• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το Kia Sportage στοχεύει ευθέως στα λημέρια των σύγχρονων και άνετων crossover που διατηρούν στενές σχέσεις με το αστικό περιβάλλον και δεν θέλουν να έχουν πολλά-πολλά με τα κατσάβραχα.

Στο κομμάτι των διαστάσεων, το Sportage δεν είναι ένα μικρό αυτοκίνητο: το μήκος του ανέρχεται στα 4.440 χλστ. το πλάτος στα 1.855 και το ύψος στα 1.635 χλστ., τη στιγμή που το μεταξόνιο φθάνει στα 2.640 χλστ.

Στο όμορφο σχεδιαστικά εσωτερικό, τις εντυπώσεις κερδίζουν, τόσο η χωρισμένη σε τρία τμήματα κεντρική κονσόλα, όσο και η ποιότητα κατασκευής με την εφαρμογή μαλακών υλικών σε ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό.

Οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων είναι αισθητές, χωρίς όμως το αμάξωμα να πλέει ή να εμφανίζει υπερβολικές κλίσεις.

Kia Sportage 1,6 2WD

14.752 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/5/2013

Εντασσόμενο στην ολοένα και πιο δημοφιλή κατηγορία των Crossover, το νεότερο Sportage έχει όλα τα προσόντα να πρωταγωνιστήσει, χτυπώντας τον ανταγωνισμό σε τομείς όπως η ποιότητα, ο εξοπλισμός, η άνεση, οι χώροι και η ασφάλεια

 
Το Kia Sportage στοχεύει ευθέως στα λημέρια των σύγχρονων και άνετων crossover που διατηρούν στενές σχέσεις με το αστικό περιβάλλον και δεν θέλουν να έχουν πολλά-πολλά με τα κατσάβραχα. Σχεδιαστικά, το Crossover μοντέλο είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό και πραγματικά δυναμικό, εντασσόμενο στη νεότερη σχεδιαστική γλώσσα της Kia, υπό την καθοδήγηση του φημισμένου σχεδιαστή Peter Schreyer. Στο κομμάτι των διαστάσεων, το Sportage δεν είναι ένα μικρό αυτοκίνητο: το μήκος του ανέρχεται στα 4.440 χλστ. το πλάτος στα 1.855 και το ύψος στα 1.635 χλστ., τη στιγμή που το μεταξόνιο φθάνει στα 2.640 χλστ.


Κινητήρας: Iκανός και οικονομικός

Ο 4κύλινδρος, 16βάλβιδος 1,6 GDI κινητήρας που κινεί το Sportage, διαθέτει άμεσο ψεκασμό και διπλό μεταβλητό χρονισμό. Αποδίδει 135 ίππους στις 6.300 σ.α.λ. και 165 Νm ροπής στις 4.850 σ.α.λ., αλλά τα νούμερα μόνα τους δεν μπορούν να αποδώσουν τον αξιοπρόσεκτο τρόπο λειτουργίας του. 

Τραβάει από χαμηλά, έχει πολιτισμένη λειτουργία χωρίς κραδασμούς και ιδιαίτερο θόρυβο, ανεβάζει πρόθυμα στροφές και είναι οικονομικός (6,8 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 158 γρ./χλμ.). Τι άλλο να ζητήσεις από ένα ατμοσφαιρικό σύνολο 1,6 λτ.; Σε συνδυασμό με το 6τάχυτο κιβώτιο, οι επιδόσεις του νέου Sportage είναι παραπάνω από καλές: 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ., 60-100 χλμ./ώρα με 4η και 5η σχέση σε 12,6 και 15,1 δλ. αντίστοιχα, 80-120 χλμ./ώρα με 5η και 6η σε 18,1 και 21,8 δλ. Η τελική ταχύτητα είναι 178 χλμ./ώρα.


Εσωτερικό: Εφάμιλλο του γερμανικού ανταγωνισμού σε ποιότητα

Στο όμορφο σχεδιαστικά εσωτερικό, τις εντυπώσεις κερδίζουν, τόσο η χωρισμένη σε τρία τμήματα κεντρική κονσόλα, όσο και η ποιότητα κατασκευής με την εφαρμογή μαλακών υλικών σε ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό. Η συναρμογή, το φινίρισμα και η συνολική αίσθηση ποιότητας μας εξέπληξαν ευχάριστα, ενώ και εργονομικά το Sportage είναι ουσιαστικά αψεγάδιαστο - αν και στη βασική (και μόνο) έκδοση απουσιάζει η τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού.

Απόλυτα θετικές εντυπώσεις αφήνει το τιμόνι με τα χειριστήρια και το σωστό πάχος στην στεφάνη του, αλλά και η ευδιάκριτη οθόνη στο άνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Στα έξτρα που θα επιλέγαμε είναι και η γυάλινη οροφή που μπορεί να κλέβει λίγο από τον «αέρα» για τα κεφάλια, αλλά σε συνδυασμό με τον υπερπλήρη εξοπλισμό συμβάλλει στη δημιουργία ενός ευχάριστου και πιο φωτεινού εσωτερικού περιβάλλοντος. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι αρκετές και το Sportage αναμφίβολα διαθέτει ένα από τα πρακτικά εσωτερικά της κατηγορίας.


Χώροι: Ευρύχωρο και φιλόξενο
Οι διαστάσεις του Kia Sportage και το μεγάλο μεταξόνιο αξιοποιήθηκαν κατάλληλα και έτσι, το crossover της Kia μπορεί να φιλοξενεί με χαρακτηριστική άνεση 5 ενήλικους επιβάτες με τις αποσκευές τους. Τo κάθισμα του οδηγού είναι σε ιδιαίτερα βολικό ύψος, ώστε και να κάθεσαι πανοραμικά με πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα από την μια και να μην αναγκάζεσαι να… σκαρφαλώνεις από την άλλη. Χώρος για τα γόνατα των πίσω υπάρχει άφθονος, όπως και «αέρας» για τα κεφάλια τους. Αξίζει να σημειωθεί πως, το μειονέκτημα του προηγούμενου μοντέλου με τον σχετικά μικρό χώρο αποσκευών (367 λτ.) έχει εξαλειφθεί, αφού στο νέο Sportage το πορτ μπαγκάζ είναι 465 λτ.


Οδική συμπεριφορά: Άνετο και ταξιδιάρικο

Η πολύ καλή και πανοραμική θέση οδήγησης με τιμόνι και επιλογέα ακριβώς μέσα στα χέρια, το θετικό κούμπωμα στις σχέσεις και ένας πολύ καλός κινητήρας, αποτελούν το κατάλληλο ορεκτικό. Μετά έρχεται η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και το χαμηλό επίπεδο θορύβων για να τονίσουν πως με το Sportage μπορείς να ταξιδέψεις ουσιαστικά «ατσαλάκωτος» για πολλά χιλιόμετρα. Και στις στροφές; Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα και με άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, είναι προοδευτικό και ασφαλές. Οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων είναι αισθητές, χωρίς όμως το αμάξωμα να πλέει ή να εμφανίζει υπερβολικές κλίσεις. Ακόμα και αν το παρακάνεις δε θα αιφνιδιαστείς με απρόβλεπτες ή άτσαλες αντιδράσεις. 

Η υποστροφή θα έρθει προοδευτικά και προβλέψιμα, ενώ πάντα υπάρχει ο από μηχανής φύλακας-άγγελος του απενεργοποιούμενου στάνταρ ESP. Εκτός δρόμου, το Sportage διαθέτει ικανοποιητικές επιδόσεις που το βοηθούν να κάνει αρκετά βήματα μακριά από την αγκαλιά της ασφάλτου, ενώ οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων «καταπίνουν» ανωμαλίες και νεροφαγώματα. Το Σύστημα Ελέγχου Ανόδου (HAC) βοηθά σε κάθε περίπτωση, ενώ οι λάσπες και η άμμος, παρά την απουσία τετρακίνησης και κατάλληλων ελαστικών, δεν έδειξαν να πτοούν το κορεάτικο crossover, αν και οι υπερβολές καλό θα είναι να αποφεύγονται.



Τιμή-εξοπλισμός: Από 18.760 ευρώ με έκπτωση και απόσυρση
Πολύ καλές είναι οι τιμές του Kia Sportage, αφού το κόστος ξεκινά από τα 20.190 ευρώ (με την έκπτωση των 1.500 ευρώ) και 18.760 ευρώ με απόσυρση στην έκδοση Instyle, που θα ήταν άστοχο να χαρακτηριστεί «βασική» μιας και προσφέρει τα πάντα: ΕSP, 6 αερόσακους, ενεργά προσκέφαλα, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, ηχοσύστημα με 4 ηχεία, ρυθμιζόμενο σε ύψος και υποβοηθούμενο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και cruise control, δηλ. στοιχεία εξοπλισμού που συνθέτουν ένα άκρως ανταγωνιστικό πακέτο. 

Πιο πάνω, βρίσκεται η έκδοση Uptown (21.140 ευρώ/19.710 ευρώ με απόσυρση) με LED φώτα ημέρας, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα, τροχούς 17 ιντσών και ρυθμιζόμενο και τηλεσκοπικά τιμόνι, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει η έκδοση Skyview (22.400 ευρώ/20.970 ευρώ με απόσυρση) με την ηλεκτρικά ανοιγόμενη πανοραμική γυάλινη οροφή.


Παθητική ασφάλεια: Κορυφαία επίδοση στα τεστ του EuroNCAP
Το Kia Sportage όχι απλά κατάφερε να αποσπάσει την κορυφαία διάκριση των 5 αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό EuroNCAP, αλλά έγινε το μοντέλο την κατηγορία του, που συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία στην προστασία ενηλίκων, όπου και αξιολογήθηκε με 33 βαθμούς (93%). Για τα παιδιά βαθμολογήθηκε με 42 βαθμούς (86%), ενώ στους πεζούς με 18 βαθμούς (49%). Το Sportage διαθέτει στάνταρ όλα τα συστήματα παθητικής ασφάλειας και 6 αερόσακους, ενώ οι πλευρικοί τύπου κουρτίνας συνδέονται με τους νέους αισθητήρες ανατροπής του συστήματος ESP καθώς και με τους αισθητήρες πρόσκρουσης.


Συμπέρασμα

Διαθέτοντας ξεχωριστό χαρακτήρα και ικανότητες, ποιοτικό και καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο, άνετο, με πολύ καλό κινητήρα και υπερασφαλές, το Kia Sportage δεν έχει να φοβηθεί τίποτα απέναντι στον ανταγωνισμό. Άσσους στο μανίκι του, αποτελούν τόσο η εργοστασιακή και μεταβιβάσιμη επταετής εγγύηση των μηχανικών του μερών, όσο φυσικά και η τιμή των 18.760 ευρώ με την οποία προσφέρεται και μάλιστα με ένα υπερπλήρες επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Μετά από αυτά, είναι προφανές πως κερδίζει επάξια την ψήφο εμπιστοσύνη μας.

200 διαθέσιμα στοιχεία για KIA  SPORTAGE (NEO)
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Tags: KIA SPORTAGE