταγωνιστή χάρη στην ζωντανή οδική του συμπεριφορά. Η μετά Focus εποχή της Ford χαρακτηρίστηκε από μοντέλα, που ξεχωρίζουν για την ευχάριστη οδική τους συμπεριφορά.

Πρώτη γενιά: 1998-2005
Το πρώτο μικρομεσαίο μοντέλο με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων ξεχώρισε για  την «κοφτερή» του οδική συμπεριφορά
Το πρώτο Focus ήταν επαναστατικό στη σχεδίασή του. Η ουσία όμως κρυβόταν στην compact διαστάσεων και ελαφριά πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (Control Blade), όταν ο ανταγωνισμός είχε ημιάκαμπτο άξονα . Το Focus ήταν το πρώτο μικρομεσαίο μοντέλο, με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, που εκτός από την άνεση συντέλεσε και στην «ξυραφένια» του οδική συμπεριφορά. To μήκος της πεντάθυρης έκδοσης ήταν 4.175 χλστ. με μεταξόνιο 2.615 χλστ., αλλά διαθέσιμη ήταν ακόμα 3θυρη, στέισον και σεντάν έκδοση. Με ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης Zetec-SE 1,4, 1,6 1,8 και 2,0 λτ., αλλά και 2λιτρο Diesel.

Σπορ εκδόσεις από το 2002
Το 2002 εμφανίστηκαν οι σπορ εκδόσεις. Αρχικά ήρθε το ST (Sport Technologies) με 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 170 ίππων και μετά το πιο σκληροπυρηνικό  και περιορισμένης παραγωγής RS (Rallye Sport) με 2λιτρο τούρμπο κινητήρα 215 ίππων.

Δεύτερη γενιά: 2005-2010
Στις δοκιμές του 
EuroNCAP σημείωσε τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία του.
Με 25 χλστ. μεγαλύτερο μεταξόνιο και 168 χλστ. μακρύτερο, το 2ης γενιάς Focus βασίστηκε στην πλατφόρμα Ford C1.  Μεγάλωσε την καμπίνα και τους χώρους επιβατών, αλλά  σχεδιαστικά έγινε πιο μετριοπαθές. Συνέχισε να διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις, όπως το πρώτο. Το ταμπλό απόκτησε μαλακά πλαστικά, ενώ οι νέες τεχνολογίες που λάνσαρε περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, σύστημα ελέγχου λειτουργιών SYNC με φωνητικές εντολές.  Οι κινητήρες βενζίνης απέκτησαν εξελιγμένο σύστημα μεταβλητού χρονισμού και ήρθαν και diesel από τα 1.600 κ.εκ. Διατέθηκε και σε τετραθέσια έκδοση Coupe/Cabriolet με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή.
Σπορ εκδόσεις
Το Focus ST έγινε turbo με κινητήρα 2,5 λτ. και 225 ίππους, ενώ το RS έφτασε στους 305 ίππους, όντας το ισχυρότερο προσθιοκίνητο παραγωγής. Για να διαχειριστεί τη δύναμη αυτή εξελίχθηκε μια σοφιστικέ εμπρός ανάρτηση με γόνατα revo-knuckle.

Τρίτη γενιά: 2010 – Σήμερα
Το πρώτο μοντέλο, που λάνσαρε τον επαναστατικό και πολυβραβευμένο 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα EcoBoost με 100 ή 125 ίππους. Σήμερα ο κινητήρας στο Fiesta αποδίδει 140 ίππους!
Το τρίτο Focus είναι σχεδόν 20 εκατ. μεγαλύτερο από το πρώτο δεν έχει 3θυρο αμάξωμα, αλλά αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι η διαφορά φιλοσοφίας. Μπορεί να μην διαθέτει 3θυρη έκδοση πλέον, αλλά το πρώτο μοντέλο έπρεπε να είναι αρεστό στην Ευρώπη, το τρίτο όμως, πρέπει να είναι αρεστό σε όλο τον κόσμο. Εκείνο που παρέμεινε ίδιο είναι η προσήλωση στην οδική συμπεριφορά. Είναι όμως και πολύ πιο προσεγμένο ποιοτικά στο εσωτερικό του, που πρόσφατα στην ανανεωμενη έκδοση απέκτησε και οθόνη αφής για να καταργήσει τα πολλά κουμπιά στην κεντρική κονσόλα. Βέβαια, ο εξοπλισμός, άνεσης και ασφάλειας, έχει γίνει, πλέον τόσο πλούσιος, που ο χειρισμός του χρειάζεται manual. Αυτό είναι για καλό σκοπό, αφού υπάρχουν συστήματα που φρενάρουν μόνα τους το αυτοκίνητο (Low Speed City Safety). Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η νέα γενιά κινητήρων turbo (EcoΒoost) που, σε συνδυασμό με 6άρια ή διπλού συμπλέκτη, κιβώτια ταχυτήτων, έχουν μεταφέρει την οδηγική εμπειρία, σε ένα νέο επίπεδο απόδοσης και οικονομίας. Ας μην ξεχνάμε πως το Focus 3ης γενιάς λάνσαρε τον επαναστατικό κινητήρα 1,0 EcoBoost με 100 ή 125 ίππους.
Σπορ εκδόσεις
Το Focus ST απέκτησε 2λιτρο EcoBoost κινητήρα με 250 ίππους, ενώ το επερχόμενο RS έγινε τετρακίνητο και φέρει 2,3 λτ. EcoBoost κινητήρα με 320+ άλογα.

Δεύτερη γενιά: 2005-2010

Δεύτερη γενιά: 2005-2010

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center