Έχουν να ανησυχούν οι ΒΜW και Mercedes από ένα οικονομικό και πολύ καλό πισωκίνητο μοντέλο;

Kia Stinger: Φονέας των γιγάντων

7.766 Επισκέψεις στο άρθρο (14/9/2017)

Μπορεί η Kia να ταρακουνήσει τους premium κατασκευαστές; Θα καταφέρει το Stinger να «τσιμπήσει» τους ανταγωνιστές του;

Αν λέγαμε πριν 20 χρόνια ότι ένα Kia μπορεί να ταρακουνήσει τους premium κατασκευαστές, μπορεί να το περνούσατε για πρωταπριλιάτικο αστείο. Σήμερα όμως τον τελευταίο λόγο τον έχουν οι Κορεάτες, ενώ κάθε χαμόγελο και μειδίαμα στη Γερμανική πλευρά έχει κοπεί μαχαίρι. Πως;
 
Η Kia είναι φυσικά η αδελφή μάρκα της Huyndai με την οποία μοιράζεται όλα τα μηχανικά μέρη και πλατφόρμες. Μία σχέση σαν αυτή της VW με την Skoda για παράδειγμα, όμως σε αντίθεση με την Skoda η Kia παίζει σε όλες τις αγορές της Γης. Και έτσι οι εμπνεύσεις έρχονται από παντού.
 
Όταν λοιπόν στην Αμερική θέλεις να κάνεις όνομα, να ξεχωρίσεις και να ταράξεις τα νερά, το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να λανσάρεις ένα πισωκίνητο μοντέλο που χτυπάει το εγχώριο (λέγε με Cadilac και Dodge) και Γερμανικό (λέγε με BMW και Mercedes) κατεστημένο.
 
Θυμίζει κάτι; Το ίδιο ακριβώς προσπαθεί να κάνει και η Alfa Romeo με την νέα Giulia, όμως η Kia φαίνεται να το κάνει λίγο καλύτερα. Βλέπεις η Kia έκανε δύο βήματα που πιθανώς η Alfa να μην μπορούσε να κάνει.
 
Πρώτον λανσάρισε το νέο της σπορ “οικογενειακό” πισωκίνητο μοντέλο, όχι ως σεντάν, αλλά ως πεντάθυρο χάτσμπακ/κουπέ, πολύ χαμηλό, πολύ σπόρ, πολυ ευρύχωρο. Το αυτοκίνητο κάνει “μπαμ” από μακρυά ότι είναι τελείως διαφορετικό με ότι άλλο έχει λανσάρει η μάρκα, και δεν μιλάμε μόνο για τα Picanto ή τα Rio και τα CΆeed που έχουμε μάθει, αλλά και τα μεγάλα της μοντέλα όπως το Optima που είναι πολύ δημοφιλή εκτός Ελλάδας. Το Stinger δείχνει και είναι πολύ όμορφο. Δεν μοιάζει με τίποτε άλλο στο δρόμο, είτε Kia είτε άλλου κατασκευαστή.
 
Από κει και πέρα η Kia ετοιμάζεται να λανσάρει το Stinger σε τιμές που κανένα άλλο πισωκίνητο μοντέλο δεν μπορεί να πλησιάσει. Η κορυφαία έκδοση με διπλά τούρμπο, V6 και άνω των 350 ίππων θα είναι σημαντικά φθηνότερη κάθε γερμανικού αντίστοιχου μοντέλου. Όπως θα έπρεπε, θα βιαστούν να πουν πολλοί, όμως η Kia δεν θέλει να γίνει premium, ούτε να συγκρίνεται με την BMW.
 
Θέλει να κάνει αυτό που κάνει καλύτερα από όλους τους κατασκευαστές, να προσφέρει  value for money, σε κάθε κατηγορία. Και τώρα ανεβαίνει και σε κάτι πιο ειδικό, πιο απαιτητικό, να το προσφέρει εκεί. Η Kia επιχειρεί το ίδιο που έκαναν οι Ιάπωνες κατασκευαστές, κυρίως η Nissan και η Mazda στις αρχές της δεκαετίας του 90, που χτυπούσαν τους Γερμανούς στα ίσια με φθηνότερα πισωκίνητα μοντέλα.
 
Αν και στην Ελλάδα τα 2λιτρα μοτέρ της μικρότερης έκδοσης του Stinger θα κρατήσουν το μοντέλο μακριά από πολλούς επίδοξους αγοραστές, το σίγουρο είναι ότι αναμένεται μεγάλο ενδιαφέρον παγκοσμίως.  Είναι όμως αρκετό για να ταράξει τους premium κατασκευαστές. Έχουν να ανησυχούν οι ΒΜW και Mercedes από ένα οικονομικό και πολύ καλό πισωκίνητο μοντέλο; Εσείς πως βλέπετε την κίνηση της Kia και τελικά θα το αγοράζατε;

ELASTIKA 2024
moto