5 φωτογραφίες »

Ηλεκτρικό με ηλιακά πάνελ μόνο με 16 χιλιάρικα

7.652 Επισκέψεις στο άρθρο (29/7/2019)

Η γερμανική εταιρεία Sono Motors παρουσίασε το μικρό ηλεκτρικό Sion που πέραν της αυτονομίας των 255 χλμ. επωφελείται του μπόνους από τα ηλιακά πάνελ που το «αγκαλιάζουν». Στα συν ο ηλεκτροκινητήρας των 163 ίππων και φυσικά η τιμή των 16.000 ευρώ, που φαντάζει... ανέκδοτο!

Η επικράτηση της ηλεκτροκίνησης μέσα στα επόμενα χρόνια θεωρείται δεδομένη εντούτοις δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν πως την εξάπλωσή της θα καθυστερήσουν τα ακριβά -προς το παρόν- ηλεκτρικά μοντέλα. Φυσικά, οι τιμές θα πέσουν σταδιακά, μετά την περαιτέρω ανάπτυξη των τεχνολογιών που υπάρχουν σε ευρεία παραγωγή εδώ και περίπου μια δεκαετία. Από την άλλη, πρόωρο τέλος σε αυτά τα σενάρια έρχεται να δώσει η γερμανική μάρκα Sono Motors που εδρεύει στο Μόναχο και φαίνεται πως έχει βρει τη χρυσή τομή για το κόστος κτήσης ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου.

Οι μηχανικοί της εν λόγω εταιρείας υποστηρίζουν πως έφτιαξαν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που μπορεί να φορτίσει τις μπαταρίες του χρησιμοποιώντας ηλιακή ενέργεια. Γι΄ αυτό το λόγο το Sion έχει διάσπαρτα ηλιακά πάνελ στο αμάξωμά του (καπό, πόρτες, οροφή, φτερά) που αξιοποιούν την ηλιακή ακτινοβολία προς όφελος της αυτονομίας. Μιλώντας για αυτονομία, αυτή ορίζεται στα 255 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, ενώ σύμφωνα με τις μετρήσεις των ανθρώπων της μάρκας επί γερμανικού εδάφους το Sion μπορεί να κερδίσει ένα μπόνους έως και 30 χλμ. ανά ημέρα όντας απλά παρκαρισμένο στον ήλιο. Φανταστείτε τι θα γίνει στην Ελλάδα με τον δικό μας ήλιο...

Σε ό,τι αφορά τους ηλιακούς συλλέκτες, απαρτίζονται από 330 κυψέλες και μπορούν να παράξουν έως και 1.204 Watt με 24% αποδοτικότητα, φορτίζοντας τις μπαταρίες λιθίου χωρητικότητας 35 kWh. Οι μπαταρίες με τη σειρά τους παρέχουν ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 163 ίππων με 290 Nm ροπής και μπορούν να επιταχύνουν το μοντέλο στα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 9 δλ.. 
 
Ο «πράσινος» χαρακτήρας του ηλεκτρικού Sion τονίζεται περαιτέρω από το φυσικό σύστημα φιλτραρίσματος του αέρα που ονομάζεται «breSono» το οποίο, σύμφωνα με τη Sono Motors, χρησιμοποιεί ηλεκτροστατική βαρύτητα για να φιλτράρει έως και 20 τοις εκατό των σωματιδίων από τον αέρα. Επιπλέον, το Sion μπορεί να παίξει το ρόλο γεννήτριας ρεύματος λόγω της τεχνολογίας αμφίδρομης φόρτισης «biSono», κάτι που στην ουσία σημαίνει ότι με ένα καλώδιο που συνδέεται στη θύρα φόρτισης και καταλήγει σε πρίζα σούκο μπορείτε να συνδέσετε όποια φορητή ηλεκτρική συσκευή θέλετε. 

Πέραν των τεχνολογιών που φέρει αυτό το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στο αισθητικό κομμάτι θυμίζει λίγο πολύ τα συμβατικά μοντέλα των υπολοίπων εταιρειών. Το ενός όγκου αμάξωμα παραπέμπει σε κάποια γνώριμα, εμπορικά μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς, αν εξαιρέσουμε φυσικά τα πάνελ. Έπειτα, η καμπίνα του εναρμονίζεται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα σχεδίασης με δύο οθόνες (μία 10 ιντσών για το infotainment και μια μικρότερη ως ψηφιακός πίνακας οργάνων) να παρέχουν όλες τις πληροφορίες σε οδηγό και επιβάτες. Τονίζουμε δε πως, ο περιστροφικός διακόπτης πίσω ακριβώς από το τιμόνι παραπέμπει σε εκείνον της BMW i3, από την οποία κατά πάσα πιθανότητα είναι «δάνειο».

Το καλύτερο το φυλάξαμε για το τέλος και αφορά στην τιμή του μικρού ηλεκτρικού, που ορίζεται στις 16.000 ευρώ, χωρίς όμως να υπολογίζεται το κόστος της μπαταρίας. Μάλιστα, η ελκυστική τιμή έχει κάνει ήδη 9.319 Ευρωπαίους πολίτες να προπαραγγείλουν το Sono Sion.

Εσείς θα αγοράζατε ένα τέτοιο αυτοκίνητο στη χώρα μας; Η τιμή είναι ελκυστική, αλλά θα το κάνατε;

 

VW LEASEPRO
test center