• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ο Παντελής Πατέλος επί τω έργω, σημειώνοντας τις ενδείξεις του φωτόμετρου.

Mega Test φώτων σε 18 μικρομεσαία SUV

Διαβάστηκε από 116681 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/12/2018
 

Το Test Center του AutoΤρίτη δοκιμάζει τα φώτα 18 μικρομεσαίων SUV. Διαβάστε παρακάτω ποια είναι αυτά που φωτίζουν περισσότερο, με ποια θα δείτε πιο μακριά, αλλά και πιο ξεκούραστα.

Το να βλέπεις καλά, μακριά και καθαρά, αλλά και το να σε βλέπουν οι άλλοι χωρίς να τους τυφλώνεις είναι το Α και το Ω όταν οδηγείς τη νύxτα. Αυτό φυσικά το γνωρίζουν πολύ καλά οι κατασκευαστές και για αυτό πειραματίζονται και εξελίσσονται συνεχώς ώστε να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα των φώτων των αυτοκινήτων τους, υποσχόμενοι συνεχώς κορυφαία ορατότητα. Στην πράξη όμως  τι ισχύει πραγματικά;

Εμείς αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε ακόμα μία μεγάλη δοκιμή που μπορείτε να διαβάσετε Μόνο Στο AutoΤρίτη και αφορά στην απόδοση των φωτιστικών σωμάτων –της μεσαίας σκάλας- των περισσότερων και δημοφιλέστερων μικρομεσαίων SUV. Συγκεκριμένα αξιολογήσαμε: 
  • Πόσο μακριά φέγγουν τα φώτα 
  • Την ένταση και την κατεύθυνση που είχε το παραγόμενο φως
  • Το εύρος αριστερά και δεξιά της φωτεινής δέσμης 
  • Τον χρωματισμό της δέσμης
Παράλληλα κρατήσαμε σημειώσεις σχετικά με το πόσο καλά φαίνεται το κάθε μοντέλο από ακόλουθα οχήματα, καθώς επίσης και τον εσωτερικό φωτισμό.

Ο ανθρώπινος παράγοντας
Η δοκιμή μας βασίστηκε σε δύο διαφορετικά δεδομένα. Το πρώτο ήταν η μέτρηση της έντασης του παραγόμενου φωτός από ειδικό φωτόμετρο και το δεύτερο ο ανθρώπινος παράγοντας. Ο ανθρώπινος παράγοντας έχει μεγάλη σημασία στο συγκεκριμένο θέμα καθώς μπορεί να αναλύσει ποιοτικά δεδομένα, όπως το πόσο ξεκούραστη είναι η δέσμη, αλλά και να αντιληφτεί καλύτερα τη γενική εικόνα χωρίς να μπούμε σε δύσκολα τεχνικά μονοπάτια που ελάχιστοι καταλαβαίνουμε. Το φωτόμετρο μπορεί να μας δώσει αριθμητικές μετρήσεις από συγκεκριμένα σημεία. 

Πώς κάναμε τη δοκιμή
Αρχικά επιλέξαμε ένα μέρος όπου δεν υπήρχαν φώτα, ώστε να υπάρχει πλήρες σκοτάδι και όλα τα μοντέλα μας τοποθετήθηκαν στο ίδιο ακριβώς σημείο που είχαμε οριοθετήσει. Εκεί καθαρίσαμε καλά τα φωτιστικά σώματα ώστε να μην παρεμποδίζουν το φως και ρυθμίσαμε τη σκάλα των προβολέων στο ψηλότερο σημείο.
  • Για να αξιολογήσουμε την ορατότητα μπροστά τοποθετήσαμε μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας από τα 15 έως τα 30 μέτρα διαγωνίως 6 κορίνες ανά τρία μέτρα. Για την αξιολόγηση λοιπόν χρησιμοποιήσαμε το φωτόμετρο, το οποίο τοποθετήσαμε σε ύψος ακριβώς ενός μέτρου από το έδαφος και μετρήσαμε πόσα lumen ήταν η ένταση σε εκείνο το σημείο.
  • Για να αξιολογήσουμε την ορατότητα στα δεξιά, στα 35 μέτρα τοποθετήσαμε μια πινακίδα «STOP» σε ύψος 2,20 μέτρα, όσο δηλαδή είναι και σε δρόμο εντός πόλης, ένα προειδοποιητικό τρίγωνο στα 55 μέτρα και μια κορίνα στα 70 μ.. Aντίστοιχα στην αριστερή πλευρά βάλαμε ένα παιδικό καρότσι στα 30 μέτρα και μια κορίνα χωρίς ανακλαστικά μέρη στα 60 μέτρα.
Δύο συντάκτες από τη θέση του οδηγού και του συνοδηγού, αλλά και εξωτερικοί παρατηρητές κατέγραφαν πόσο καλά βλέπουν τα εμπόδια, καθώς και τις λοιπές πληροφορίες σχετικά με τη δέσμη και τη φωτεινότητα.

Να εστιάζει κοντά ή μακριά η φωτεινή δέσμη;
Σε πολλά μοντέλα οι κατασκευαστές προτιμούν η δέσμη φωτός να εστιάζει σχετικά κοντά στον πρόβολο το αυτοκινήτου αντί σε πιο μεγάλες αποστάσεις. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι πως η έντονη φωτεινότητα μπροστά εξυπηρετεί ώστε τα φώτα του αυτοκινήτου στα αστικά περιβάλλοντα να μην επηρεάζονται-καλύπτονται από τα φώτα γύρω-γύρω (φωτεινές επιγραφές, φωτισμός δρόμου, φώτα άλλων αυτοκινήτων κ.ο.κ.) ή τις αντανακλάσεις αυτών σε βιτρίνες και λοιπές επιφάνειες με την ιδιότητα της αντανάκλασης.

Η σημασία του ύψους προβολέα 
Μια σημαντική παράμετρος σχετικά με την ορατότητα είναι το ύψος του προβολέα σε συνάρτηση με το ύψος της θέσης οδήγησης. Για παράδειγμα ένα σπορ χαμηλό αυτοκίνητο δεν στέλνει φως μεγάλης έντασης σε ύψος ενός μέτρου (το σημείο που τοποθετήσαμε το φωτόμετρο), αλλά χαμηλότερα, καθώς αυτό εξυπηρετεί καλύτερα την ορατότητα του οδηγού. Μάλιστα το συγκεκριμένο το επαληθεύσαμε και στο πεδίο της δοκιμής, όπου διαπιστώσαμε πως σε ύψος 80 εκ. ένα σπορ μοντέλο στην ίδια απόσταση είχε διπλάσια ένταση συγκριτικά με το ένα μέτρο.

Info
Τι κάνει το φωτόμετρο

Το φωτόμετρο μετράει την ένταση της δέσμης φωτός που δέχεται μια κάθετη στη δέσμη επιφάνεια. Η μονάδα μέτρησης είναι το lumen, το οποίο συμβολίζεται με lm.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
Σχολιάστε την είδηση 5 σχόλια

«Καυτό» Hyundai i20 N

To νέο Ford Focus απέναντι στον ανταγωνισμό

Πρώτη Δοκιμή: Peugeot 3008 με 130 PS

Αγοράζεις αυτό που θες, ή αυτό που πουλάει;

Η κίνηση στους δρόμους

Δοκιμή: Ανανεωμένο Kia Sportage

Σπορ και θέαμα με snowboard & Rally car

Νέο Toyota RAV4 εναντίον ανταγωνισμού

Για ποιο Honda αξίζει να είσαι «χοντάκιας» σήμερα;

Mega Τεστ φώτων σε 11 μικρά SUV

Renault Clio: Old Vs New

Honda HR-V VS Volkswagen T-Roc

Δοκιμή: Νέα Mercedes C 200 Coupe

Μούφα «ψαγμενιές»: Ποιος τις θέλει;

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

CITROEN: Νέο C5 Aircross με 130 PS από 22.550 ευρώ

MITSUBISHI: Ατοκο χρηματοδοτικό: 0% επιτόκιο,100€/μήνα

RENAULT: CAPTUR & CLIO στην πιο δελεαστική τιμή, με όφελος έως 2.000€!

PEUGEOT: Ανανεωμένο 208 από 13.200€

SKODA: Skoda Fabia από 11.280€

Ψηφίστε και κερδίστε 4 μοτοσυκλέτες

περισσότερα »