Τα βενζινοκίνητα 5ετίας είχαν κινητήρες που έκαιγαν στην πράξη, κοντά στα 9,0 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, σε αντίθεση με τα καινούργια βενζινοκίνητα μοντέλα, τα οποία λόγω των νέων τους, μικρής χωρητικότητας turbo, έχουν μειώσει την κατανάλωσή τους στα 6,5 λτ./100 χλμ. Αρα, για 15.000 χλμ./χρόνο, όσα δηλαδή κάνει ένας μέσος οδηγός σήμερα, το κόστος καυσίμου ενός βενζινοκίνητου 5ετίας είναι 1.950 ευρώ/χρόνο.
Βενζινοκίνητο με LPG: 1.300 ευρώ / χρόνο* Ένας τρόπος για να μειώσει κανείς το κόστος από την κατανάλωση καυσίμου, είναι να τοποθετήσει υγραέριο (LPG) στο μεταχειρισμένο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Με αυτό τον τρόπο μπορεί η κατανάλωση να αυξάνεται κατά 20% (από τα 9,0 λτ./100 χλμ., θα πάει στα 10,8 λτ./ 100 χλμ.), όμως λόγω του χαμηλού κόστους του καυσίμου (0,70 ευρώ/λτ. έναντι 1,44 της αμόλυβδης), μειώνεται σημαντικά το πόσο πληρώνει ο οδηγός. Αρα, για 15.000 χλμ./χρόνο, το κόστος καυσίμου ενός βενζινοκίνητου 5ετίας με LPG είναι 1.130 ευρώ/χρόνο.
Diesel: 1.100 ευρώ / χρόνο* Ένα πετρελαιοκίνητο μεταχειρισμένο 5ετίας «καίει» στην πράξη αρκετά λιγότερο από ό,τι ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο, αφού μια μέση τιμή κατανάλωσης στα 6,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα μπορεί να επιτευχθεί. Σε συνδυασμό μάλιστα με το γεγονός ότι το diesel ως καύσιμο είναι φθηνότερο από ό,τι η βενζίνη (προς το παρόν!), τότε για κάποιον που διανύει 15.000 χλμ./χρόνο, το κόστος καυσίμου ενός diesel 5ετίας είναι 1.020 ευρώ.
*Τιμή αμόλυβδης: 1,51 ευρώ/λίτρο, Τιμή LPG: 0,85 ευρώ/λίτρο, Τιμή diesel: 1,27 ευρώ/λίτρο, 15.000 χλμ./χρόνο
Κάνετε ένα λάθος όσον αφορά τα Ελληνικά Euro 3-4 Diesel. Το ότι δεν επιτρέπονταν στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη δε σημαίνει ότι δεν εισάγονταν. Προσωπικά έχω στην κατοχή μου καινούριο Euro 4 του 2008 αγορασμένο από Ελληνική αντιπροσωπεία. Αλλη μία φορά το παράλογο του Ελληνικού Δημοσίου έκανε την εμφάνιση του. Αν έμενε κάποιος Βάρη, Βάρκιζα, Παλλήνη, Σαλαμίνα, Ασπρόπυργο κλπ, μπορούσε να αγοράσει diesel...
Αγαπητό περιοδικό γειά σας, νομίζω ότι υπερτονίζεται τα Diesel και υποεκτιμάτε τα LPG.
Eιμαι κάτοχος Daihatsu 1300 με lpg (του 2008), έχω κάνει 120000 με lpg και η μέση καναλωση του αυτοκινήτου με lpg δεν υπερβαίνει τα 6,5 λ/100χ (κάθε μέρα Νίκαια-Ανάβυσσσος-μεικτή διαδρομή). Είναι το κόστος της μετακίνησης πολύ χαμηλότερο και από καινούργιο diesel, όχι από τα 6ετίας που παρεπιπτόντως μόλις ξεπεράσουν τα 100-120 χιλ. χιλιόμετρα πάνε όλα για αλλαγή φίλτρου που κοστίζει από 1300 ευρώ και πάνω! Αν υπολογίσουμε αυτά, την διαφορά τιμής αγοράς ενός diesel και την λιγότερη κατανάλωση του lpg σε ευρώ (λόγω χαμηλής τιμής lpg), τα ετήσια κόστη είναι απίστευτα χαμηλότερα για τα αυτοκίνητα με lpg. Το μόνο που έχω να συστήσω στους κατόχους αυτοκινήτων με lpg είναι συνεχής παρακολούθηση από καλό "τοποθέτη" ανά 2-3 μήνες.
Δεν θεωρώ ότι τα EURO 5 diesel θα φορολογηθούν περισσότερο επειδή θα αποδειχθεί ότι ρυπαίνουν περισσότερο αλλά επειδή το κράτος έχει ανάγκη χρημάτων. Πάντως μπορεί να βρεις και εδώ ευκαιρίες για ελληνικό diesel EURO 5 από ιδιώτη με λίγα χλμ αλλά αυτό είναι πολύ σπάνιο και φυσικά δεν θα το πάρεις φτηνά. Βρήκα μια Giulietta 1.6 diesel μοντέλο 2012 με 50.000 χλμ. με πλήρως ενημερωμένο βιβλίο σέρβις. Κόστος 15.000 ευρώ. Το ίδιο αμάξι κοστίζει πάνω από 20.000. Χαλάλι όμως γιατί η Ιουλιέτα είναι μια κούκλα. Και τις κούκλες πάντα τις πληρώνεις κάτι παραπάνω.
Τώρα δεν είναι εποχή για αγορά μεταχειρισμένου αλλά μετά τον Γενάρη όπου ο πωλητής θα έχει πληρώσει και το τέλος κυκλοφορίας του 2017
Κάνετε ένα λάθος όσον αφορά τα Ελληνικά Euro 3-4 Diesel. Το ότι δεν επιτρέπονταν στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη δε σημαίνει ότι δεν εισάγονταν. Προσωπικά έχω στην κατοχή μου καινούριο Euro 4 του 2008 αγορασμένο από Ελληνική αντιπροσωπεία. Αλλη μία φορά το παράλογο του Ελληνικού Δημοσίου έκανε την εμφάνιση του. Αν έμενε κάποιος Βάρη, Βάρκιζα, Παλλήνη, Σαλαμίνα, Ασπρόπυργο κλπ, μπορούσε να αγοράσει diesel...
Αγαπητό περιοδικό γειά σας, νομίζω ότι υπερτονίζεται τα Diesel και υποεκτιμάτε τα LPG. Eιμαι κάτοχος Daihatsu 1300 με lpg (του 2008), έχω κάνει 120000 με lpg και η μέση καναλωση του αυτοκινήτου με lpg δεν υπερβαίνει τα 6,5 λ/100χ (κάθε μέρα Νίκαια-Ανάβυσσσος-μεικτή διαδρομή). Είναι το κόστος της μετακίνησης πολύ χαμηλότερο και από καινούργιο diesel, όχι από τα 6ετίας που παρεπιπτόντως μόλις ξεπεράσουν τα 100-120 χιλ. χιλιόμετρα πάνε όλα για αλλαγή φίλτρου που κοστίζει από 1300 ευρώ και πάνω! Αν υπολογίσουμε αυτά, την διαφορά τιμής αγοράς ενός diesel και την λιγότερη κατανάλωση του lpg σε ευρώ (λόγω χαμηλής τιμής lpg), τα ετήσια κόστη είναι απίστευτα χαμηλότερα για τα αυτοκίνητα με lpg. Το μόνο που έχω να συστήσω στους κατόχους αυτοκινήτων με lpg είναι συνεχής παρακολούθηση από καλό "τοποθέτη" ανά 2-3 μήνες.
Δεν θεωρώ ότι τα EURO 5 diesel θα φορολογηθούν περισσότερο επειδή θα αποδειχθεί ότι ρυπαίνουν περισσότερο αλλά επειδή το κράτος έχει ανάγκη χρημάτων. Πάντως μπορεί να βρεις και εδώ ευκαιρίες για ελληνικό diesel EURO 5 από ιδιώτη με λίγα χλμ αλλά αυτό είναι πολύ σπάνιο και φυσικά δεν θα το πάρεις φτηνά. Βρήκα μια Giulietta 1.6 diesel μοντέλο 2012 με 50.000 χλμ. με πλήρως ενημερωμένο βιβλίο σέρβις. Κόστος 15.000 ευρώ. Το ίδιο αμάξι κοστίζει πάνω από 20.000. Χαλάλι όμως γιατί η Ιουλιέτα είναι μια κούκλα. Και τις κούκλες πάντα τις πληρώνεις κάτι παραπάνω.