Αν τώρα αγοράζουμε αυτοκίνητα με το λίτρο, πως θα αγοράζουμε τα ηλεκτρικά στο μέλλον;

Ηλεκτρικά με το... φόρο;

8.233 Επισκέψεις στο άρθρο (10/12/2018)

Σήμερα τα δίλιτρα και άνω έχουν φορολογική «τιμωρία», όμως τι θα γίνει με τα ηλεκτρικά; Αφού δεν υπάρχουν στο χάρτη τα κυβικά, πως θα καθορίζονται τα αυτοκίνητα και οι κινητήρες;

Ποιο είναι το πρώτο τεχνικό χαρακτηριστικό που κοιτάς πριν αγοράσεις ένα αυτοκίνητο; Ο κυβισμός παραμένει βασιλιάς, αφού είναι το πρώτο στοιχείο που διαχωρίζει τα αυτοκίνητα. Όταν τα αυτοκίνητα γίνουν ηλεκτρικά, πως θα τα αγοράζουμε; Με το μέτρο;

Ξέρεις ότι αν αγοράσεις ένα μικρό, άντε να πας μέχρι τα 1.500 κυβικά, ενώ ακόμη και 900, με ένα τούρμπο, είναι άριστα. Στα μικρομεσαία δεν θα πας ποτέ πάνω από 1.800 ενώ και στα μίνι τα 1.000 κυβικά είναι σήμα κατατεθέν της κατηγορίας. Εντάξει, ο κυβισμός ήρθε λίγο άνω κάτω με το τούρμπο, το ντίζελ και τη σμίκρυνση των κινητήρων. Ένα 1.000άρι μοτέρ μπορεί να κινεί ένα μίνι, μπορεί όμως να κινεί και ένα μεσαίο. Και πάλι όμως ξέρεις από την απόδοση, περίπου τι αγοράζεις σε θέμα κατανάλωσης και επιδόσεων.

Ξέρεις ότι αν πας από τα 1.000 τούρμπο στα 1.500 τούρμπο η κατανάλωση θα ανεβεί, το κόστος αγοράς και χρήσης επίσης, τα ασφάλιστρα το ίδιο. Ξέρεις όμως ότι θα έχεις και περισσότερη ροπή, ισχύ και καλύτερη επιτάχυνση, ενώ το προσπέρασμα θα είναι πιο άνετο ακόμη κι όταν είσαι φορτωμένος.

Με τα ηλεκτρικά, τι νούμερο θα κοιτάς για να καταλάβεις όλα όσα καταλαβαίνεις σήμερα από ένα «1.500 τούρμπο»; Θα κοιτάς το μέγεθος της μπαταρίας; Και τι θα καταλάβεις άραγε από δύο μπαταρίες μία 75kWh και μία 100kWh; Σαφώς η μία μεγαλύτερη από την άλλη, όμως αυτό τι μπορεί να σημαίνει; Περισσότερα χιλιόμετρα μεταξύ φορτίσεων. Αυτό πριν στο έλεγε το μέγεθος του ντεπόζιτου. Αλήθεια ρώτησες ποτέ πόσα λίτρα καύσιμο χωράει το ντεπόζιτο; Και ήταν ποτέ αυτό σημαντικό για να διαλέξεις ένα αυτοκίνητο;

Σημαίνει η μεγαλύτερη μπαταρία και καλύτερες επιδόσεις; Η μπαταρία από μόνη της σίγουρα όχι, όμως μοντέλα όπως της Tesla για παράδειγμα έχουν μικρότερους ηλεκτροκινητήρες με τις μικρότερες μπαταρίες. Ο κινητήρας δηλαδή έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα. Θα γίνει λοιπόν το μέγεθος της μπαταρίας ο νέος κυβισμός; Και θα συγκρίνεται μεταξύ μοντέλων; Μεταξύ κατηγοριών; Ή θα μπερδέψουμε τα μπούτια μας;

Υπάρχει φυσικά και το θέμα της φορολογίας. Όπως σήμερα τα 2λιτρα είναι «τιμωρία», θα βρει η κυβέρνηση ένα «ταβάνι» που θα γίνει το νέο δίλιτρο, ίσως τα 80kWh, οπότε και θα ξέρουμε, όπως και σήμερα, ότι πάνω από 80kWh είναι «πολλά».

Θα είναι η εφορία όμως αυτός που θα καθορίσει πως θα «καταλαβαίνουμε» και πως θα αγοράζουμε αυτοκίνητα στο προσεχές μέλλον; Εσείς έχει κοιτάξει πως να τα συγκρίνετε; Και τελικά με τι κριτήριο θα διαλέξετε ένα ηλεκτρικό;

NEO TRAFIC
moto