• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μικρό «πιεσμένο» μοτέρ ή μεγάλο & «άνετο»;

Διαβάστηκε από 19814 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/9/2017

Μικρός κινητήρας που «πιέζεται» ή μεγαλύτερος που είναι «άνετος»; Οι κατασκευαστές το ανακοινώνουν, όμως εσείς τι νομίζετε πως καίει περισσότερο;

 
Υπάρχει σαφής εικόνα άραγε για το τι καίει κάθε αυτοκίνητο; Οι κατασκευαστές ανακοινώνουν καταναλώσεις αλλά αυτές οι μετρήσεις γίνονται με συγκεκριμένο τρόπο και σε ελεγχόμενο περιβάλλον που τις κάνουν να απέχουν από την πράξη. Βέβαια, τον τελευταίο χρόνο κάποιοι κατασκευαστές άρχισαν το χορό της αποκάλυψης των καταναλώσεων σε πραγματικές συνθήκες, όμως μέχρι να υιοθετηθεί από όλους τι γίνεται; Όταν λοιπόν διαλέγετε κινητήρα, φοβάστε πως ένας μικρός θα πιέζεται και θα καίει παραπάνω από έναν μεγαλύτερο που θα είναι «άνετος»;

Δυστυχώς δεν υπάρχει τρόπος να προκύψει μία κατανάλωση που να είναι σίγουρο και εγγυημένο ότι θα την πετύχει και όποιος αγοράσει και χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο. Γιατί το πόσο καίει εξαρτάται από τις οδηγικές συνθήκες και ακόμη περισσότερο από τις οδηγικές συνήθειες. Είναι πολύ συνηθισμένο ένα αυτοκίνητο που το μοιράζονται δύο οδηγοί να καίει σημαντικά διαφορετικά από τον έναν στον άλλο.

Όμως πέραν αυτών των λογικών αποκλίσεων υπάρχει το θέμα του μάρκετιγνκ που έχει καθιερώσει την εικόνα ότι ένα αυτοκίνητο με μικρότερο κινητήρα θα καίει λιγότερο από το ίδιο με έναν μεγαλύτερο. Υπάρχει όμως και μια άλλη λογική, της «πιάτσας», που λέει ότι το μικρότερο μοτέρ θα πιέζεται και έτσι θα καίει παραπάνω από το μεγαλύτερο που θα πηγαίνει «ρελαντί».

Η αλήθεια είναι πως ένα μοτέρ που πηγαίνει συνέχεια τέρμα γκάζι θα κάψει περισσότερο καύσιμο. Περισσότερο όμως από τι; Από ένα άλλο μεγαλύτερο που θα πηγαίνει χαλαρά; Αν το «ζυγίσουμε» λίγο το πράγμα, αυτό που ισχύει είναι πως για να κινήσεις ένα αυτοκίνητο με συγκεκριμένη ταχύτητα θα πρέπει να καταναλώσεις ένα συγκεκριμένο ποσό ενέργειας.

Aρα σε έναν ιδανικό κόσμο δε θα είχε διαφορά ο κινητήρας, αφού μικρός και μεγάλος θα πρόσφεραν τόση ενέργεια ώστε να κινείται το αυτοκίνητο με τον ίδιο τρόπο. Και αυτό πάνω κάτω ισχύει και στην πράξη παρά τις διαφορές και τις απώλειες.

Γιατί ένας μικρός κινητήρας μπορεί να πιέζεται συχνά, όμως ακόμη και πιεσμένος προσφέρει λίγη ενέργεια (επιταχύνει πιο αργά το αυτοκίνητο). Αντίθετα ο «χαλαρός» μεγαλύτερος με λίγο γκάζι εκσφενδονίζει το αυτοκίνητο προς τα εμπρός. Μπορεί η ιδέα μας να είναι πως το κάνει εύκολα όμως για να το πετύχει προσφέρει μεγάλη ποσότητα ενέργειας που κάπως πρέπει να την δημιουργήσει. Αυτό το κάνει καίγοντας βενζίνη.

Aρα πρόκειται για ακόμη ένα κλισέ, όπως αυτό που θέλει τα «βαριά» αυτοκίνητα να «πατάνε» καλύτερα. Αφού η κατανάλωση είναι ανάλογη της ισχύος που παράγει ένα μοτέρ, είναι μάλλον βέβαιο ότι ανάμεσα σε δύο κινητήρες, ο πιο ισχυρός θα καίει περισσότερο. Βέβαια μετά μπαίνει ο παράγων οδηγός, το στιλ, το πόσο γκάζι πατάει, το πόσο νωρίς το αφήνει και πόσο οικολογικά-οικονομικά οδηγεί, που «καπελώνει» όλες αυτές τις θεωρίες.

Εσείς λοιπόν τι λέτε; Μένετε στο κλισέ του «πιεσμένου» κινητήρα ή γνωρίζετε πως ότι δίνεις σε βενζίνη παίρνεις σε επιδόσεις; Και τελικά το θεωρείται σημαντικό ή πιστεύετε πως ο τρόπος οδήγησης είναι τόσο σημαντικός που κάνει το όλο κλισέ δευτερεύον;

 
  • gfg

    μικρά και αηδιες...εδω το φιεστα με τουρμπο καιει πιο πολυ απο το 1.6 thp. κοροιδευουν τον κοσμο. την πατανε ολοι μετα 1000 κυβικα και τουρμπο βενζινης. το πετρελαιο οντως εχει οικονομια. αλλα 1000αρι με τουρμπο βενζινη,κοροιδιαααα!!! χιλιες φορες 1.4 ατμοσφαιρικο.

      8
  • Θάνος

    Μεγάλο και πιεσμένο! Στην βόλτα και στην μετακίνηση αρχοντικά, στην προσπέραση σφαίρα. Αυτό ειναι premium! Ότι στο τέλος θα κάψει κάτι παραπάνω ειναι σίγουρο, αλλά όχι πολύ παραπάνω στο ταξίδι, δουλεύεις την ροπή και πας....

      8
  • Ορφέας

    Το άρθρο ειναι λιγο ελειπές. Δεν βγάζουν όλοι οι 2λιτροι τα ιδια άλογα, ούτε όλοι οι χιλιάρηδες. Μπλέκεται η σχεδίαση και η χαρτογράφιση του μοτέρ πάνω απ όλα.. Το σωστό ερώτημα είναι αν καίει το ίδιο ενας σύγχρονος ατμοσφαιρικός 2λιτρος 140ps με ενα υπερτροφοδοτούμενο 1000αρη στις ιδιες ακριβως συνθηκες οδήγησης.

      6
  • geoval1

    Οι μεγάλοι κινητήρες έχουν πάντα καλυτερα και πιο ποιοτικά στοιχεία λειτουργίας σε σχέση με ένα μικρότερο ο οποίος αποδίδει την ίδια ισχύ. Μακριά από τη μόδα των μικρών και ιδιαίτερα των τρικύλιδρων τούρμπο. Απεγνωσμένα ψάχνω στο διαδίκτυο τεστ αξιοπιστίας τους 1000000 χμ ή πενταετίας και δεν βρίσκω. Τυχαίο ; ;;;;;

      6
  • Δημήτρης Κωστόπουλος

    Ηψιλή συμπίεση ή τούρμπο πάντα θα έχουν μεγαλύτερη κατανάλωση σε σχέση με ένα αυτοκίνητο ίδιων (ατμοσφαιρικών) κυβικών αλλά καλύτερη ροπή και επιτάχυνση ΟΤΑΝ το χρειάζεται ο οδηγός. Για παράδειγμα, ένα δύλιτρο αυτοκίνητο με τούρμπο συμπεριφέρεται σαν ένα 3λιτρο μόνο όταν το πιέζεις (στο μεγάλο ταξίδι, στην προσπέραση). Η καταλάλωση είναι σίγουρα καλύτερη όπως και η (ακριβή) για την Ελλάδα φορολογία που βολεύουν λόγω μικρότερων κυβικών. Στα 100-150 χιλιάδες χιλιόμετρα πρέπει να γίνει αντικατάσταση (or rebuilt) της τουρμίνας που επιβαρύνει το κόστος του αυτοκινήτου αν το κρατήσει κανείς πέρα αυτών των χιλιομέτρων. Τα μεγαλύτερα ατμοσφαιρικά καίνε καθημερινά περισσότερο αλλά με λιγότερες φθορές. Πιο ήπιες επιταχύνσεις αντί το "τέντωμα" των τούρμπο. Δεν καίνε λάδια, δεν θελουν τόσο προσοχή, κτλ. Τα μεγ

      4
  • νικος

    σε πρωτη φαση εχουμε εσας για την πραγματικη καταναλωση του αυτοκινητου οποτε γνωριζουμε τι βλεπουμε.κατα δευτερον συμφωνουμε ως προς τον τροπο οδηγησης του καθε οδηγου. στο χοντα τωρα που εχουμε το ιδιο αυτοκινητο με εναν χιλιαρη και τον 1.5 το χιλιαρι καταναλωνει μεγαλυτερη ποσοτητα βενζινης γιατι παραγει το διο εργο; με μεγαλυτερη προσπαθεια.

      4
  • Παναγιώτης

    Λόγο ότι είμαι κάτοικος Γερμανίας έχω μια Bmw 330 κάθε χρόνο εδώ και 4 χρόνια έρχομαι Ελλάδα μέσο τον Βαλκανίων 1800 χιλιόμετρα.. Με μέση ταχύτητα τα 110 χιλιόμετρα την ώρα.. Και ντεμποζιτο 61 λίτρα έχω αυτονομία περίπου 850 με 880 χιλιόμετρα. Ήρεμα και χαλαρά δύναμη παντού και πάντα.. Ως πρώην κάτοχος αυτοκινήτου 1.4 κυβικά στην Ελλάδα και κάνοντας πολλά χιλιόμετρα έχω να πω ότι.. Τα κυβικά είναι για μεγάλες και ήρεμες αποστάσεις χωρίς κούραση και νεύρα.. Και τα λίγα κυβικά για την πόλη και ίσος λίγο έξω από αυτήν.

      3