
Δείτε ΕΔΩ το θέμα και σε μορφή περιοδικού!
Στην Ευρώπη αρχίζουν οι δοκιμές με τα χαμηλότερα όρια. Από τα 120 στα 100 η μείωση είναι 17% στην ταχύτητα, είναι όμως σχεδόν 33% στην ισχύ που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να κινείται, και άρα ένα τρίτο κάτω στην κατανάλωση και τους ρύπους. Η διαφορά αναμένεται μεγάλη.
Οι οπαδοί της ιδέας θεωρούν πως η διαφορά στην διάρκεια μιας διαδρομής δεν θα είναι μεγάλη. Κάθε μία ώρα ταξιδιού αυξάνεται περίπου 7 λεπτά, λένε, και έτσι με εξαίρεση το κοντέρ, οι οδηγοί δεν θα νιώσουν πως κινούνται πιο αργά.
Λένε επίσης, πως το όφελος στο κόστος καυσίμου θα κάνει την μειωμένη ταχύτητα πιο εύκολα αποδεκτή, και παραθέτουν παραδείγματα που δείχνουν μέχρι και 30 λεπτά λιγότερα για κάθε ευρώ που αλλιώς θα πληρωνόταν σε καύσιμο.
Αυτά όμως ισχύουν εφόσον τα όρια ταχύτητας είναι κάτι που οι οδηγοί υπακούουν. Και στην Ευρώπη, τα όρια γενικά ακολουθούνται. Στην Ελλάδα όμως;
Στην Ελλάδα ήδη πολλά όρια είναι παράλογα χαμηλά. Πας 120 και ξαφνικά πέφτει στα 80 χωρίς κανέναν εμφανή λόγο. Ακόμη χειρότερα, όποιος θέλει κοτσάρει στη μέση του δρόμου μια πινακίδα «30» για να δείξει πως πρέπει να «κόψουν» ταχύτητα, την οποία, όπως είναι αναμενόμενο, κανείς δεν ακολουθεί, αφού είναι αδύνατο να πας 30 στην Εθνική, ακόμη και με έργα.
Στη Ελλάδα τα όρια ταχύτητας έχουν χάσει την αξία τους και κανείς δεν τα σέβεται. Αν αύριο τα αλλάξουν όλα με ανώτατο τα 100, επίσης δεν θα τα προσέξει κανείς, και άρα κανείς δεν θα κόψει, για τον ίδιο λόγο που δεν κόβει και τώρα και απλά πάει όσο γουστάρει.
To απολιθωμένο δάσος της Πελοποννήσου
Δοκιμή: Νέο ατμοσφαιρικό Toyota Yaris με 125 PS
Hyundai i30 Vs Volkswagen Golf
Έμπειρος με Toyota GR Yaris στο χιόνι!
«Αλήτικο» Lada Niva με πινελιές G-Class
Διαλέγεις το Value for Money μοντέλο ή όχι;
Τα μικρομεσαία της αγοράς που «καίνε» 1 με 2 λτ./100 χλμ.
Δοκιμή: Ανανεωμένο Hyundai i30 Fastback mild hybrid με 160PS
Video: Χεράς διδάσκει στα πεντάλ!
Θηρίο SUV με 225 άλογα από 1,6 λτ.; Πώς γίνεται;
Πότε θα δούμε τη νέα Mercedes EQA;
Λέει όχι στον ηλεκτρισμό η Toyota GR Corolla
Αυτοί είναι οι κινητήρες του νέου Nissan Qashqai
Τα πράγματα είναι απλά. Αν είναι βέβαιο και όχι απλά πιθανό ότι θα φας πρόστιμο σοβαρό (100 ευρω πχ) έτσι και σε πιάσουν να παραβιάζεις τα όρια ταχύτητας τότε θα δεις για πότε θα το σκεφτείς. Από την άλλη πλευρά αναρωτιέμαι το εξής. Αν αύριο αποκτήσω ηλεκτροκίνητο αμάξι θα υπόκειμαι σε αυτόν τον περιορισμό αφού το αμάξι θε εκπέμπει μηδενικούς ρύπους. Λογικά όχι. Επομένως μήπω όλο αυτό στην Ευρώπη γίνεται για ¨επιδοτήσουν" - προμοταρουν τα ηλεκτρικά οχήματα. Λέω μήπως;
Ούτως ή άλλως, από το 2022 έρχεται το intelligent speed adaptation υποχρεωτικά σε όλα τα οχήματα. Οπότε και να θες να υπερβείς τα όρια δεν θα μπορείς...Σε πρώτη φάση θα μπορεί να απενεργοποιηθεί βέβαια, (θα πρέπει να το κλείνεις κάθε φορά που βάζεις μπροστά), αλλά σε δεύτερη, μπορεί και όχι...
... και τώρα κάποιοι το ακολουθούν... είτε δεν επιθυμούν, κ.τ.λ. να πάνε παραπάνω, είτε το κάνουν για λόγους οικονομίας, κ.τ.λ. το να είμαστε ΜΟΝΙΜΩΣ εμείς οι Έλληνες ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟΙ ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ, ε φτάνει πια.-