Το νέο Hyundai i10 είναι το νεότερο μέλος της κατηγορίας των μίνι.

Κινδυνεύει να εξαφανιστεί η μίνι κατηγορία;

5.116 Επισκέψεις στο άρθρο (19/1/2020)

Πως μπορεί μια κατηγορία που σπάει ταμεία, μια κατηγορία με τα πιο δημοφιλή μοντέλα της αγοράς και μια κατηγορία που έχει τα πιο προσιτά αυτοκίνητα να κινδυνεύει να εξαφανιστεί; Υπάρχει περίπτωση;


Η μίνι κατηγορία δεν είναι δημοφιλής μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη. Και δεν είναι περίεργο, αφού τα μοντέλα της κατηγορίας ταιριάζουν γάντι στο αστικό τοπίο ενώ έχουν ακόμη δύο ρόλους, αυτόν του δεύτερου και μικρότερου αυτοκινήτου της οικογένειας, ή αυτόν του πρώτου αυτοκινήτου ενός νέου οδηγού.
 
Τα μίνι αυτοκίνητα κέρδισαν το κοινό όχι μόνο γιατί είναι χαριτωμένα αλλά γιατί είναι μικρά αλλά όχι στενόχωρα, φτηνά αλλά όχι φτηνιάρικα. Και εδώ είναι και το πρόβλημα. Γιατί αυτοί οι συνδυασμοί δεν είναι εύκολοι.
 
Για να μπορέσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να προσφέρουν μίνι μοντέλα έπρεπε να επενδύσουν πολλά. Τόσα πολλά που τους ανάγκασαν να συνεργαστούν. Από τα σημερινά μοντέλα της κατηγορίας, κανένα δεν παράγεται χωρίς συνεργασία. Τα Peugeot 108, Citroen C1 και Toyota Aygo είναι η πιο γνωστή τριπλέτα. Η επόμενη είναι τα VW Up, Skoda Citigo και Seat Mii. Δίδυμα είναι τα Kia Picanto και Hyundai i10, ενώ και τα Fiat 500 και Panda έχουν τα ίδια μηχανικά. Τέλος το Renault Twingo είναι δίδυμο του Smart Forfour ενώ το μόνο μοντέλο της αγοράς που δεν είναι προϊόν συνεργασίας είναι αυτό από τον ειδικό της κατηγορίας, την Suzuki με το Celerio.
 
Ας δούμε ποιοί λείπουν. Η Ford βγαίνει από την αγορά μετά το Ka+, η Opel αναμένουμε να δούμε αν θα έχει αντικαταστάτη στο Adam, που όμως ήταν εξαρχής πιο premium και με άλλους στόχους, ενώ οι λοιποί γιαπωνέζοι κατασκευαστές δεν ασχολήθηκαν ποτέ με την κατηγορία.
 
Τι αλλάζει; O όμιλος VW δεν φαίνεται να ετοιμάζει διάδοχη κατάσταση για την τριπλέτα του. Και αυτό είναι μεγάλη υπόθεση αφού μιλάμε για τρία δημοφιλή μοντέλα της κατηγορίας. Η Fiat, παρότι το Panda είναι το απόλυτο best seller, σκέφτεται μάλλον να καθυστερήσει τον αντικαταστάτη μέχρι να μπορέσει να το κάνει ηλεκτρικό, αν και το 500 θα ανανεωθεί. Με τον όμιλο Peugeot να έχει πλέον και την Fiat στους κόλπους του, η συνεργασία με την Toyota δεν φαίνεται να συνεχίζεται, όμως κανείς δεν ξέρει αν αυτό θα σημάνει την έξοδο της Toyota, των Γάλλων ή όλων από την κατηγορία.
 
Το θέμα είναι πως σιγά σιγά οι κατασκευαστές αφήνουν την κατηγορία και ο λόγος δεν είναι μόνο το μηδαμινό περιθώριο κέρδους. Είναι κυρίως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Και τα μίνι είναι πολύ μικρά για να “χωρέσουν” στις νέες πλατφόρμες, και πολύ φθηνά για να μπορέσουν να πουλήσουν στις νέες τιμές.
 
Και πάλι, είναι δυνατόν να χάσουμε την μίνι κατηγορία; Εσείς το πιστεύετε; Και πιο μίνι θα παίρνατε σήμερα αν ξέρατε ότι θα είναι το τελευταίο σας μίνι μοντέλο;

Hyundai
NISSAN