Τόσο η Thatcham όσο και ο ΝCAP έχει ζητήσει ήδη εξηγήσεις για τα «ύποπτα» αυτά ευρήματα από τις φίρμες.

«Κλέβουν» οι μάρκες στα crash test του EuroNCAP;

3.091 Επισκέψεις στο άρθρο (11/10/2018)

Κάποια περίεργα ευρήματα μετά την διενέργεια των crash test, έχουν κινήσει υποψίες στον EuroNCAP και σε μια άλλη ανεξάρτητη εταιρεία επιθεώρησης Ασφαλείας που συνεργάζεται μαζί του. Διαβάστε τώρα όλα όσα έχουν μαθευτεί.

Απορίες και ερωτηματικά έχουν προκαλέσει κάποια ευρήματα στα τεστ EuroNCAP, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο επικεφαλής Ερευνών για την εταιρεία επιθεώρησης Ασφαλείας Thatcham Research, κ. Matthew Avery, και επιβεβαίωσε και ο ίδιος ο οργανισμός EuroNCAP. Το ινστιτιούτο Thatcham ανά τακτά χρονικά διαστήματα κάνει ενδελεχή έλεγχο στα διάφορα κατεστραμμένα μέρη των αυτοκινήτων που έχουν τεθεί υπό δοκιμές σε crash test σε συνεργασία με το EuroNCAP.

O Avery σε δηλώσεις του σημείωσε: «Έχουμε βρει κάποια μέρη αυτοκινήτων από διάφορες εταιρείες που έχουν πάνω την σήμανση «μόνο για τα τεστ EuroNCAP». O ίδιος ο EuroNCAP μας έχει αναφέρει ότι έχει βρει κάποιους αερόσακους, κάποια καθίσματα κ.α που έχουν περίεργη και ύποπτη σήμανση πάνω τους. Κάποιες φορές που κάνουμε δοκιμές, βλέπουμε πως πίσω από το εξάρτημα υπάρχει η ένδειξη αυτή και αυτό μας κάνει να είμαστε πολύ καχύποπτοι».
 
Αν και πολλά από αυτά τα μέρη έρχονται από προμηθευτές, τόσο η Thatcham όσο και ο ΝCAP έχει ζητήσει ήδη εξηγήσεις για τα «ύποπτα» αυτά ευρήματα από τις φίρμες, με τον Avery να αναφέρει πως «είχαμε πολλές δικαιολογίες, όπως ότι πρόκειται όντως για πραγματικό εξάρτημα, ότι πρόκειται για κάποια πρώτη έκδοση κτλ. Το περίεργο είναι ότι δεν είναι επίσημα «σταμπαρισμένο» αλλά είναι μαρκαρισμένο από ανθρώπινο χέρι. Όταν βλέπουμε κάτι τέτοιο, χτυπάει ο συναγερμός». Από την πλευρά του EuroNCAP, o εκπρόσωπος του εμφανίστηκε πιο καθησυχαστικός λέγοντας: «Όταν το διαπιστώνουμε κάτι τέτοιο, αμέσως αναζητούμε την εξήγηση και επισκεπτόμαστε τα εργοστάσια ή τους προμηθευτές ενώ διενεργούνται ξανά τα τεστ. Μια πρώτη εξήγηση των εταιρειών είναι ότι μαρκάρουν κάποια μέρη για να προλάβουν τις διορίες και κάποια πράγματα να προχωρήσουν πιο γρήγορα. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε παρατηρήσει κάποια προσπάθεια να αλλοιωθούν τα αποτελέσματα των τεστ ενώ έχουν περάσει δύο χρόνια από τότε που βρήκαμε τελευταία φορά κάποιο «σημαδεμένο» εξάρτημα».

Από την άλλη πλευρά, ο Mike Hawes, υψηλόβαθμο στέλεχος του Συνδέσμου Εταιρειών Κατασκευής Αυτοκινήτων δήλωσε πως «δεν υπάρχει καμία απόδειξη για όλα αυτά. Η ασφάλεια αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για τις εταιρείες, γίνονται πολλά τεστ ασφαλείας ενώ κάποια από αυτά γίνονται εθελοντικά από τις ίδιες τις μάρκες. Κάποια μέρη όντως μαρκάρονται αλλά είναι κάτι σύνηθες έτσι ώστε να προλάβουν οι μάρκες τις διορίες και να μην υπάρχουν καθυστερήσεις.»

Πάντως ο Avery κατέληξε: «Kατά 99% υπάρχει κάποια λογική εξήγηση, ωστόσο δεν νομίζω πως έχουμε δει τα πάντα. Δεν νομίζω πως υπάρχει κάποια εταιρεία που θέλει να μας ρίξει στάχτη στα μάτια, ειδικά τα τελευταία χρόνια. Αλλωστε, το dieselgate έχει κάνει τις εταιρείες πιο προσεκτικές στα όσα λένε. Ξέρουν ότι τα ψάχνουμε όλα και αυτό είναι σημαντικό».

Toyota
test center