Με το «0-100» να είναι «ευκολάκι», ποιο νούμερο μετράει στα ηλεκτρικά;

2.688 Επισκέψεις στο άρθρο (16/2/2021)

Ένα μόνο νούμερο αρκεί για να καταλάβεις τα πάντα για ένα αυτοκίνητο. Το 0-100 κράτησε σχεδόν 100 χρόνια στην αυτοκίνηση. Τώρα με ποιόν αριθμό θα ιεραρχούμε τα ηλεκτρικά;


Το 0-100 δεν είναι πια αυτό που ήταν. Για δύο λόγους. Από τη μία γιατί στα ηλεκτρικά το καλύτερο 0-100 μπορεί να σου φέρει το μεγαλύτερο χαμόγελο στα χείλη, αν όμως μετά τα 100 ψάχνεις να φορτίσεις, το χαμόγελό σου δεν κρατάει πολύ. Από την άλλη, γιατί σε αντίθεση με τα συμβατικά, τα ηλεκτρικά το 0-100 το έχουν για πλάκα, οπότε και οι διαφορές είναι τόσο μικρές που δεν κάνουν εντύπωση.

Ακόμη χειρότερα, τα ηλεκτρικά έκαναν το 0-100 «ευκολάκι». Γιατί όταν μια μεγάλη πεντάπορτη μπερλίνα έχει ακόμη και στη βασική της έκδοση το 0-100 που πήρε στη Lamborghini 60 χρόνια να το φτάσει, το πράγμα είναι απλό. Στο ένα τέταρτο της τιμής, και με τέσσερις επιβάτες, περνάς πάνω από τη Lamborghini στο 0-100, και χωρίς να κάψεις ούτε σταγόνα βενζίνης, χωρίς να πληρώσεις ούτε ευρώ τέλους ταξινόμησης.

Θα έλεγε κανείς πως εντάξει αφού το 0-100 πλέον παίζει κάτω από 2 δευτερόλεπτα (ναι, κάτω από 2 δλ.), και αναμένουμε στα επόμενα χρόνια τα μοντέλα με 0-100 πάνω από 8 δλ. να είναι μόνο τα αμαξάκια του golf (αυτά που πάνε στο γρασίδι από τρύπα σε τρύπα), ένα τέτοιο νούμερο να μη λέει πολλά για το τι είναι ένα μοντέλο.

Οπότε τι; Η ιπποδύναμη. Ναι, το παραδοσιακά δεύτερο νούμερο που έλεγε πολλά για ένα αμάξι. Άκουγες 100 άλογα, άκουγες 200, ήξερες αμέσως τη διαφορά, τι να περιμένεις, και ποιο θέλεις. Άσχετα με το ποιο αγόραζες. Όμως και τα άλογα έχουν γίνει πλέον «ευκολάκι» με τα ηλεκτρικά.

Βγαίνει «χτες» η Tesla και λέει η «τάδε» έκδοση (Plaid λέγεται) του κατά τα άλλα οικογενειακού μας μοντέλου θα έχει 1100 άλογα. (Χίλια-εκατό, δεν είναι λάθος). Τι να κάνει τώρα η Bugatti, ποιός ασχολείται; Τα 400 άλογα είναι πλέον ψωμοτύρι, και οτιδήποτε κάτω από 200 σε λίγο θα θεωρείται ότι κάνει μόνο για τα ψώνια του σούπερμάρκετ. Που να ξεχωρίσεις τώρα μοντέλα αν το ένα έχει 360 άλογα και το άλλο 372; Πάει και η ιπποδύναμη, φούσκωσε τόσο που δεν κάνει διαφορά.

Τι μένει; Μένει η αυτονομία. Εδώ μιλάμε. Γιατί άλλο 150 χιλιόμετρα πριν φορτίσεις, και άλλο 300 ή 400. Εδώ ξέρεις ακριβώς τι να περιμένεις. Ξέρεις πως με το ένα αμάξι αν πας για το χωριό το Πάσχα θα το κάνεις 2 ώρες και με το άλλο θα το κάνεις τρεις. Γιατί θα θες και μια ώρα στάση να φορτίσεις.

Και όσο είναι ακόμη νωρίς, και η κάθε μάρκα ρίχνει και από ένα ηλεκτρικό στην αγορά, τα νούμερα είναι μικρά. 200 ο ένας, άλλα 50 ο άλλος, άλλα 25 ο τρίτος, 310 υπόσχεται ο τελευταίος. Και σιγά σιγά βλέπουμε αυτοκίνητα με αυτονομίες που αγγίζουν τα 500 χιλιόμετρα, ενώ και ο χρόνος φόρτισης μειώνεται συνεχώς.

Το θέμα είναι, ποιό νούμερο κρατάς; Ποιό ένα και μοναδικό νούμερο σου λέει πιο γρήγορα απ`όλα τι να περιμένεις από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Ποιό είναι το «0-100» των ηλεκτρικών αν όχι το πραγματικό 0-100; Η αυτονομία μήπως; Τι λες;

Toyota
test center