Ο 1,1 λτ. κινητήρας του Kia Rio έχει την χαμηλότερη ροπή εκ των τριών, ωστόσο δεν υστερεί καθόλου στις ρεπρίζ, ενώ το γεγονός ότι συνδυάζεται με σύστημα Start/Stop τον καθιστά τον πιο οικονομικό σε κα
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ο 1,1 λτ. κινητήρας του Kia Rio έχει την χαμηλότερη ροπή εκ των τριών, ωστόσο δεν υστερεί καθόλου στις ρεπρίζ, ενώ το γεγονός ότι συνδυάζεται με σύστημα Start/Stop τον καθιστά τον πιο οικονομικό σε κατανάλωση μέσα στην πόλη.

Κινητήρες - επιδόσεις - κατανάλωση: Η 6η σχέση κάνει τη διαφορά

80.530 Επισκέψεις στο άρθρο (23/3/2014)

Κάτω από το καπό των πέντε μοντέλων της δοκιμής μας κρύβονται ουσιαστικά δύο διαφορετικοί diesel κινητήρες. Ένας 1,1 λίτρου για τα Hyundai i20 και Kia Rio και ένας 1,2 λτ. για την τριπλέτα Ibiza, Fabia, Polo. Και οι δύο πετρελαιοκινητήρες (3κύλινδροι, 12βάλβιδοι) αποδίδουν 75 ίππους, όπως και 180 Nm ροπής (170 Nm στο Rio) που σημαίνει ότι -δεδομένου της μικρής διαφοράς στο βάρος των μοντέλων- οι επιδόσεις τους στο 0-100 χλμ./ώρα είναι παραπλήσιες. Ωστόσο, στο κομμάτι των ρεπρίζ, ο 1,1 CRDi υπερτερεί και αυτό επειδή συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο το οποίο έχει πιο κοντή κλιμάκωση σε σχέση με τον 1,2 TDI του Volkswagen γκρουπ. Στην πράξη λοιπόν, και οι δύο κινητήρες έχουν επαρκή αποθέματα ροπής από χαμηλά (άρα κινούνται άνετα μέσα στην πόλη), η όποια έλλειψη των κυβικών καλύπτεται από τις κοντές τρεις πρώτες σχέσεις τους, ενώ στο αυτοκινητόδρομο και τα πέντε μοντέλα κινούνται οικονομικά. Όταν τώρα έρθει η ώρα της προσπέρασης, σε όλες τις επιλογές θα απαιτηθεί κατέβασμα σχέσης, η οποία θα «γεμίσει» γρήγορα και θα απαιτηθεί σύντομα ανέβασμα. Στα μακρινά ταξίδια και με σταθερή ταχύτητα (στα 110-120 χλμ./ώρα), τα Rio και i20 φαίνεται να έχουν ένα πολύ μικρό προβάδισμα, λόγω ότι και ο κινητήρας περιστρέφεται λίγο πιο χαμηλά).
Τέλος, όσον αφορά στη μέση κατανάλωση, σημείο αναφοράς είναι ότι και στα πέντε μοντέλα αυτή δεν υπερβαίνει τα 3,8 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τον κατασκευαστή ή τα 5,0 λτ./100 χλμ. στην πράξη. Ποιο μοντέλο είναι τώρα το πιο οικονομικό; Αυτό μάλλον εξαρτάται από το πόδι του οδηγού, ωστόσο το Kia Rio λόγω του συστήματος Start/Stop έχει ένα προβάδισμα όταν είσαι κολλημένος στην κίνηση της πόλης…


Κάτω από το καπό των Ibiza, Fabia και Polo εδρεύει ο 1,2 TDI του VW γκρουπ, ο οποίος είναι οικονομικός στην πράξη και ικανός για να κινηθεί άκρως ικανοποιητικά μέσα στην πόλη, παρά το μικρό εύρος της διαθέσιμης ροπής του.

Κάτω από το καπό των Ibiza, Fabia και Polo εδρεύει ο 1,2 TDI του VW γκρουπ, ο οποίος είναι οικονομικός στην πράξη και ικανός για να κινηθεί άκρως ικανοποιητικά μέσα στην πόλη, παρά το μικρό εύρος της διαθέσιμης ροπής του.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

NEO TRAFIC
moto