• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ίδιο πάτωμα άρα ίδια αυτοκίνητα; Και όμως δεν ισχύει

17.037 Επισκέψεις στο άρθρο (4/10/2021)

Πόσες φορές έχεις ακούσει να λέει κάποιος «πάρε το Golf, ίδιο είναι με το Α3» ή και κατ` επέκταση κάθε άλλο φθηνότερο μοντέλο που βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με ένα ακριβότερο. Είναι όμως ίδια επειδή έχουν ίδια μηχανικά;

Για έναν κατασκευαστή το να φτιάχνει όσο το δυνατόν περισσότερα μοντέλα με τα ίδια μηχανικά μέρη δεν είναι απλά ο καλύτερος τρόπος να είναι κερδοφόρος. Είναι ο μόνος τρόπος να επιζήσει σε μία αγορά με ελάχιστα περιθώρια κέρδους. Πως γίνεται όμως να διαχωρίζει τα μοντέλα του, όταν όλα βασίζονται στα ίδια μηχανικά; Είναι μόνο το σηματάκι; Μήπως μας κοροϊδεύουν και μας πουλάνε πιο ακριβά το ίδιο πράγμα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Όταν λέμε ίδια μηχανικά, εννοούμε κυρίως το πάτωμα, τους κινητήρες, τα κιβώτια, τα συστήματα διεύθυνσης, ανάρτησης, πέδησης, τις μονάδες κλιματισμού και εναλλάκτη, και τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά στην καμπίνα. Δεν είναι λίγα αυτά, και σίγουρα, αν σταματούσες την παραγωγή δύο αυτοκινήτων σε αυτό το επίπεδο που έχουν «μόνο» αυτά τα μέρη πάνω τους, τότε ναι, θα ήταν ίδια, και η τιμή θα έπρεπε και αυτή να είναι ίδια.

Όμως όταν δύο μοντέλα απευθύνονται σε άλλες κατηγορίες της αγοράς, ένα μπάτζετ και ένα premium, το πράγμα αλλάζει από κει και πέρα πολύ. Για αρχή, τα υλικά όλων των επιφανειών. Δεν είναι όλες οι λαμαρίνες ίδιες, και έτσι ένα premium μοντέλο κάνει περισσότερη χρήση χάλυβα υπερυψηλής ακαμψίας, σε σχέση με ένα budget που έχει βασικά κοινό χάλυβα. Στην καμπίνα το ταμπλό, τα πλαστικά, οι επενδύσεις, είναι όλες διαφορετικές, παρότι πολλά μέρη, όπως οι μοχλοί πίσω από το τιμόνι μένουν ίδιοι.

Μετά είναι το σύστημα εξάτμισης, και μαζί το πόσο θόρυβος θα επιτρέπεται στην καμπίνα. Ένα premium θα πληρώσει ακριβά την ησυχία του. Στα φρένα το ίδιο. Ένα budget αυτοκίνητο δεν έχει ανάγκη από μεγάλα φρένα, και έτσι τα άκρα, κυρίως στον πίσω άξονα, είναι διαφορετικά. Αυτό από μόνο του δεν θα επιτρέψει σε ένα budget μοντέλο να φορέσει 18άρες ζάντες, όμως δεν απασχολεί, αντίθετα με το premium που τις «θέλει».

Αυτό έχει και αντίκτυπο στη σχεδίαση των θόλων. Περισσότερη (φθηνή) λαμαρίνα για το budget μοντέλο, περισσότερη σφυρηλάτηση για την πολύπλοκη σχεδίαση της ακριβής λαμαρίνας με μεγαλύτερους θόλους για το premium. Γενικά όσο πιο σύνθετη και σμιλευμένη η σχεδίαση, τόσο ακριβότερη γίνεται η παραγωγή συνολικά, άρα το budget μοντέλο θα είναι και πιο λιτό σε όλα του.

Βάλε τώρα και φώτα, κόρνες, καθίσματα, ζαντολάστιχα, δοκιμές εξέλιξης που στο premium γίνονται για όλες τις εφαρμογές ενώ στο budget μία για όλα, και βλέπεις πως οι τιμές θα διαφέρουν και μάλιστα πολύ.

Τι λες λοιπόν, είναι δύο αυτοκίνητα «ίδια» επειδή έχουν κοινά μηχανικά;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »