Αξίζει τελικά η θυσία των χώρων για να βρίσκεις πιο εύκολα πάρκινγκ;

Η θυσία των Smart

(3/9/2018)

Πόσο δύσκολα βρίσκετε πάρκινγκ; Και πόσο συχνά βρίσκετε θέσεις στις οποίες δεν χωράτε; Μήπως αν το αυτοκίνητό σας ήταν μικρότερο, θα βρίσκατε θέση πιο εύκολα; Αξίζει τελικά η θυσία χώρων στα Smart;

Το Smart Fortwo δεν είναι φυσικά νέο αυτοκίνητο. Κυκλοφορεί πάνω από μία δεκαετία πλέον και όλοι ξέρουμε ποιο είναι το βασικό του προσόν: χωράει εκεί που κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν μπορεί να παρκάρει. 

Είναι ακριβώς αυτό το χαρακτηριστικό του που το κάνει τόσο δημοφιλές και παρά του ότι κοστίζει όσο ένα τετράπορτο, τετραθέσιο μίνι αυτοκίνητο, έχει ένα κοινό που δεν το αλλάζει με τίποτα. Όμως αυτό το χαρακτηριστικό του Smart κοστίζει. Κοστίζει σε χώρους. Αν και η νέα γενιά του μοντέλου είναι η πιο ευρύχωρη, άνετη και πλούσια, το Smart παραμένει ένα αυτοκίνητο για δύο με λίγες αποσκευές (πλέον έχει και πάλι πενταθέσια έκδοση αλλά χάνει το προτέρημα του μήκους). Που σημαίνει πως μπορεί να παρκάρει όπου κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν χωράει, όμως δεν χωράει και όσα όλα τα άλλα αυτοκίνητα μπορούν. 

Φυσικά αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα για όσους δεν έχουν αυξημένες μεταφορικές ανάγκες. Δηλαδή όσους δεν έχουν οικογένεια. Ακόμη όμως και αυτή η ομάδα αγοραστών συχνά θα προτιμήσει ένα τετραθέσιο αυτοκίνητο, το Forfour για παράδειγμα της ίδιας της Smart, που χάνει το προνόμιο του εύκολου παρκαρίσματος, κερδίζει όμως την πρακτικότητα των επιπλέον θέσεων και θυρών.

Οπότε ο συμβιβασμός ουσιαστικά συμπυκνώνεται στο τι είναι πιο σημαντικό: το εύκολο παρκάρισμα ή η δυνατότητα μεταφοράς τεσσάρων προσώπων; Για πολλούς η απάντηση είναι απλή. Αν δεν έχεις οικογένεια, το παρκάρισμα είναι πολύ πιο συχνό από ότι η μεταφορά τεσσάρων επιβατών. Αρα και η θυσία δεν είναι μεγάλη. Για όσους όμως έχουν παρέα, ακόμη και αυτή τη μία ή τις δύο φορές την εβδομάδα που θα πάνε όλοι μαζί βόλτα, μετράει περισσότερο από την καθημερινή ευκολία στο παρκάρισμα.
 
Για εσάς όμως τι μετράει περισσότερο; Πόσο αξίζει η θυσία χώρων στο Smart προκειμένου να έχετε τις πίσω θέσεις; Ή πόσο αξίζει αυτή η δυνατότητα να παρκάρετε εύκολα ώστε να κόψετε δύο θέσεις με το μήκος που «κουβαλάνε» χωρίς όμως να πέφτει και η τιμή; Τι λέτε; Αξίζει;

Toyota
moto