Ένα στοιχείο που διαφοροποιεί σε μεγάλο βαθμό τον ήχο του κινητήρα σχετίζεται με τον στροφαλοφόρο άξονα.
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ένα στοιχείο που διαφοροποιεί σε μεγάλο βαθμό τον ήχο του κινητήρα σχετίζεται με τον στροφαλοφόρο άξονα.

Στήσε αυτί: cross-plane ή flat-plane στρόφαλος;

38.049 Επισκέψεις στο άρθρο

Μπορεί ο ήχος δύο σύγχρονων υπερτροφοδοτούμενων τετρακύλινδρων κινητήρων να είναι σχεδόν ίδιος, αλλά στους κινητήρες με περισσότερους κυλίνδρους υπάρχει ένα στοιχείο που διαφοροποιεί σε μεγάλο βαθμό τον ήχο και σχετίζεται με τον στροφαλοφόρο άξονα. Έχετε ακούσει ποτέ τον «εκκωφαντικό» ήχο του V8 μίας Ferrari 360 Stradale; Δεν έχει καμία σχέση με τον ήχο που παράγουν αντίστοιχοι κινητήρες και η αιτία βρίσκεται στην flat-plane αρχιτεκτονική του στροφαλοφόρου άξονα. Το κύριο χαρακτηριστικό αυτών των στροφάλων είναι ότι η πλάγια όψη εκτείνεται στο επίπεδο, εξ` ου και η ονομασία «flat». Αντίθετα στην πλειονότητα των σύγχρονων κινητήρων, η προβολή της πλάγιας όψης του στροφαλοφόρου άξονα σχηματίζει έναν σταυρό, γι` αυτό έχει καθιερωθεί η ονομασία «cross-plane». Τι σχέση έχουν, όμως, όλα αυτά με τον ήχο που παράγει εν τέλει ο κινητήρας; Οι «flat-plane» στρόφαλοι είναι μικρότεροι σε μέγεθος, είναι ελαφρύτεροι μιας και δεν φέρουν αντικραδασμικούς άξονες και, αναμφισβήτητα, μπορούν να στροφάρουν περισσότερο, γεγονός που, σε συνδυασμό με την ύπαρξη δονήσεων, δημιουργεί έναν ξεχωριστό ήχο με αγωνιστικές καταβολές.

Το κύριο χαρακτηριστικό στροφάλων σαν αυτόν της εικόνας είναι ότι η πλάγια όψη εκτείνεται στο επίπεδο, εξ` ου και η ονομασία «flat».

Το κύριο χαρακτηριστικό στροφάλων σαν αυτόν της εικόνας είναι ότι η πλάγια όψη εκτείνεται στο επίπεδο, εξ` ου και η ονομασία «flat».

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

peugeot
skoda