• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
5 φωτογραφίες »

6 κακές συνήθειες που χαλάνε το αμάξι σου

29.474 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/3/2021

Αρκετές συνήθεις που έχουμε κατά την οδήγηση μπορούν να δημιουργήσουν μακροπρόθεσμα ζημιές πολλών ευρώ στο αυτοκίνητό μας. Διαβάστε λοιπόν τι θα πρέπει να προσέξετε.


Πολλές φορές τυχαίνει να έχουμε μια αναπάντεχη ζημιά στο αυτοκίνητό μας, σε μερικές περιπτώσεις αρκετών εκατοντάδων ευρώ, για τις οποίες τα βάζουμε με την τύχη μας ή κατηγορούμε το αυτοκίνητό μας πως βγάζει προβλήματα. Η πραγματικότητα είναι όμως πως οι ζημιές μόνο αναπάντεχες δεν είναι, καθώς τις έχουμε προκαλέσει εμείς επί της ουσίας. Πάμε να δούμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Συνεχές πάτημα συμπλέκτη 
Όταν πατάτε τον συμπλέκτη στο φανάρι προκαλείτε φθορά στο ρουλεμάν του συμπλέκτη το οποίο πιέζει το βολάν. Αν μάλιστα βρίσκεστε και σε ανηφόρα, τότε ο δίσκος υπερθερμαίνεται και το υλικό τριβής καταστρέφεται. Το συνολικό κόστος για αλλαγή αλλαγή δίσκου-πλατώ ξεκινάει από 300 ευρώ. 

Προστατέψτε τη μίζα 
Τα μπρελόκ με πολλά κλειδιά μπορούν να προκαλέσουν μεγάλη ζημιά στο αυτοκίνητό σας, λόγω της πίεσης που προκαλεί το βάρος τους στο διακόπτη της μίζας. Αυτός δεν είναι κατασκευασμένος ώστε να αντέχει τόσο βάρος και μελλοντικά θα χαλάσει και επειδή είναι από τα μέρη που δεν επισκευάζεται, αναγκαστικά θα πρέπει να την αντικαταστήσετε και αυτό κοστίζει αρκετά ευρώ.

Διατηρείτε καύσιμο στο ρεζερβουάρ
Φροντίστε να μην αφήνετε το λαμπάκι καύσιμου να ανάψει, γιατί όταν η αντλία καυσίμου δεν περιβάλλεται από επαρκή ποσότητα καυσίμου, ανεβάζει θερμοκρασία με αποτέλεσμα να μειώνεται αισθητά η διάρκεια ζωής της. Παράλληλα, επειδή -δυστυχώς- κανέναν καύσιμο δεν είναι 100% καθαρό, σε περίπτωση που έχετε εξαντλήσει τα αποθέματα υγρού καυσίμου στο ρεζερβουάρ, η αντλία θα τραβήξει τα πιο βαριά «σκουπίδια» που έχουν κάτσει στον πυθμένα και πιθανότατα να περάσουν στην μηχανή. Εδώ και αν μιλάμε για εκατοντάδες ευρώ…

Μην ξεχνάς να τσεκάρεις τα λάδια 
Τα λάδια του κινητήρα, εκτός από το να μειώνουν τις τριβές συμβάλλουν και στη μείωση της θερμοκρασίας του. Αν λοιπόν αφήσετε το αυτοκίνητο με λίγα λάδια, τότε αφενός αυτός δεν ψύχεται επαρκώς, αφετέρου συγκεντρώνονται μικροσωματίδια στις βαλβίδες που σημαίνει μεγαλύτερες τριβές, κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Αν, τώρα, αυτός στεγνώσει εντελώς κάποια στιγμή η μηχανή θα κολλήσει και είπαμε παραπάνω πόσο κοστίζει…. 

Περίμενε να ζεσταθεί ο κινητήρας
Μπορεί τα καινούρια αυτοκίνητα να μη θέλουν ζέσταμα, όμως μην το παρακάνεις! Δηλαδή μην γκαζώνεις μέχρι τον κόφτη, όσο είναι ακόμα κρύα. Περίμενε να ανεβάσει θερμοκρασία ο κινητήρας και τα λάδια και μετά δώστου! Ok, αν το κάνεις μια φορά δεν θα σπάσει ο κινητήρας, καλύτερα όμως δεν είναι να τον προφυλάσσεις;

Αν δεν ήταν σημαντικό, δε θα υπήρχαν αυτοκίνητα που ρυθμίζουν τον κόφτη ανάλογα με την θερμοκρασία του κινητήρα.

Σωστή πίεση αέρα, κέρδος σε διπλό ταμπλό 
Το έχουμε πει άπειρες φορές ωστόσο ακόμα και τώρα πολλοί είναι αυτή που αμελούν να ελέγχουν τον αέρα στα ελαστικά τους. Με λάθος πίεση αέρα έχουμε μετρήσει έως και 20% παραπάνω κατανάλωση, δηλαδή 5 γεμίσματα το χρόνο. Φυσικά, εννοείται πως χειροτερεύει η οδική συμπεριφορά του οχήματος και τα φρένα χάνουν σε απόδοση, ωστόσο εδώ εστιάζουμε στα χρήματα που θα γλιτώσετε. Επίσης σημειώστε πως και τα ελαστικά φθείρονται γρηγορότερα!