H Lexus ετοιμάζει χειροκίνητο κιβώτιο για τα ηλεκτρικά της και ήδη με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τράβηξε το ενδιαφέρον όλων. Άλλη μια φορά που δείχνουν οι Ιάπωνες ότι είναι μπροστά απ`όλους, ή απλά πειραματίζονται;
Είναι τρελοί αυτοί οι Ιάπωνες
Δε χρειάζεται να είσαι μετά Χριστό προφήτης για να θεωρείς αναμενόμενη -και να απορείς που μάλιστα άργησε να βγει στον αφρό-τη θέληση μιας εταιρείας να βγάλει στην παραγωγή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο. Στην εποχή που το «υποκατάστατο» δίνει και παίρνει (κρέας που είναι «κρέας» από πρωτεΐνες λαχανικών, επίσκεψη σε μουσείο που είναι «επίσκεψη» με τεχνολογία τρισδιάστατης εικονικής πραγματικότητας κτλ.) και με δεδομένο το «θάνατο» των συμβατικών αυτοκινήτων από το 2035, η κλασσική εμπειρία οδήγησης ψάχνει το δικό της γενόσημο.
Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, αφού κάτι αντίστοιχο έχουμε δει στα Opel Manta GSE Elektromod και πολλά άλλα restomod. Ωστόσο, όπως δείχνουν τα πράγματα η Lexus – το πολυτελές παρακλάδι της Toyota- θα είναι η πρώτη φίρμα που θα το φέρει στην παραγωγή, έστω και προαιρετικά, σε κάποια από τα μελλοντικά ηλεκτρικά της οχήματα.
H ιστορία έχει ξεκινήσει εδώ και 3 χρόνια μετά από μια συζήτηση μεταξύ των μηχανικών της Lexus σχετικά με το τι τους άρεσε στα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και εξελίχθηκε σε βίντεο από δοκιμές σε πλήρως ηλεκτρικό πρωτότυπο Lexus UX300e. Στο βίντεο που έδειξε η Lexus, μεταξύ άλλων διακρίνεται πως, ο οδηγός εκτός από αλλαγές σχέσεων με το χέρι, ακούει ένα κλικ κάθε φορά που αλλάζει ταχύτητα, αλλά και ψεύτικο ήχο κινητήρα από τα ηχεία.
Η Lexus υποστηρίζει ότι με το «χειροκίνητο» κιβώτιο και το σχετικό ήχο στα ηλεκτρικά μπορεί να προσομοιάσει την αίσθηση ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι haters βρήκαν έτοιμη τροφή για σχόλια πως όλα γίνονται για λόγους επίδειξης μιας και η επίπεδη καμπύλη ροπής ενός ηλεκτροκινητήρα καθιστά περιττό το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Οι haters θα πρέπει εκτός από το δέντρο θα πρέπει να δούνε και το δάσος της προδιαγεγραμμένης ηλεκτρικής κατεύθυνσης για την αυτοκίνηση και το χρονικό σταθμό του 2035, όταν στην Ευρώπη θα απαγορευτεί η πώληση καινούργιων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και τα πράγματα δεν θέλουν πολύ φιλοσοφία ενίοτε: Για να γίνει ένα ηλεκτρικό ελκυστικό σε αυτούς που νοιάζονται για την οδήγηση χρειάζεται να έχει χαρακτηριστικά από τον παραδοσιακό τρόπο οδήγησης. Και δύο βασικά είναι το χειροκίνητο κιβώτιο και ο ήχος. Φυσικά δεν υπάρχει καμία μηχανική σύνδεση του λεβιέ και του αμπραγιάζ. Όλα γίνονται με βάση ένα έξυπνο software, ενώ ο ήχος βγαίνει τεχνητός από τα ηχεία. Μάλιστα, η Lexus έχει ρυθμίσει το προσομοιωμένο κιβώτιο ταχυτήτων, έτσι ώστε ο οδηγός να πρέπει να εφαρμόζει τον συμπλέκτη κάθε φορά που αλλάζει ταχύτητες, διαφορετικά το όχημα θα σταματήσει.
Σίγουρα η συνολική αίσθηση δεν μπορεί να κοπιαριστεί, αλλά οι νέες γενιές που παίζουν στα δάκτυλα τους εξομοιωτές και γνωρίζουν την κάθε στροφή του Νυρμπουργκρινγκ, οδηγώντας από το σαλόνι τους, καλύτερα και από τους δοκιμαστές της κάθε φίρμας, δε «σκάνε» και πολύ. Δεν ενθουσιαζόμαστε, αλλά ούτε αφορίζουμε. Απλά περιμένουμε να δούμε στην πράξη πως θα δουλεύει όλο αυτό. Υπομονή λοιπόν…
Εσύ τι λες; Μπορεί ένα ηλεκτρικό, έστω και με χειροκίνητο κιβώτιο, να αντιγράψει την κλασσική εμπειρία οδήγησης; Η απλά χρυσώνεται το χάπι;