Οι αναρτήσεις είναι υπεύθυνες για την οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, επιτρέποντας τη δυναμική και γρήγορη οδήγηση ακόμα και σε κλειστές καμπύλες του δρόμου.

Ο ρόλος των αμορτισέρ

29.839 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/1/2017

Ως γνωστόν ο ρόλος των αμορτισέρ είναι να απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου, ώστε να μη μεταφέρονται στην καμπίνα των επιβατών  και να αποσβένουν τις οποιεσδήποτε ταλαντώσεις του ελατηρίου που επηρεάζουν αρνητικά τη σταθερότητα και, γενικά, την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.  Το κύριο συστατικό, που είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία αλλά και την απόσβεση των αμορτισέρ, είναι το λιπαντικό που περιέχεται στο εσωτερικό του κορμού τους (μπουκάλα). Η φθηνότερη λύση είναι τα αέρος λαδιού, ενώ στο άλλο άκρο βρίσκονται τα αζώτου λαδιού, τα οποία προτιμούνται, διότι συμπεριφέρονται καλύτερα στη σκληρή χρήση. Αυτό οφείλεται στη χρήση αζώτου που δεν επιτρέπει στο λάδι να αναπτύξει υψηλές θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα να αλλάξει ο όγκος του. Για τους πιο απαιτητικούς οδηγούς που ζητούν την απόλυτη ρύθμιση για χαλαρές ή γρήγορες βόλτες υπάρχουν τα αμορτισέρ με δυνατότητα ρύθμισης. Οι τρεις τύποι που μπορούμε να βρούμε στο εμπόριο είναι οι εξής: Αμορτισέρ που ρυθμίζονται πριν τοποθετηθούν, ή που ρυθμίζονται με ειδικό κλειδί από το πάνω μέρος τους (από το top mount) ή που ρυθμίζονται ηλεκτρονικά από το εσωτερικό του αυτοκινήτου μέσω ειδικού χειριστηρίου. 

Η καλύτερη ποιότητα του μείγματος συμβάλλει, όπως είναι λογικό, στην αύξηση της ιπποδύναμης και στην καλύτερη λειτουργία του κινητήρα. Ας δούμε ένα παράδειγμα. Σε μία μέρα με μέση θερμοκρασία αέρα 25 βαθμών Κελσίου, ο αέρας που προέρχεται από τον υπερτροφοδότη (είτε μηχανικό κομπρέσορα είτε συμπιεστή καυσαερίων) βρίσκεται σε θερμοκρασίες που κυμαίνονται, κατά μέσο όρο, από 100 ως και 160 βαθμούς. Με το intercooler, η διαφορά αυτή της θερμοκρασίας θα μειωθεί ακόμα και κατά 80% και διαμορφώνεται πριν φτάσει στην εισαγωγή, σε ελάχιστα μεγαλύτερα επίπεδα σε σχέση με τη θερμοκρασία του ατμοσφαιρικού αέρα. Με τον τρόπο αυτό η πυκνότητα του αέρα που αναμειγνύεται με το καύσιμο, είναι ακόμα και κατά 30% μεγαλύτερη, αναβαθμίζοντας έτσι την ποιότητα της καύσης.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ