AUTOCHECK

Το μοντέλο της δοκιμής ήταν το Citroen C4 1,2 PureTech 130 PS.

Ιδιαίτερη προσοχή στις πιέσεις των ελαστικών δώσαμε κατά τη διάρκεια της μεγάλης δοκιμής ασφάλειας, που πραγματοποιήσαμε.

Πως κάναμε τις δοκιμές

43.367 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/12/2016

Όταν το πέλμα του ελαστικού φθείρεται, χάνει την ικανότητα πρόσφυσης στο δρόμο με αποτέλεσμα να αυξάνονται δραματικά οι αποστάσεις ακινητοποίησης. Το αποδεικνύουμε!


Έως 10 μ. μεγαλώνει η απόσταση φρεναρίσματος, σε γλιστερή άσφαλτο!
Οι μετρήσεις μας με σχεδόν καινούργια ελαστικά (βάθος πέλματος 7 χλστ.) έδειξαν πως για την πλήρη ακινητοποίηση από τα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται 36,2μ. Στις ίδιες συνθήκες, με τα ίδια ελαστικά, αλλά βάθος πέλματος 4,0 χλστ. η μέση απόσταση ακινητοποίησης αυξήθηκε κατά 4,2 μέτρα, φθάνοντας στα 40,4 μ. (αύξηση 10,4%). Όταν μετρήσαμε το φρενάρισμα με ελαστικά στο νόμιμο όριο σοκαριστήκαμε διαπιστώνοντας πως η απόσταση ακινητοποίησης είχε αυξηθεί ακόμη 5,4 μ. φτάνοντας στα 45,8! Σε σχέση με την αρχική μέτρηση μιλάμε για αύξηση απόστασης κατά 9,6 μέτρα (αύξηση 21%). Μπορείτε να φανταστείτε τις συνέπειες σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού. Μετρήσαμε τις επιδόσεις φρεναρίσματος και σε γλιστερή άσφαλτο με μειωμένο συντελεστή τριβής. Η απόσταση φρεναρίσματος με καλά ελαστικά ήταν 37,4 μ. για να ανεβεί στα 43,2 μ. (βάθος πέλματος 4 χλστ.) και να κορυφωθεί στα 47,4 μ. (βάθος πέλματος 1,6 χλστ.).

Τι γίνεται σε ταχύτητες πόλης;
Δεν φρενάρουμε καθημερινά από τα 100 χλμ./ώρα μιας και κινούμαστε ως επί το πλείστον σε αστικές συνθήκες. Έτσι μετρήσαμε τις επιδόσεις ακινητοποίησης από τα 50 χλμ./ώρα. Οι διαφορές και εδώ ήταν αισθητές, τόσο στην καλή, όσο και στην γλιστερή άσφαλτο. Σε γλιστερή άσφαλτο από τα 9,8 μ. για την ακινητοποίηση από τα 50 χλμ./ώρα με καλά ελαστικά φτάσαμε στα 11,4 μ. με ελαστικά στο όριο της νομιμότητας. Και αν τα 1,6 μ. σας φαίνονται λίγα, αναλογιστείτε πως αυτό είναι το μήκος του καπό ενός μέσου αυτοκινήτου σήμερα…

Επηρεάζει η ημερομηνία κατασκευής την ποιότητα ενός ελαστικού;
Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως η ποιότητα ενός ελαστικού δεν επηρεάζεται τόσο από την ημερομηνία παραγωγής του, όσοι από τη σωστή αποθήκευση σε σκοτεινό και δροσερό μέρος (έως 3 χρόνια). Καλό θα ήταν πάντως να επιλέξει κανείς ελαστικά, που έχουν παραχθεί τους τελευταίους 10-12 μήνες.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ