VW Golf I 1974-1983
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

VW Golf I 1974-1983

VW Golf - Ζει το μύθο του

36.532 Επισκέψεις στο άρθρο (25/5/2015)

Το VW Golf κατάφερε να γίνει συνώνυμο μια ολόκληρης κατηγορίας αυτοκινήτων, των μικρομεσαίων χάτσμπακ, την οποία ουσιαστικά και δημιούργησε αποτελώντας έκτοτε σημείο αναφοράς.

Στις αρχές της δεκαετίες του 70 η
VW περνούσε δύσκολες στιγμές. Οι πωλήσεις του αερόψυκτου, πισωκίνητου και πισωμήχανου «Σκαραβαίου» είχαν πάρει την κατηφόρα και ο ανταγωνισμός είχε αρχίσει να παρουσιάζει καλύτερες και πιο εξελιγμένες προτάσεις. Η δια χειρός Τζουτζιάρο σχεδίαση και η αρχιτεκτονική της πλατφόρμας που προοριζόταν για το AUDI 50, έφεραν στο προσκήνιο ένα compact προσθιοκίνητο αυτοκίνητο με αρκετούς χώρους για μια οικογένεια (η εγκάρσια τοποθέτηση του κινητήρα έδωσε χώρο στην καμπίνα επιβατών) και τονισμένη πρακτικότητα. Το Golf έμελε να γίνει το λαχείο της VW και ο προπομπός των δημοφιλούς κατηγορίας των μικρομεσαίων χάτσμπακ. Μέχρι και την 6η γενιά του το Golf πούλησε περί τα 29.130.000 αντίτυπα, ξεπερνώντας το ιστορικό «Σκαθάρι».


VW Golf I 1974-1983
Η μεγάλη επιτυχία του πρώτου Golf βασίστηκε στην απλότητα της σχεδίασης, στην αφθονία χώρων, (παρά το μικρό μήκος των 3,7 μ.) και στην πρακτικότητά του, που το έκαναν μιας πρώτης τάξης επιλογή για μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Η μεγάλη επιτυχία του ώθησε την VW το 1976 να δημιουργήσει μια γρήγορη έκδοση με 1,6 λτ. κινητήρα μηχανικού ψεκασμού που απέδιδε 110 ίππους. Τα GTI γεννήθηκαν! Το 1980 εμφανίστηκε η Cabrio έκδοσή του.

VW Golf II 1983-1991
Σχεδιαστικά το Golf II δεν άλλαξε πολύ, αλλά ήταν μεγαλύτερο σε διαστάσεις-χώρους και πιο άκαμπτο. Για πρώτη φορά ήταν διαθέσιμο και σε τετρακίνητη έκδοση, ενώ η GTI έκδοση έφτασε στους 160 ίππους. Cabrio έκδοση δεν υπήρχε, αλλά συνεχίστηκε η παραγωγή της πρώτης γενιάς του.

VW Golf III 1991-1997
Το VW Golf III διατήρησε το ίδιο μεταξόνιο με πριν, αλλά σχεδιαστικά άφησε πίσω τις ακμές και απέκτησε καμπύλες. Η ουσία όμως είναι στο γεγονός πως ήταν πολύ μπροστά από τους ανταγωνιστές του στην παθητική ασφάλεια, αφού ήταν το πρώτο στην κατηγορία που πρόσφερε αερόσακο οδηγού και συνοδηγού. Λάνσαρε κινητήρες πετρελαίου TDI. Για πρώτη φορά προσφέρεται σε στέισον, ενώ απόκτησε εντελώς νέα cabrio έκδοση. Στην κορυφή της γκάμας είναι πλέον το VR6 με V6 κινητήρα 2,8 λτ. 

VW Golf IV 1997-2003
Τo 4o επεισόδιο της σειράς Golf είχε πλήρως γαλβανισμένο αμάξωμα, εφοδιαζόταν με αερόσακους οδηγού, συνοδηγού και πλευρικούς, είχε αποσπάσει 4 αστέρια στα crashtest και η ποιότητα του για πρώτη φορά συγκρινόταν με τα αντίστοιχα Audi. H κορυφαία έκδοση R32 (V6 2,8 λτ. με 240 ίππους) ήταν τετρακίνητο και το πρώτο VW το οποίο εφοδιάστηκε με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Το GTI έγινε 1,8 λτ. turbo με 20βάλβιδο κινητήρα 150 ίππων.

VW Golf V 2003-2009
Το Golf V ήταν μοντέλο-ορόσημο μιας και έφερε πλήθος καινοτομιών, όπως η διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση, τον άμεσο ψεκασμό 
βενζίνης FSI (Fuel Stratified Injection), το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG σε 
όλες σχεδόν τις εκδόσεις και φυσικά τους κινητήρες TSI. Mε συνδυασμό μηχανικού υπερσυμπιεστή και turbo εξάτμισης η έκδοση GT από 1,4 λτ. απέδιδε 170 ίππους, σηματοδοτώντας την εποχή του downsizing.

VW Golf VI 2009-2012
Το VW VI βασίστηκε στα μηχανικά μέρη του V (oυσιαστικά ήταν μια εκ βάθρων ανανέωσή του). Οι εμπορικές του εκδόσεις ήταν όλες turbo. Tο VW Golf VI GTI είχε 2λιτρο TSI κινητήρα 210 ίππους , νέο ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης XDS και την ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC. Το κορυφαίο Golf R έχει 2λιτρο κινητήρα turbo με 270 άλογα.

VW Golf VII 2012-σήμερα
Η σχεδίαση του VW Golf VII ακολουθεί την παράδοση δείχνοντας σαν η φυσική εξέλιξη του VW Golf VI. Σύμφωνα με τον σχεδιαστή της VW, Βάλτερ Ντε Σίλβα, η σχεδίαση είναι ένα από τα μυστικά της επιτυχίας του Golf. H πιο σημαντική του καινοτομία είναι το λανσάρισμα της χιλιοτραγουδισμένης πλατφόρμας MQB, του ομίλου VW, που διακρίνεται για την ευκολία προσαρμογής της σε διάφορες αρχιτεκτονικές, το χαμηλό της βάρος και την ακαμψία της. Το Golf VII αν και μεγαλύτερο σε διαστάσεις είναι 100 κιλά ελαφρύτερο, 23% πιο οικονομικό σε κατανάλωση και εκπέμπει 13% λιγότερα γρ. CO2/χλμ. σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η αύξηση των διαστάσεων και η μετακίνηση των τροχών 43 χιλιοστά πιο μπροστά, έφερε και αύξηση του διαθέσιμου χώρου για τους επιβάτες. Κορυφαία συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας (στάνταρ 7 αερόσακοι), οθόνη αφής και σύστημα infotainment, εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και τονισμένη οδική συμπεριφορά ολοκληρώνουν την εικόνα του καλύτερου φυσικά Golf, που έχει κατασκευαστεί ποτέ.

VW Golf II 1983-1991

VW Golf II 1983-1991

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
vw