Είστε έτοιμοι για ένα μοντέλο με την κίνηση όπου την θες ανά πάσα στιγμή;

Κίνηση εμπρός, πίσω ή 4X4 όποτε θες! Πως;

6.903 Επισκέψεις στο άρθρο (16/4/2020)

Για φαντάσου ένα αυτοκίνητο που μπορείς να διαλέξεις πότε είναι προσθιοκίνητο, πισωκίνητο ή 4x4;


Το τέλος της αιώνιας μάχης. Το τέλος της επιλογής. Το τέλος μιας εποχής. Όταν το τρί-λημμα μεταξύ κίνησης εμπρός, πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς παίρνει την οριστική του απάντηση, πως σας φαίνεται; Είστε έτοιμοι για ένα μοντέλο με την κίνηση όπου την θες ανά πάσα στιγμή;

Η επιλογή ανάμεσα σε πισωκίνητο, τετρακίνητο και προσθιοκίνητο είχε να κάνει πάντοτε με τρία απλά στοιχεία: κόστος χρήσης, οδηγική εμπειρία, οδική συμπεριφορά. Η κίνηση εμπρός είναι πάντοτε αυτή με τη χαμηλότερη κατανάλωση, αφού δεν υπάρχουν περιττά μηχανικά μέρη που κινούνται. Η κίνηση πίσω προσφέρει την πιο έντονη δραματική εμπειρία, δεν είναι όμως για όλους ή για κάθε στιγμή. Και η τετρακίνηση, τέλος έχει την πιο ασφαλή οδική συμπεριφορά.

Η τεχνολογία είναι ήδη εδώ, αν και είναι προφανές πως με την ηλεκτροκίνηση, τέτοιου είδους «λεπτομέρειες» δεν θα είναι πρόβλημα, καθότι δεν υπάρχει πλέον μηχανική μετάδοση, αλλά ηλεκτρική ανά άξονα ή ανά τροχό. Δε μιλάμε όμως για ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά για αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους.

Αυτοκίνητα όπως τα SUV της Lexus. Με μία λέξη θα λέγαμε πως πρόκειται για υβριδικά μοντέλα, όμως υπάρχουν πιο ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. Όπως το γεγονός ότι ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στον πίσω άξονα. Που σημαίνει πως το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον βενζινοκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς. Ή μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με αυτόν τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Ουσιαστικά όταν κινείται μόνο ηλεκτρικά, είναι πισωκίνητο. Και φυσικά συνδυάζοντας τα δύο μοτέρ, το αυτοκίνητο έχει κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.

Η Lexus χρησιμοποιεί την τεχνολογία αυτή από το 2005. Δεν είναι καινούργια. Αυτό που γίνεται τώρα είναι ότι άλλοι κατασκευαστές, με λιγότερη έμφαση στα SUV και περισσότερο στην οδηγική εμπειρία, έχουν την ίδια τεχνολογία και ετοιμάζονται να την κάνουν «παιχνίδι» στα χέρια των οδηγών. Δεν είναι για όλους, καθότι οι περισσότεροι οδηγοί λίγο ασχολούνται με τέτοιες «λεπτομέρειες». Είναι όμως ένα χαρακτηριστικό, μια δυνατότητα  που κάποια μοντέλα θα δώσουν στους οδηγούς, ξεχωρίζοντας έτσι από τον ανταγωνισμό.

Για τον όμιλο Toyota, η Subaru, για παράδειγμα, θα είχε κάτι να πει έναντι των άλλων κατασκευαστών, κάνοντας τον άξονα μετάδοσης επιλογή του οδηγού από την καμπίνα, όπως περίπου τώρα διαλέγει πρόγραμμα ECO ή Sport στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Είναι όμως αυτό κάτι που θα σας κέντριζε το ενδιαφέρον; Σε ένα σπορ μοντέλο; Πως θα «παίζατε» με μία τέτοια ρύθμιση και τελικά τι δυνατότητες βρίσκετε εσείς σε αυτή την τεχνολογία; Τι λέτε;

Toyota
test center