Ο μέσος οδηγός εκτιμά ότι για να προσπεράσει χρειάζεται πολύ λιγότερο «ελεύθερο» δρόμο, απ΄όσο πραγματικά χρειάζεται, γεγονός που μπορεί να τον φέρει αντιμέτωπο με επικίνδυνες καταστάσεις.

Προσπερνάμε μόνο από αριστερά ενεργοποιώντας τον αριστερό δείκτη (φλας) και επιστρέφουμε στη λωρίδα μας ενεργοποιώντας το δεξί φλας.

Ξέρεις να κάνεις προσπέραση;

23.991 Επισκέψεις στο άρθρο

Η προσπέραση είναι μία από τις διαδικασίες κατά την οδήγηση, που μπορεί να έχει άσχημα αποτελέσματα αν δεν γίνει σωστά και δεν ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα. Ας δούμε λοιπόν πως πρέπει να κινηθεί όποιος θέλει να προβεί σε προσπέραση.

Η προσπέραση είναι μια από τις βασικές αιτίες ατυχημάτων, καθώς κατά τη διάρκεια αυτής της ενέργειας ο οδηγός αναγκάζεται να κινηθεί -τις περισσότερες φορές- στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Το ελληνικό οδικό δίκτυο, η έλλειψη γνώσης των χαρακτηριστικών του εκάστοτε αυτοκινήτου από τον οδηγό του και η μικρή οδηγική εμπειρία του τελευταίου αποτελούν έναν άκρως επικίνδυνο συνδυασμό. Η σωστή οδική συμπεριφορά είναι ένα χαρακτηριστικό που κατακτάται σταδιακά και μετά από αμέτρητους ασφαλείς πειραματισμούς κάθε οδηγού που σκοπεύει στην οδηγική του βελτίωση. Οι κανόνες ενός ασφαλούς προσπεράσματος είναι απλοί και σαφείς και πρέπει να γίνουν βίωμα κάθε οδηγού.

Η προσπέραση στο προπορευόμενο όχημα σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης με μία λωρίδα, είναι μία κίνηση που απαιτεί τη δύναμη του κινητήρα του αυτοκινήτου μας αλλά και τις δεξιότητές μας. Αυτό προϋποθέτει πως οδηγός εκτός από καλές οδηγικές ικανότητες πρέπει να γνωρίζει καλά και το αυτοκίνητό του αλλά και να εκτιμήσει σωστά όλες τις παραμέτρους. Ας δούμε λοιπόν πως πρέπει να κινηθεί όποιος θέλει να προβεί σε προσπέραση. 

Θέση στο οδόστρωμα
Πριν προσπεράσουμε, θα πρέπει να ελέγξουμε ότι στη συνέχεια του δρόμου δεν υπάρχει στροφή, ότι στο αντίθετο ρεύμα δεν υπάρχει κάποιο όχημα, αλλά και ότι υπάρχει διακεκομμένη λωρίδα. Επιπλέον θα πρέπει να ελέγξουμε ότι πίσω μας δεν υπάρχει κάποιος που πραγματοποιεί εκείνη τη στιγμή προσπέραση και φυσικά ποτέ δεν προσπερνάμε από τη δεξιά λωρίδα, ακόμα και αν είναι η μοναδική διαθέσιμη λωρίδα για προσπέραση. Στη συνέχεια, προσπερνάμε μόνο από αριστερά ενεργοποιώντας τον αριστερό δείκτη (φλας) και επιστρέφουμε στη λωρίδα μας ενεργοποιώντας το δεξί φλας, αφού πρώτα έχουμε απομακρυνθεί από το όχημα που προσπεράσαμε και ρυθμίσουμε την ταχύτητα του οχήματός μας. 

Επιλογή σχέσης στο κιβώτιο
Κατά τη διάρκεια της προσπέρασης, πρώτα από όλα, χρειάζεται να επιλέξουμε σωστή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, η οποία πρέπει να φέρει τις στροφές του κινητήρα στην αρχή του φάσματος που αποδίδει τη ροπή του, έτσι ώστε να μην φτάσει ο κινητήρας στον περιοριστή στροφών (κόφτη) πριν ολοκληρώσουμε την προσπέραση, με αποτέλεσμα να χάσουμε χρόνο.

Λάθος εκτίμηση
Ο μέσος οδηγός εκτιμά ότι για να προσπεράσει με ένα μικρομεσαίο ή μεσαίο αυτοκίνητο με ταχύτητα κάτω από το όριο (ανάλογα), όταν το αντίθετα ερχόμενο αυτοκίνητο έχει ταχύτητα 110 χλμ./ώρα, χρειάζεται περίπου 300-400 μέτρα και 200-300 μέτρα εάν το επερχόμενο έχει ταχύτητα 90 χλμ./ώρα. Η πραγματικότητα όμως σοκάρει. Χρειάζονται τουλάχιστον 850 μέτρα στην 1η περίπτωση (+ 60 με 70 μέτρα με 4 επιβάτες και αποσκευές) και 540 μέτρα στη 2η περίπτωση (+ 50 με 60 μέτρα με 4 επιβάτες και αποσκευές).

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

VW LEASEPRO
test center