Για τις μετρήσεις με βάρος 350 κιλών επιστρατεύσαμε τον «Λυκούργο» το ειδικό μηχανισμό για τις μετρήσεις χώρων (75 κιλά) και συμπληρώσαμε το βάρος του οδηγού με σακιά γεμάτα άμμο.

Αποδείξαμε στην πράξη τον κίνδυνο που συνεπάγεται η κυκλοφορία με φθαρμένα ελαστικά.

Εμφανής και με το μάτι η φθορά των ελαστικών με βάθος πέλματος 1,6 χλστ. Μέχρι πριν μια βδομάδα κάποιος κυκλοφορούσε με αυτά στο δρόμο! Στην Ελλάδα περνάς ΚΤΕΟ! Έλεος!

Θέλουμε περισσότερα μέτρα να σταματήσουμε, όταν είμαστε φορτωμένοι

43.382 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/12/2016

Μετρήσαμε τις επιδόσεις φρεναρίσματος σε καλή άσφαλτο με καλά ελαστικά και βάρος 350 κιλών (4 επιβάτες+αποσκευές). Όπως φαίνεται στο σχετικό διάδραμα και εδώ είχαμε αύξηση στο φρενάρισμα, σε σχέση με τις αντίστοιχες επιδόσεις χωρίς φορτίο. Μπορείτε να φανταστείτε τι γίνεται λοιπόν όταν φρενάρει κανείς φορτωμένος, με χάλια ελαστικά σε γλιστερή άσφαλτο…


Επηρεάζεται αισθητά και η οδική συμπεριφορά
Δεν είναι μόνο το φρενάρισμα και η συνεχής εμπλοκή του ABS, που επηρεάστηκε από την φθορά των ελαστικών, αλλά και όλη η δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Και δεν μιλάμε μόνο για την αισθητή μείωση του κρατήματος και την αύξηση της υποστροφής στις στροφές, αλλά και για έντονη τάση του τιμονιού να «ψαρεύει» στις απότομες επιταχύνσεις. Και όλα αυτά σε στεγνή άσφαλτο. Φανταστείτε στο βρεγμένο…

Μεγαλύτερες διαφορές στο βρεγμένο
Δοκιμές που έχουν πραγματοποιηθεί από την ένωση ερευνών της αυτοκινητοβιομηχανίας (Motor Industry Research Association, MIRA) επάνω σε τέσσερα διαφορετικά αυτοκίνητα που κινούνται με 80 χλμ./ώρα σε βρεγμένο δρόμο και με τρία διαφορετικά βάθη πέλματος κατέδειξαν ακόμη μεγαλύτερες διαφορές στο φρενάρισμα, όπως μπορείτε να δείτε και στο παρακάτω γράφημα.

Τι ισχύει με τις ασφαλιστικές;
Ακόμη και αν δεν φταίει κανείς σε κάποιο ατύχημα και αποδειχθεί πως τα ελαστικά του δεν ήταν νόμιμα, τότε η ασφαλιστικές εταιρείες μπορεί να ζητήσουν συνυπαιτιότητα. Λογικό, αφού με καλά ελαστικά το φρενάρισμα θα ήταν καλύτερο και θα μπορούσε πιθανότητα να είχε αποφευχθεί η σύγκρουση… Σκεφτείτε τις συνέπειες σε περίπτωση σωματικών βλαβών…

Πως να διαλέξεις ελαστικά
Η αγορά είναι γεμάτη από διάφορα είδη ελαστικών, τα οποία απευθύνονται σε παντός τύπου οχήματα, αλλά και είναι ανάλογα με τις απαιτήσεις του καταναλωτή. Έπειτα, θα πρέπει το ελαστικό αυτό να καλύπτει τις απαιτήσεις μας, ανάλογα με το έδαφος στο οποίο κινούμαστε συνήθως. Ας δούμε όμως, πιο συγκεκριμένα, ποιες είναι οι κατηγορίες.
• Θερινά ελαστικά
• Χειμερινά ελαστικά
• Ελαστικά για 4x4 και SUV
• Run Flat Ελαστικά, που αν σκάσουν δεν δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί χωρίς ρεζέρβα
Για σχεδόν κάθε κατηγορία υπάρχουν premium, μεσαίες και budget (οικονομικές) επιλογές. Αφού επιλέξετε κατηγορία, δείτε ποιες είναι οι προτεραιότητές σας: Το κράτημα; Η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου; Η άνεση; Η μεγάλη χιλιομετρική απόδοση; Ακολουθείτε τις συμβουλές των ειδικών και μην κάνετε του κεφαλιού σας. 
Από την 1η Νοεμβρίου 2012 όλα τα καινούργια ελαστικά φέρουν ετικέτα, η οποία αναγράφει την επίδοση των ελαστικών σε 3 κατηγορίες: ενεργειακή απόδοση, πρόσφυση στο βρεγμένο και επίπεδο θορύβου. Η κλίμακα επιδόσεων ξεκινάει από το Α (πράσινο) και φτάνει μέχρι το G (κόκκινο). 
Χρειάζεται προσοχή όταν κανείς επιλέγει ελαστικά άλλης διάστασης από αυτά του κατασκευαστή μιας και δεν πρέπει να αλλάζει η συνολική περίμετρος του τροχού. Μικρότερη περίμετρος θα κοντύνει το τελικό βήμα, δίνοντας την αίσθηση καλύτερης επιτάχυνσης, αλλά αυξάνοντας την κατανάλωση. Μεγαλύτερο βήμα θα αμβλύνει τις επιταχύνσεις. 
Οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων έχουν δοκιμάσει πολλές επιλογές πριν πάρουν την τελική απόφαση για τη διάσταση των ελαστικών ενός αυτοκινήτου, η οποία αποτελεί τη χρυσή τομή ανάμεσα σε κράτημα, άνεση και κατανάλωση.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ