• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Είναι ηθικό να κόβουν άλογα από ένα μοτέρ και να το πουλάνε φθηνότερα;

Ίδιο μοτέρ, περισσότερα άλογα, άλλη τιμή

Διαβάστηκε από 28509 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/9/2017

Πώς γίνεται να είναι φθηνότερο ένα αυτοκίνητο που είναι ολόιδιο με ένα άλλο και διαφέρει μόνο στο πρόγραμμα που τρέχει στον εγκέφαλο του κινητήρα; Δείτε τώρα γιατί οι κατασκευαστές πουλάνε φθηνότερα ένα ολόιδιο αυτοκίνητο που απλά του περιορίζουν ηλεκτρονικά την ισχύ.

 
Μέχρι πριν αρκετά χρόνια, αν ήθελες να πας από τα 100 στα 125 άλογα έπρεπε να αγοράσεις αυτοκίνητο με άλλο μοτέρ. Συχνά περισσότερα κυβικά ή με τούρμπο ή τέλος πάντων με διαφορετικό μοτέρ. Και φυσικό είναι αφού το μοτέρ αυτό απέδιδε περισσότερο θα ήταν και ακριβότερο.

Όμως σήμερα τα μοτέρ είναι τόσο προηγμένα που η απόδοσή τους ρυθμίζεται από το λογισμικό που τρέχει ο εγκέφαλος διαχείρισης. Δεδομένου ότι τα μοτέρ είναι πλέον μικρά σε κυβισμό και με υψηλές αποδόσεις και αντικαθιστούν πολύ μεγαλύτερα μοτέρ, οι κατασκευαστές έχουν πετύχει μια πολύ ικανοποιητική ισορροπία. Από τη μία αν θες μικρό μοτέρ για χαμηλή κατανάλωση, φόρους, ασφάλιστρα, τότε στο προσφέρουν με απόδοση που ταιριάζει σε ένα μικρό μοτέρ και με ανάλογη τιμή.

Από την άλλη, αν θες υψηλή απόδοση που θα σου έδινε ένα μεγάλο μοτέρ, σου προσφέρουν τις επιδόσεις από λιγότερα κυβικά, με έξτρα μπόνους την χαμηλή φορολόγηση και κατανάλωση, στην ίδια όμως τιμή που θα έδινες για να αγοράσεις το μεγαλύτερο μοτέρ που θα σου έδινε τις επιδόσεις.

Προφανώς η αγορά και οι κανόνες της προσφοράς και ζήτησης καθορίζουν την τιμή του κάθε μοντέλου και της κάθε έκδοσης. Και είναι λογικό να θέλουν οι περισσότεροι πολλά άλογα από λίγα κυβικά, και έτσι τα μοτέρ αυτά στην υψηλή τους απόδοση γίνονται ακριβά, ενώ στη χαμηλή τους παραμένουν φθηνά. Όχι γιατί διαφέρουν στην ουσία, αλλά γιατί διαφέρει η ζήτηση.
 
Φυσικά οι κατασκευαστές έχουν τεράστια οφέλη από αυτή τη λογική. Μια λογική που είναι καινούργια στο αυτοκίνητο αλλά είναι κατεστημένο σε όλους τους τομείς υψηλής τεχνολογίας όπου ένα προϊόν διαβαθμίζεται όχι στη σχεδίασή του, αλλά στην απόδοσή του με βάση τη ζήτηση.

Είναι όμως σωστό αυτό; Εσείς αν πληρώνετε περισσότερα δεν περιμένετε να πάρετε και περισσότερα; Δεν είναι όμως οι υψηλότερες επιδόσεις αυτό το «περισσότερο» από μόνες τους; Πρέπει να μεταφράζονται και σε «μέταλλα και κυβισμό»; Και τελικά οι ώρες εξέλιξης του λογισμικού δεν είναι αρκετές για να προσθέσουν αξία αλλά και κόστος; Τι λέτε εσείς; 

 
  • νικος

    εγω παλι θ αντιστρεψω την ερωτηση, μπορει να αλλαξει το λογισμικο δινοντας περισσοτερα αλογα χωρις να πληρωσεις τα τοσα επιπλεον χρηματα με πρωτοβουλια του κατοχου μεσω αντιπροσωπειας; (στην ερωτηση για τους ντιζελ δεν μου απαντησατε στο θεμα του περιοδικου οδηγούμε το νέο VW Polo)

      12