Πως τα SUV και τα GTI έκαναν φτωχότερη την αυτοκίνηση;

SUV & GTi: «Φονιάδες» κατηγοριών

11.724 Επισκέψεις στο άρθρο (29/8/2018)

Πως τα SUV και τα GTI έκαναν φτωχότερη την αυτοκίνηση; Πόσες κατηγορίες μοντέλων χάθηκαν στη σκιά τους; Σας λείπουν;

Μπορεί να τα αγαπάμε, μπορεί να τα ψωνίζουμε, μπορεί να τα θέλουμε και να τα χαζεύουμε στους δρόμους, μπορεί να τα θεωρούμε τα ιδανικά αυτοκίνητα για κάθε χρήση, όμως ανάμεσα στα SUV και στα GTI η αυτοκίνηση έχασε ένα σωρό υποκατηγορίες αυτοκινήτων, και μαζί της και εμείς. Πως έγινε αυτό;

Τι αυτοκίνητα αγόραζε ο κόσμος πριν τα SUV; Όταν ακόμη τα SUV ήταν κάτι σκληροτράχηλα εκτός δρόμου «τρακτέρ» που είχαν ειδική χρήση και στην άσφαλτο έδιναν την αίσθηση άρματος μάχης, ο κόσμος δεν κοιτούσε καν προς το μέρος τους. Υπήρχαν φυσικά εκείνοι που τα είχαν ανάγκη, ή εκείνοι που τα ήθελαν γιατί ταίριαζαν στον τρόπο ζωής τους.

Οι υπόλοιποι αγόραζαν αυτοκίνητα από άλλες κατηγορίες που είχαν τα επιμέρους χαρακτηριστικά. Αν ήθελες χώρους, λοιπόν, ψώνιζες μεσαία μπερλίνα. Αν ήθελες πιο πολλούς χώρους, αγόραζες το ίδιο μεσαίο σε στέισον βάγκον. Αν ήθελες ακόμη περισσότερους χώρους, τότε έπαιρνες ένα επταθέσιο MPV. Με το που ήρθε το SUV, με την άνεσή του, το ύψος του, τους χώρους του, τις επταθέσιες εκδόσεις του, και την εικόνα του «δραστήριου», οι τρεις κατηγορίες μπήκαν σε κύκλο θανάτου.

Οι κατασκευαστές εγκαταλείπουν τα MPV πιο γρήγορα από ποντίκια σε φλεγόμενο αχυρώνα. Από την «έκρηξη» μοντέλων στην κατηγορία, σε όλα τα μεγέθη, σήμερα έχουμε τη μία μάρκα μετά την άλλη να μετατρέπει τα μοντέλα της σε SUV. Η Peugeot μόνο αντικατέστησε το 3008 και το 5008 με δύο SUV σε μία μόνο γενιά. Ένα κλικ πιο κάτω, η Peugeot εξαφάνισε και το στέισον μικρό μοντέλο της που πουλούσε πολύ καλά. Στη θέση του ήρθε το 2008. Μια ματιά στη Renault, την Opel, τη Ford αρκεί για να πείσει.

Και μετά έχουμε τα GTI. Αν και γρήγορα μικρά και μικρομεσαία υπήρχαν πάντα, παραδοσιακά άφηναν πάντοτε ένα κενό που συμπληρωνόταν με πιο σπορ, ή καθαρά σπορ μοντέλα. Έτσι είχαμε ενδιαφέροντα αυτοκίνητα, και δεν χρειάζεται να θυμηθεί κανείς το Opel Calibra, αρκεί να δει το VW Scirocco που πέθανε μετά από μόλις μία γενιά, αλλά και τα κουπέ μοντέλα των μεσαίων της Peugeot (406, 407) της Renault (Laguna Coupe), αλλά και άλλα πολύ όμορφα και ενδιαφέροντα κουπέ, όπως τα Legend και Prelude της Honda αλλά και τόσα πιο ειδικά μοντέλα όπως τα S2000 και η Z4. Η σπορ κατηγορία έχει πλέον μείνει με ελάχιστα αυτοκίνητα.

Είμαστε τόσο «μονοδιάστατοι» ως αγοραστές που θέλουμε μόνο ένα είδος αυτοκινήτου; Υπάρχει εκεί έξω κανείς που να θέλει ακόμη την ποικιλία που είχαμε πριν δέκα ή 20 χρόνια; Η μήπως κατάφεραν οι κατασκευαστές να μας βάλουν στο «βρακί» τους και να αγοράζουμε το ίδιο προϊόν σε παραλλαγή όλοι μας χωρίς να κοιτάμε ή να αναζητάμε τίποτε άλλο; Τι λέτε;

VW LEASEPRO
test center