KERDISTE_BRIDGESTONE
Hyundai i30: Αυτόματο με 120 PS ή χειροκίνητο με 160 στα ίδια λεφτά;
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Hyundai i30: Αυτόματο με 120 PS ή χειροκίνητο με 160 στα ίδια λεφτά;

56.606 Επισκέψεις στο άρθρο (2/10/2022)

Συγκρίνουμε το οικογενειακό Hyundai i30 σε δύο mild hybrid εκδόσεις με 40 άλογα διαφορά και διαφορετικά κιβώτια ταχυτήτων. Αυτόματο με 120 ίππους ή χειροκίνητο με 160 ίππους στα ίδια λεφτά;

Hyundai i30 1,0 120 PS 7DCT Vs 1,5 160 PS 6iMT

To μικρομεσαίο Hyundai i30 προσφέρεται ανανεωμένο στην ελληνική αγορά με πλήθος κινητήρων αλλά και εξοπλιστικών εκδόσεων. Κορυφαία είναι η έκδοση N Line, η οποία αναβαθμίζει αισθητικά το κορεατικό οικογενειακό προσφέροντάς του σπορ αισθητική που αναβαθμίζει την εξωτερική του εμφάνιση και ακόμα περισσότερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ξεχωρίζοντας φυσικά την «πολεμική» N με ισχύ 280 ίππων. Τι γίνεται όμως όταν στα ίδια χρήματα συμπίπτουν δύο διαφορετικές εκδόσεις με διαφορά στα άλογα και το κιβώτιο ταχυτήτων;
 
Ο λόγος για το Hyundai i30 με τον 1.000άρη τούρμπο κινητήρα με απόδοση 120 ίππων και 7τάχυτο DCT αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και εκείνο με τον νέο 1,5 λίτρων κινητήρα, που προσφέρει 160 άλογα και συνδυάζεται με το «έξυπνο» 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο iMT. Αμφότερα, όντας ήπια υβριδικά και στην κορυφαία έκδοση N Line απέχουν μόλις 100 ευρώ στην τιμή αγοράς με το πρώτο να κοστίζει 24.190 ευρώ και το δεύτερο 24.090 ευρώ (η ίδια διαφορά των 100 € παραμένει και στα 3 εξοπλιστικά επίπεδα, από 21.290 € στην εισαγωγική έκδοση Premium). Τι επιλέγεις; Αυτόματο με 120 ίππους ή χειροκίνητο με 160 ίππους;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Εμφάνιση: Δυναμικά με σπορτίφ πινελιές στην έκδοση N Line

Ξετυλίγοντας το κουβάρι των πληροφοριών από το εξωτερικό μέρος, το i30 στην έκδοση N Line είναι προφανές πως βγάζει προς τα έξω την πιο δυναμική εκδοχή του. Σε κεντρικό πλάνο, φυσικά, παραμένει η σχεδιαστική «αντίληψη» Sensuous Sportiness η οποία διανθίζεται από τολμηρές λεπτομέρειες. Προφυλακτήρες και χειρολαβές είναι βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ στην μπροστινή μάσκα και τα πλαϊνά φτερά βλέπουμε μεταλλικό έμβλημα N Line και δυναμικούς LED προβολείς. Ίδιο λογότυπο εντοπίζουμε στους προφυλακτήρες, την ώρα που στο πίσω μέρος δεσπόζει η χρωμιωμένη διπλή απόληξη της εξάτμισης.

Εσωτερικό - Εξοπλισμός: Καμπίνα με «Ν» καταβολές, διαφορά στις ζάντες

Διαφορές δεν υπάρχουν ούτε στην καμπίνα των δύο μοντέλων, με εξαίρεση φυσικά τους επιλογείς των ταχυτήτων, αφού είπαμε πως είναι ένας από τους βασικούς τομείς που διαφέρουν. Η καμπίνα του i30 N Line εμπνέεται από την N φιλοσοφία, άποψη που επιβεβαιώνεται στην πράξη με μία σειρά από «αγωνιστικές» σχεδιαστικές επιλογές. Τα sport καθίσματα τύπου bucket, οι ραφές αντίθεσης, τα αλουμινένια πεντάλ και το τριάκτινο τιμόνι με το γράμμα «Ν» στη βάση του είναι κάποια από αυτά. Ως συνολικό σχόλιο, πρέπει να τονιστεί πως το εσωτερικό του Hyundai i30 είναι ποιοτικό και αποπνέει φρεσκάδα. Από κει και πέρα να σημειώσουμε πως το εσωτερικό πλάτος της καμπίνας είναι τέτοιο που προσφέρει μεγαλύτερη ευρυχωρία σε σχέση με άλλα μοντέλα της κατηγορίας, ενώ στα 395 λίτρα ορίζεται η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ.
 
Όντας η κορυφαία σε εξοπλισμό «γήινη» έκδοση δε θα είναι υπερβολή να πούμε πως αμφότερα τα μοντέλα τα έχουν όλα. Το πακέτο προηγμένων τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας S-10 δίνει στον οδηγό ότι χρειάζεται από τεχνολογίες που όμως δεν σταματούν εκεί. Ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, οθόνη αφής 8 ιντσών για το infotainment, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα μπρος και πίσω, Cruise Control, LED φώτα μπροστά και πίσω, αεριζόμενα δισκόφρενα μπροστά και δισκόφρενα πίσω και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, είναι μόλις κάποια από αυτά. Οι ζάντες διαφέρουν αφού το λιγότερο ισχυρό μοντέλο εξοπλίζεται με 17άρες ζάντες αλουμινίου, ενώ το πιο ισχυρό με 18άρες.

Κινητήρες: 40 άλογα+ ο 1.500άρης, πιο οικονομικός ο 1.0 λίτρου Τ-GDi

Αν μέχρι τώρα όλα συμβάδιζαν ανάμεσα στα δύο μοντέλα του συγκριτικού, τα μηχανικά σύνολα είναι το σημείο που διαφέρουν. Ο 3κυλινδρος ήπια υβριδικός 1.000άρης Τ-GDi κινητήρας των 120 ίππων ταιριάζει με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT), την ίδια ώρα που ο τετρακύλινδρος ήπια υβριδικός των 1,5 λίτρων προσφέρει 160 ίππους και παντρεύεται με μηχανικό ηλεκτρονικό συμπλέκτη (iMT) 6 σχέσεων. Σύμφωνα με την Hyundai η κατανάλωση καυσίμου του 1.000άρη κινητήρα σε συνδυαστικό κύκλο ορίζεται στα 5,4-6,2 λτρ./100 χλμ., ενώ του 1.500άρη σε 5,6-6,6 λτρ./100 χλμ. Σημαντική διαφορά υπάρχει και στην επιτάχυνση με το ισχυρότερο μοτέρ να δίνει την ευκαιρία στο i30 να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα, την ώρα που με το 1.000άρη μοτέρ απαιτούνται 11,2 δευτερόλεπτα.

Στο δρόμο: Η ευκολία του αυτόματου κόντρα στην αλεγρία του χειροκίνητου

Η ευκολία που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο στο δρόμο είναι το βασικό ατού του λιγότερο ισχυρού αλλά οικονομικότερου i30 με τα 120 άλογα, σε αντίθεση με το «έξυπνο» χειροκίνητο κιβώτιο του πιο γρήγορου μοντέλου με τους 160 ίππους, που όμως κρατάει σε υψηλότερα επίπεδα το οδηγικό ενδιαφέρον με την αλεγρία και τις επιδόσεις του. Παράλληλα η τετρακύλινδρη φύση του μοτέρ κατεβάζει τα επίπεδα θορύβου που θα συναντήσει κάποιος από τη χροιά του τρικύλινδρου 1.000άρη Τ-GDi, που σε καμία περίπτωση όμως δε θα ενοχλήσουν. Η ποιότητα κύλισης είναι σε πολύ καλό επίπεδο και στις δύο περιπτώσεις, όπως και η ικανότητα της ανάρτησης (γόνατα Mc Pherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) να λειαίνει αποτελεσματικά και αθόρυβα τις περισσότερες ανωμαλίες που θα συναντήσουν οι τροχοί.   

Συμπέρασμα

Οι... «ζωηροί» οδηγοί που θέλουν να έχουν τον απόλυτο έλεγχο στα χέρια τους είναι σίγουρο πως δε θα κοιτάξουν το i30 με τα 120 άλογα, αφού θα βρουν την «Ιθάκη» τους στην σπιρτάδα και τις επιδόσεις του τετρακύλινδρου 1.500άρη κινητήρα, ακόμα και αν «τσιμπάει» στην κατανάλωση. Οι πράοι οδηγοί, που θα ζητήσουν από το αμάξι τους λίγη περισσότερη φροντίδα και θέλουν πηγαίνουν πιο ξεκούραστα, τότε θα καλυφθούν απόλυτα με το 7άρι DCT έστω και αν χάνουν σε επιδόσεις. Ο πληρέστατος εξοπλισμός σε συνδυασμό με τη 5ετή εγγύηση χωρίς χιλιομετρικό όριο είναι στα συν και των δύο πλευρών!

Ο γρίφος της έκδοσης N Line!
- Λιγότερο ισχυρός ο τρικύλινδρος 1.000άρης Τ-GDi, αλλά πιο οικονομικός και με αυτόματο κιβώτιο.
- «Καίει» περισσότερο ο τετρακύλινδρος 1.500άρης με χειροκίνητο, αλλά έχει καλύτερες επιδόσεις.
- Σπορτίφ εμφάνιση, υπερπλήρης εξοπλισμός και στις δύο περιπτώσεις.
Ποιο από τα δύο Hyundai i30 θα επέλεγες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
YBRIDIKA SUV
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel