• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Με ποιο μικρό μοντέλο κινδυνεύεις λιγότερο;

Δοκιμάζουμε 12 μικρά μοντέλα στην ιδιαίτερα απαιτητική άσκηση της αποφυγής ταράνδου και σας αναφέρουμε...

Ο οδηγός της όλης δοκιμασίας Σταμάτης Καγιαλής με το... δεξί του χέρι στις σημειώσεις Γιώργο Παπαευσταθίου.

Το VBox ήταν σύμμαχός μας στις μετρήσεις.

Ο «διάδρομος» του elk test έχει μήκος 50 μέτρα και περιλαμβάνει μέσα σε αυτά, 4 απότομες αλλαγές κατεύθυνσης συνολικά.

Αφορμή να γίνει γνωστό το Elk Test ήταν η αποτυχημένη προσπάθεια της Mercedes A-Class το 1997.

Η A-Class ανετράπη με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα στην δοκιμασία του μεγαλύτερου Σουηδικού περιοδικού.

Η Mercedes αντέδρασε ακαριαία προσθέτοντας στον εξοπλισμό του νέους της μοντέλου το –γνωστό μας σήμερα- σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP), το οποίο τότε φορούσε μόνο η S-Class.

Το 1° Test Αποφυγής Κινδύνου στην Ελλάδα

Διαβάστηκε από 81986 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/3/2018

Βρίσκουμε τα όρια σε 12 μικρά αυτοκίνητα στην απαιτητική δοκιμασία ενεργητικής ασφάλειας, που τρέμουν σήμερα όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Με ποιό μοντέλο κινδυνεύετε λιγότερο; To AutoΤρίτη Test Center έχει την απάντηση...

 
«Είναι αδύνατο να φτιάξουμε ένα νέο μοντέλο, που να στρίβει τόσο άμεσα και απόλυτα όσο ένα σπορ μοντέλο της προηγούμενης δεκαετίας, επειδή δεν θα τα καταφέρει στο τεστ αποφυγής κινδύνου (elk test)»… «Τα αυτοκίνητα σήμερα, προκειμένου να τα καταφέρουν στο τεστ αποφυγής κινδύνου, ρυθμίζουν έτσι την γεωμετρία της ανάρτησης ώστε να είναι πιο υποστροφικά, αποτρέποντας έτσι την ανατροπή σε ξαφνική αλλαγή κατεύθυνσης». Γκρινιάζουν οι υπεύθυνοι εξέλιξης των εταιρειών για τις δυσκολίες που τους δημιουργεί το τεστ αποφυγής κινδύνου. Εκείνο που δεν λένε είναι πως τα σημερινά αυτοκίνητα «περνούν» το τεστ με 15 χλμ./ώρα παραπάνω από τα αυτοκίνητα της προηγούμενης δεκαετίας. Οι τούμπες περιορίστηκαν και τα ατυχήματα μειώθηκαν σε όλη την Ευρώπη. Μιλάμε για μια δοκιμή, που γίνεται με 4 άτομα και αποσκευές, κατά την οποία χρησιμοποιούμε αποκλειστικά και μόνο το τιμόνι για να αποφύγουμε τον κίνδυνο. Αρα δεν είναι θέμα οδηγού. Όλη τη δουλειά πρέπει να την κάνει το αυτοκίνητο και γι` αυτό έχει τόσο μεγάλη σημασία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Το σημαντικότερο τεστ ενεργητικής ασφάλειας
Η πιο σημαντική δοκιμασία αξιολόγησης της ενεργητικής ασφάλειας ενός μοντέλου, είναι η τυποποιημένη διαδικασία απότομης αποφυγής εμποδίου. To elk test ή τεστ αποφυγής ταράνδου, έχει ως βασικό σκοπό της να αναδείξει την συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου στην περίπτωση που επιχειρήσει απότομο ελιγμό αποφυγής εμποδίου με αρκετά χιλιόμετρα. Σε αυτή τη δοκιμασία πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει το πλαίσιο, το μεταξόνιο και τα μετατρόχια, η αρχιτεκτονική και η ρύθμιση της ανάρτησης, το βάρος και η κατανομή του, το κέντρο βάρους καθώς και τα ελαστικά (διάσταση, κατάσταση και χαρακτηριστικά). Αντίθετα, η μετάδοση της κίνησης και τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου ως προς την απόδοσή του δεν έχουν καμία σημασία, αφού μιλάμε για μια διαδικασία που εκτελείται από ένα όχημα σε συνθήκες αδράνειας. Ο μεγαλύτερος εχθρός του τεστ λοιπόν είναι το βάρος και η κατανομή αυτού. 

Βάλτε τώρα στην εξίσωση το γεγονός ότι απαιτεί 4 άτομα και αποσκευές για να θεωρηθεί σύμφωνο με την τυποποιημένη διαδικασία καθώς και τον περιορισμένο χώρο που σου «δίνει» βάση προδιαγραφών. Εξαιτίας της αδράνειας (βασική διαφορά του συγκεκριμένου τεστ σε σχέση με το τεστ απότομης εναλλαγής λωρίδας – lane change), όταν αλλάζει η κατεύθυνση δημιουργείται ταλάντωση των ελατηρίων μεταξύ αμαξώματος και τροχών, με αποτέλεσμα η κάθετη δύναμη που ασκείται στους τροχούς να μεταβάλλεται. Ακολούθως μεταβάλλεται η τριβή και φυσικά η πρόσφυση του κάθε τροχού.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

TEST CENTER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

  • vasilis

    Συγχαρητήρια για το τεστ. Πραγματικό δείγμα ενεργητικής ασφάλειας ο τάρανδος. Απορώ πολλούς που λένε για το πλαίσιο του fiesta οτι είναι απο το 2008 και τέτοια,ακόμη αντίπαλο δεν έχει.

      34
  • Dim

    Και φανταστείτε να γινόταν το τεστ του fiesta με την έκδοση st line........ κλάμα για τιυ αντιπάλους (προσοχή, μιλάμε για έκδοση στα ίδια χρήματα με τον ανταγωνισμό)όχι GT,RS, και τα λοιπά!!!

      29
  • Παναγιώτης

    Προφανως οι συνθηκες οδηγησης με βαρυφορτωμενο αμαξι και 70 χλμ/ωρα δυσκολα θα τυχουν στην Ελλαδα.Ουτε βεβαια θα συναντησουμε καποιο ταραντο στο δρομο μας. Ισως καποιο λαγο σε ορεινες διαδρομες χωρις πολυ κινηση. Το τεστ αναφερεται σε χιονισμενους δρομους και μεγαλα αυτοκινητα. Για τα μικρα αυτοκινητα θα ηταν ενδιαφερον ενα τεστ ταχυτητας ταξιδιου με δυο ατομα χωρις αποσκευες σε ορεινες διαδρομες με τις πολλες και διαδοχικες στροφες.Δηλαδη σε συνθηκες που συνανταμε συχνα σε ενα ταξιδι εκτος αυτοκινητοδρομων. Εκει ειναι που βλεπουμε στις επικινδυνες στροφες τα εικονοστασια με τις εικονες και τα κανδυλια για τα ατυχηματα που εγιναν καποτε. Τοτε εφταιγαν οι δρομοι και τα αυτοκινητα ενω τωρα οι οδηγοι.

      2
    • autotriti

      Απάντηση: Πράγματι δεν θα συναντήσουμε τάρανδο στους ελληνικούς δρόμους, όμως οι περισσότεροι από εμάς έχουμε συναντήσει αγελάδες, πρόβατα, σκύλους κλπ. Τώρα αν θεωρείτε ότι δύσκολα έχει κάποιος 4 άτομα και αποσκευές στο αυτοκίνητό του, τότε δεν βλέπετε πόσες οικογένειες εγκαταλείπουν τα μεγάλα αστικά κέντρα την περίοδο των εορτών ή σε κάποιο 3ήμερο. Τέλος, ακόμα και μέσα στις αστικές μας μετακινήσεις, σε κεντρικό δρόμο, μπορεί να "πεταχτεί" μπροστά μας πεζός, ή να ανοίξει την πόρτα ένα παρκαρισμένο ενώ εμείς κινούμαστε με πάνω από 65 χλμ/ω.

        19
  • Sakis

    https://www.youtube.com/watch?v=99nS57wZ0AY&t=48s Όπως λέτε και εσείς, τα 73 km/h είναι η χρυσή τομή για το Ibiza , από κει και πάνω το αμάξι είναι επικίνδυνο, τα ίδια χάλια και το polo... Τα περισσότερα του γκρουπ δεν τα πήγαν και ιδιαίτερα καλά στο συγκεκριμένο τεστ , ακόμη και τα λίγο ακριβότερα , δεν είμαι προκατελειμένος και ούτε και το τεστ κρίνει όλη την συμπεριφορά του αυτοκινήτου αλλά σε αυτήν την περίπτωση τα αυτοκίνητα του γκρουπ VW , δεν...μόνο τα πολύ πιο ακριβά!!

      16
  • travoltas

    Μπραβο σας που κανετε κατι διαφορετικο. Τα αποτελεσματα οσον αφορα στο τι ψαρια πιανει το καθε αμαξι ηταν λιγο πολυ αναμενομενα. Συνεχιστε και σε αλλες κατηγοριες να δουμε τι διαφορες μπορουν να υπαρξουν. Τα SUV νομιζω θα ειναι 10 χ.α.ω. πιο χαμηλα.

      13
  • Νίκος

    Όπου (φίλε Γιάννη) την καλύτερη επίδοση βρήκα να πετυχαίνει το Peugeot 308, με 82 χλμ/ώρα στο τεστ του ταράνδου ! ακόμη και η Giulia βγάζει 77 χλμ..

      9
  • Γιάννης

    Μπράβο στο autotriti, επιτέλους ένα σοβαρό test για τα σύγχρονα αυτοκίνητα και όχι άλλα ανούσια σχόλια για το μέγεθος της οθόνης πολυμέσων...

      9
  • Τάκης

    Συγχαρητήρια που σε τέτοιους καιρούς ανεβάζετε το επίπεδο του περιοδικού σας. Το σημαντικότερο τεστ για επιλογή αυτοκινήτου με βάση την ανάρτηση / οδική συμπεριφορά επιτέλους με νούμερα!

      7
  • Νίκος

    Ένα συγκριτικό στα μικρομεσαία θα ήταν περισσότερο ενδιαφέρον... ένα πιο καλό κ σοβαρό συγκριτικό.. φιλότιμη προσπάθεια πάντως.

      6
  • Petros

    Μου φαινεται τα βιντεακια στα Polo, Ibiza δεν πρεπει να ειναι τα αληθινα... πρεπει να ειναι με πολυ λιγοτερα χιλιομετρα.. Φαινεται σαν να πηγαινουν βολτα και αποκλειεται να μην μπορουσαν να ανεβουν μερικα χιλιομετρα παραπανω συμφωνα με την συμπεριφορα που δειχνουν... ΥΓ. Το Fiesta εκει κρατα την κορυφη..!!!

      5
  • minusgr

    Οπτικά χωρίς αίσθηση τιμονιού-esp-ανάρτησης το 208 είναι τέλειο. Μου αρέσει ο τρόπος που χειρίζεται τη μεταφορά βάρους από το 00:03 - 00:05. Η ουρά μένει πίσω από την ευθεία του μπροστινού τροχού. To fiesta μου φαίνεται οτι μεταφέρει πολύ βάρος αριστέρα. Σαν να είναι έτοιμο να σηκώσει ρόδα. Το turn in του ibiza-polo είναι οπτικά πάντα υποδειγματικά. Σαν να είναι σε ράγες. Ακόμα και το fiesta - με ποιό πολλά χιλιόμετρα βέβαια- σαν να μπαίνει με μούτρα Απογοήτευση η απόδοση του άλλου γάλλου για μένα

      4
  • Κωνσταντίνος

    Γιατί δεν υπάρχει alfa romeo mito? Για απλή έκδοση μιλάω. Ίσως γιατί θα τρίβουν όλοι τα ματάκια τους?

      4
  • Kostaw

    Φοβερο το τεστ σας. Σκεφτομαι να αγορασω μικρο crossover. θα κάνετε κατι και για αυτη τη κατηγορια;

      4
    • autotriti

      Απάντηση: Η διαφορά βάρους από πλευράς ντίζελ, δείχνει ότι το ελαφρύτερο βενζινοκίνητο θα έχει καλύτερη επίδοση.

        3
  • Παναγιώτης Α

    Μπραβο σας που σε τετοιες δυσκολες οικονομικες συνθηκες, πραγματοποιητε τετοιες δυσκολες δοκιμες. Ανυπομονουμε και για τα μικρομεσαια μοντελα!

      3
  • travoltas

    Τα βιντεο που εχω δει κι εγω απο εξωτερικο ειναι λιγο οτι ναναι. Το 308 που λεει ο φιλος παραπανω οντως εχει μπει με 82 χ.α.ω αλλα παταει φρενο 2 φορες που δεν πρεπει συμφωνα με το τεστ. Επισης σε ενα αλλο αυτοκινητο που εβλεπα εμπαινε με 73 χ.α.ω και χτυπαγε κορινες και στα 76 το εβγαζε.

      3
  • travoltas

    @Anestis Φιλε μου στο τεστ του Mokka που λες δεν εχει επιβατες μεσα και βλεπω παλι να αναβουν τα φωτα φρενων αρα δεν μιλαμε για την ιδια διαδικασια. Στο κειμενο του autotriti για το πως γινεται γραφουν πως δεν πρεπει να πατας φρενο και πρεπει να εχεις βαρος μεσα στο αμαξι.

      2
  • Anestis

    Και ομως φιλεψδεν ειναι ετσι. Το ιδιο τες στα crossover γινεται με υψηλοτερες ταχυτητες. Π.χ το δικο μου opel mokka x πετυχαινει 76 χλμ/ω

     
  • loukia

    Αναμενόμενο για ένα ford... σε όποια εκδόση και να το οδηγήσεις... βέβαια όσο ανεβαίνουν τα κυβικά και η ιπποδύναμη ανεβένει και η ευχαρίστηση... είναι ΤΡΕΝΟ, κ.τ.λ. σε οδηγική συμπεριφορά και ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥ... συν την ομορφία που διαθέτει για εμένα προσωπικά...

     

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα