Σήμερα τα δίλιτρα και άνω έχουν φορολογική «τιμωρία», όμως τι θα γίνει με τα ηλεκτρικά; Αφού δεν υπάρχουν στο χάρτη τα κυβικά, πως θα καθορίζονται τα αυτοκίνητα και οι κινητήρες;
Ποιο είναι το πρώτο τεχνικό χαρακτηριστικό που κοιτάς πριν αγοράσεις ένα αυτοκίνητο; Ο κυβισμός παραμένει βασιλιάς, αφού είναι το πρώτο στοιχείο που διαχωρίζει τα αυτοκίνητα. Όταν τα αυτοκίνητα γίνουν ηλεκτρικά, πως θα τα αγοράζουμε; Με το μέτρο;
Ξέρεις ότι αν αγοράσεις ένα μικρό, άντε να πας μέχρι τα 1.500 κυβικά, ενώ ακόμη και 900, με ένα τούρμπο, είναι άριστα. Στα μικρομεσαία δεν θα πας ποτέ πάνω από 1.800 ενώ και στα μίνι τα 1.000 κυβικά είναι σήμα κατατεθέν της κατηγορίας. Εντάξει, ο κυβισμός ήρθε λίγο άνω κάτω με το τούρμπο, το ντίζελ και τη σμίκρυνση των κινητήρων. Ένα 1.000άρι μοτέρ μπορεί να κινεί ένα μίνι, μπορεί όμως να κινεί και ένα μεσαίο. Και πάλι όμως ξέρεις από την απόδοση, περίπου τι αγοράζεις σε θέμα κατανάλωσης και επιδόσεων.
Ξέρεις ότι αν πας από τα 1.000 τούρμπο στα 1.500 τούρμπο η κατανάλωση θα ανεβεί, το κόστος αγοράς και χρήσης επίσης, τα ασφάλιστρα το ίδιο. Ξέρεις όμως ότι θα έχεις και περισσότερη ροπή, ισχύ και καλύτερη επιτάχυνση, ενώ το προσπέρασμα θα είναι πιο άνετο ακόμη κι όταν είσαι φορτωμένος.
Με τα ηλεκτρικά, τι νούμερο θα κοιτάς για να καταλάβεις όλα όσα καταλαβαίνεις σήμερα από ένα «1.500 τούρμπο»; Θα κοιτάς το μέγεθος της μπαταρίας; Και τι θα καταλάβεις άραγε από δύο μπαταρίες μία 75kWh και μία 100kWh; Σαφώς η μία μεγαλύτερη από την άλλη, όμως αυτό τι μπορεί να σημαίνει; Περισσότερα χιλιόμετρα μεταξύ φορτίσεων. Αυτό πριν στο έλεγε το μέγεθος του ντεπόζιτου. Αλήθεια ρώτησες ποτέ πόσα λίτρα καύσιμο χωράει το ντεπόζιτο; Και ήταν ποτέ αυτό σημαντικό για να διαλέξεις ένα αυτοκίνητο;
Σημαίνει η μεγαλύτερη μπαταρία και καλύτερες επιδόσεις; Η μπαταρία από μόνη της σίγουρα όχι, όμως μοντέλα όπως της Tesla για παράδειγμα έχουν μικρότερους ηλεκτροκινητήρες με τις μικρότερες μπαταρίες. Ο κινητήρας δηλαδή έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα. Θα γίνει λοιπόν το μέγεθος της μπαταρίας ο νέος κυβισμός; Και θα συγκρίνεται μεταξύ μοντέλων; Μεταξύ κατηγοριών; Ή θα μπερδέψουμε τα μπούτια μας;
Υπάρχει φυσικά και το θέμα της φορολογίας. Όπως σήμερα τα 2λιτρα είναι «τιμωρία», θα βρει η κυβέρνηση ένα «ταβάνι» που θα γίνει το νέο δίλιτρο, ίσως τα 80kWh, οπότε και θα ξέρουμε, όπως και σήμερα, ότι πάνω από 80kWh είναι «πολλά».
Θα είναι η εφορία όμως αυτός που θα καθορίσει πως θα «καταλαβαίνουμε» και πως θα αγοράζουμε αυτοκίνητα στο προσεχές μέλλον; Εσείς έχει κοιτάξει πως να τα συγκρίνετε; Και τελικά με τι κριτήριο θα διαλέξετε ένα ηλεκτρικό;
Τι στεναχωριέστε βρε; Μη και δεν βρούνε τρόπο να μας τα πάρουνε; Θα βρούνε να είστε σίγουροι. Και το μόνο ουσιαστικό κριτήριο, θα είναι πόσα τους λείπουν από τα ταμεία προκειμένου να αναπληρώσουν την χασούρα από την φορολογία των ορυκτών καυσίμων. Όσο για τα κριτήρια αγοράς ενός ηλεκτρικού, θα είναι τα ίδια με τώρα, απλά με άλλες μονάδες μέτρησης. Αντί για άλογα κιλοβάτ....κλάιν. Έχω μεγάλη απορία τι θα γίνεται με τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά. Θα συμφέρει η αγορά τους η μήπως θα πηγαίνουν κατευθείαν για ανακύκλωση; Και όταν οι μπαταρίες φτάνουν στο τέλος τους, θα συμφέρει να τις αλλάζεις ή να πέρνεις καινούργιο; Με τα συνεργεία τι θα γίνει; Τι συντήρηση θα θέλει ένα ηλεκτρικό; Να ζει κανείς ή να μη ζει;....(τελικά έχω παραπάνω από μία απορίες...)
Εδω προσπαθω τρεις μηνες τωρα να μου πουν το κοστος ασφαλισης ηλεκτρικου αυτοκινητου κ δε μπορει κανενας κ καμμια εταιρεια αν δεν εχει την αδεια κυκλοφοριας,δηλαδη πρωτα να το παρω κ μετα να μαθω ποσο θα πληρωσω
Εφόσον τα τέλη έχουν σκοπό την "αποζημίωση" για τη ρύπανση του περιβάλλοντος, τη φθορά των δρόμων, την κατάληψη χώρου πάρκινγκ κλπ, η σημερινή νομοθεσία με τέλη περίπου ανάλογα της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο (αν και τυπικά όχι ρυπαντής, αλλά αέριο του φαινομένου του θερμοκηπίου) είναι μία λογική προσέγγιση. Αντίστοιχα και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να υπολογιστεί μέση κατανάλωση σε kWh/km, που ανάλογα με την γκάμα των "καυσίμων" (γιατί υπάρχει και το νερό και οι ανανεώσιμες πηγές) στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, μπορεί να αντιστοιχηθεί επίσης σε εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Ακόμα δικαιότερο, για να ληφθεί υπ' όψη και η επιβάρυνση των δρόμων και των χώρων, να υπάρχει συντελεστής βάρους και μήκους του αυτοκινήτου που να διαμορφώνει τα τέλη κυκλοφορίας, έτσι ώστε (για παράδειγμα) ένα αυτοκίνητο βάρους 1.3 τόνων και μήκους 4.3 μέτρων να έχει συντελεστή 1. Αυτό θα ήταν και ένα μικρό κίνητρο εναντίον της αγοράς (χωρίς ουσιαστική ανάγκη), μεγάλων αυτοκινήτων.
Όπως σε κάθε νέα τεχνολογία έτσι και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το κράτος θα δώσει οικονομικά κίνητρα για την προώθηση της. Όταν όμως έρθει η ώρα που θα παγιωθεί θα ακολουθήσει και η αντίστοιχη φορολογική πολιτική (πχ τέλος ανακύκλωσης μπαταριών κτλ). Θεωρώ ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας (kw) θα παίζει ρόλο στην επιλογή του οχήματος αλλά όταν η αγορά ωριμάσει με περισσότερα μοντέλα (σε 5-6 χρόνια ίσως) θα μπούμε στη διαδικασία αξιολόγησης και σύγκρισης των επιμέρους ηλεκτρικών συστημάτων (κινητήρας - κυκλώματα κτλ)
Το πιό λογικό είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να φορολογούνται ανάλογα με την ισχύ του κινητήρα τους, ή το άθροισμα των ισχύων των κινητήρων τους, αν έχουν περισσότερους, από έναν, κινητήρες. Η φορολογία βάσει της χωρητικότητας των μπαταριών, δεν έχει λογική, όπως δεν φορολογείται κανένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανάλογα με το μέγεθος του ρεζερβουάρ καυσίμου. Η χωρητικότητα των μπαταριών μπορεί να αλλάξει, πολύ εύκολα και κάποιος να προσθέσει μπαταρίες όσες μπορεί να χωρέσει το αυτοκίνητο και έτσι να αυξήσει την αυτονομία του. Άρα η χωρητικότητα των μπαταριών δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση φορολογίας, αφού μπορεί να μεταβληθεί πολύ εύκολα.
Τι στεναχωριέστε βρε; Μη και δεν βρούνε τρόπο να μας τα πάρουνε; Θα βρούνε να είστε σίγουροι. Και το μόνο ουσιαστικό κριτήριο, θα είναι πόσα τους λείπουν από τα ταμεία προκειμένου να αναπληρώσουν την χασούρα από την φορολογία των ορυκτών καυσίμων. Όσο για τα κριτήρια αγοράς ενός ηλεκτρικού, θα είναι τα ίδια με τώρα, απλά με άλλες μονάδες μέτρησης. Αντί για άλογα κιλοβάτ....κλάιν. Έχω μεγάλη απορία τι θα γίνεται με τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά. Θα συμφέρει η αγορά τους η μήπως θα πηγαίνουν κατευθείαν για ανακύκλωση; Και όταν οι μπαταρίες φτάνουν στο τέλος τους, θα συμφέρει να τις αλλάζεις ή να πέρνεις καινούργιο; Με τα συνεργεία τι θα γίνει; Τι συντήρηση θα θέλει ένα ηλεκτρικό; Να ζει κανείς ή να μη ζει;....(τελικά έχω παραπάνω από μία απορίες...)
Εδω προσπαθω τρεις μηνες τωρα να μου πουν το κοστος ασφαλισης ηλεκτρικου αυτοκινητου κ δε μπορει κανενας κ καμμια εταιρεια αν δεν εχει την αδεια κυκλοφοριας,δηλαδη πρωτα να το παρω κ μετα να μαθω ποσο θα πληρωσω
Εφόσον τα τέλη έχουν σκοπό την "αποζημίωση" για τη ρύπανση του περιβάλλοντος, τη φθορά των δρόμων, την κατάληψη χώρου πάρκινγκ κλπ, η σημερινή νομοθεσία με τέλη περίπου ανάλογα της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο (αν και τυπικά όχι ρυπαντής, αλλά αέριο του φαινομένου του θερμοκηπίου) είναι μία λογική προσέγγιση. Αντίστοιχα και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να υπολογιστεί μέση κατανάλωση σε kWh/km, που ανάλογα με την γκάμα των "καυσίμων" (γιατί υπάρχει και το νερό και οι ανανεώσιμες πηγές) στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, μπορεί να αντιστοιχηθεί επίσης σε εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Ακόμα δικαιότερο, για να ληφθεί υπ' όψη και η επιβάρυνση των δρόμων και των χώρων, να υπάρχει συντελεστής βάρους και μήκους του αυτοκινήτου που να διαμορφώνει τα τέλη κυκλοφορίας, έτσι ώστε (για παράδειγμα) ένα αυτοκίνητο βάρους 1.3 τόνων και μήκους 4.3 μέτρων να έχει συντελεστή 1. Αυτό θα ήταν και ένα μικρό κίνητρο εναντίον της αγοράς (χωρίς ουσιαστική ανάγκη), μεγάλων αυτοκινήτων.
Όπως σε κάθε νέα τεχνολογία έτσι και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το κράτος θα δώσει οικονομικά κίνητρα για την προώθηση της. Όταν όμως έρθει η ώρα που θα παγιωθεί θα ακολουθήσει και η αντίστοιχη φορολογική πολιτική (πχ τέλος ανακύκλωσης μπαταριών κτλ). Θεωρώ ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας (kw) θα παίζει ρόλο στην επιλογή του οχήματος αλλά όταν η αγορά ωριμάσει με περισσότερα μοντέλα (σε 5-6 χρόνια ίσως) θα μπούμε στη διαδικασία αξιολόγησης και σύγκρισης των επιμέρους ηλεκτρικών συστημάτων (κινητήρας - κυκλώματα κτλ)
Το πιό λογικό είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να φορολογούνται ανάλογα με την ισχύ του κινητήρα τους, ή το άθροισμα των ισχύων των κινητήρων τους, αν έχουν περισσότερους, από έναν, κινητήρες. Η φορολογία βάσει της χωρητικότητας των μπαταριών, δεν έχει λογική, όπως δεν φορολογείται κανένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανάλογα με το μέγεθος του ρεζερβουάρ καυσίμου. Η χωρητικότητα των μπαταριών μπορεί να αλλάξει, πολύ εύκολα και κάποιος να προσθέσει μπαταρίες όσες μπορεί να χωρέσει το αυτοκίνητο και έτσι να αυξήσει την αυτονομία του. Άρα η χωρητικότητα των μπαταριών δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση φορολογίας, αφού μπορεί να μεταβληθεί πολύ εύκολα.
Κάπου είχα διαβάσει ότι σε ένα από τα σκανδιναβικα κράτη θα φορολογουνται με το βάρος της μπαταρίας, να δούμε.
...ίσως με την ιπποδύναμη και εδώ απλά από kw σε hp, μετατροπή... επειδή Ελλάδα γαρ, ΕΙΔΟΜΕΝ!!!