Πρέπει το τιμόνι να είναι ακόμη στρογγυλό ή μήπως τα τετράγωνα είναι η νέα τάση;

Τέλος τα στρογγυλά τιμόνια;

15.735 Επισκέψεις στο άρθρο (18/7/2017)

Όλο και περισσότερες εταιρείες επιλέγουν τετράγωνα τιμόνια. Σήμερα, εκτελούν πολύ περισσότερες λειτουργίες, έχουν μικρύνει και βρίσκονται χαμηλότερα, με αποτέλεσμα να τα ισιώνουν για χώρο και για να μην κρύβουν τα όργανα.

Το δικό σας τιμόνι είναι στρογγυλό; Ή μήπως σας το τετραγώνισαν; Έχετε δει πως το τιμόνι χάνει το στρογγυλό σχήμα του και γίνεται τετράγωνο ή παραλληλόγραμμο; Και τελικά κερδίζει έτσι σε εργονομία ή είναι απλά μόδα και θα περάσει;

Στην εκπληκτική καμπίνα του νέου Peugeot 3008 δεσπόζει ένα τετράγωνο τιμόνι. Εντάξει, δεν είναι τελείως τετράγωνο, οι πλευρές του είναι κυρτές όμως η κορυφή και η βάση του είναι ξεκάθαρα παράλληλες. Γιατί;

Γιατί να αλλάξεις κάτι που τόσα χρόνια είναι στρογγυλό και να το κάνεις τετράγωνο; Τα τιμόνια φτιάχτηκαν στρογγυλά ώστε σε κάθε τους κλίση να υπάρχει ένα μέρος τους κάτω από το χέρι του οδηγού. Ειδικά στην όπισθεν, με το βλέμμα πίσω, το στρογγυλό τιμόνι, όπου και να το αφήσεις, ξέρεις που θα το ξαναβρείς. Το τετράγωνο όμως;

Βλέπεις όλα αυτά που λέμε είναι αναχρονισμοί. Το τιμόνι πλέον είναι ένα όργανο πολύ πιο πολύπλοκο, αφού όχι μόνο στρίβει το αυτοκίνητο, αλλά ελέγχει και ένα κάρο συστήματα. Το κάτω μέρος των τιμονιών ήταν το πρώτο που «ίσιωσε» αφού οι κατασκευαστές των σπορ αυτοκινήτων στην προσπάθειά τους να φέρουν την θέση οδήγησης όσο πιο οριζόντια και χαμηλή γίνεται, κατέβασαν το τιμόνι όσο πιο κοντά στα πόδια γίνεται.
Αυτή η γραμμή έγινε μόδα, έγινε όμως και ευκολία, Αλλιώς χωράς μπαίνοντας σε ένα αυτοκίνητο με κυκλικό τιμόνι, αλλιώς σε ένα με ίσιο κάτω μέρος. Και εργονομικά να το δεις, βοηθάει.

Το πάνω μέρος, πάλι, ίσιωσε γιατί τα τιμόνια μίκρυναν, αφού πλέον έχουν υποβοήθηση και δεν χρειάζεται να είναι μεγάλα να λειτουργούν σαν τροχαλίες. Και αφού μίκρυναν, δεν μπορείς πλέον να δεις μέσα από τα τιμόνια τον πίνακα οργάνων. Ο πίνακας μεταφέρθηκε πάνω από το τιμόνι σε πολλά αυτοκίνητα, και έτσι το πάνω μέρος του τιμονιού «πατικώθηκε» για να μην κόβει τη θέα μπροστά.

Και η όπισθεν; Μα ποιος κάνει όπισθεν σε καινούργιο αυτοκίνητο γυρίζοντας να κοιτάξει πίσω. Με ένα σκασμό ραντάρ, εικόνες, κάμερες, ήχους, η όπισθεν πλέον γίνεται κοιτώντας τον πίνακα οργάνων και τον καθρέφτη. Και μέχρι να ακούσεις. Όχι το «μπαμ». Το ηχητικό που σου λέει που είσαι.

Εσείς λοιπόν επιμένετε ακόμη στα στρογγυλά τιμόνια; Ή μήπως σας αρέσουν τα «τετράγωνα» για την εργονομία και το σχεδιασμό τους; Τι λέτε;

NEO TRANSPORTER
test center