• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Θα αργήσουν να επικρατήσουν τα ηλεκτρικά; Μήπως και εμείς βιαζόμαστε;

Μήπως βιαζόμαστε με τα ηλεκτρικά;

Διαβάστηκε από 1973 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/12/2017

Θα αργήσουν να επικρατήσουν τα ηλεκτρικά; Μήπως και εμείς βιαζόμαστε;

 
Αγοράζεις αυτοκίνητο και σκέφτεσαι μήπως θα είναι αρχαίο όταν θα θες να το πουλήσεις; Ακούς για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έρχονται αλλά δεν τα βρίσκεις πουθενά στις εκθέσεις; Τελικά πότε θα επικρατήσουν τα ηλεκτρικά και πότε θα πρέπει να αρχίσεις να αγοράζεις;

Είναι τα ηλεκτρικά της μόδας; Ή είναι τόσα πολλά και εμείς απλά δεν τα βλέπουμε; Ή μήπως απλά γίνεται πολύ φασαρία για το τίποτε;

Αλήθεια είναι πως ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλούνται αρκετά στην υπόλοιπη Ευρώπη. Τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι λίγα, όμως είναι πολλά τα υβριδικά με πρίζα, τα plug-in όπως λέγονται, και έτσι η εντύπωση πως η ηλεκτροκίνηση έχει έρθει ήδη είναι αρκετά έντονη.

Στα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης οι δωρεάν σταθμοί φόρτισης είναι πάντα γεμάτοι με μοντέλα όπως της Tesla, BMW i3 κλπ και άλλα πιο «απλά» αυτοκίνητα, όμως μιλάμε για μια χούφτα αμάξια σε σχέση με τα υπόλοιπα συμβατικά παρκαρισμένα.

Σήμερα τα ηλεκτρικά βρίσκονται στο όριο του 1% των πωλήσεων παγκοσμίως, και με την τεχνολογία της μπαταρίας να βελτιώνεται συνέχεια, όλο και περισσότεροι κατασκευαστές θα μπορούν να μπουν στο παιχνίδι με αυτοκίνητα χαμηλού κόστους και υψηλής αυτονομίας.

Αυτή όμως η στιγμή αργεί. Σύμφωνα με μελέτες μέχρι και το 2040, με τον σημερινό ρυθμό εξέλιξης των μπαταριών, μόλις το 10% των ταξινομήσεων παγκοσμίως θα είναι ηλεκτροκίνητα μοντέλα. ¶ρα ακόμη και με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις για την ταχύτητα εξέλιξης των μπαταριών, τα ηλεκτροκίνητα αργούν πολύ από το να κυριαρχήσουν στους δρόμους.

Η πραγματική ερώτηση, λοιπόν είναι ως προς το ποια τεχνολογία θα κινεί το υπόλοιπο 90% των μοντέλων που θα κινούνται στους δρόμους στα επόμενα είκοσι χρόνια. Η απάντηση σε αυτό είναι μάλλον απλή.

Βενζινοκινητήρες με μικρότερη ή μεγαλύτερη συμμετοχή ενός ηλεκτροκινητήρα. Από απλά 48βολτα μοντέλα με μεγαλύτερες μπαταρίες, ηλεκτρικά τούρμπο και συστήματα ανάκτησης ενέργειας, μέχρι παράλληλα υβριδικά με φόρτιση από την πρίζα.

Πριν λοιπόν κοιτάξετε να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πρώτα θα πρέπει να πάτε σε ένα υβριδικό κάποιου είδους. Το σίγουρο πάντως είναι ότι δεν θα είναι ντίζελ τα αυτοκίνητα στα επόμενα χρόνια.

Εσείς λοιπόν τι τεχνολογία κοιτάτε για την επόμενη αγορά σας; Είναι τα υβριδικά στα σχέδιά σας; Ή πάτε για έναν μικρό τούρμπο βενζινοκινητήρα; Μήπως επιμένετε ντίζελ; Τι λέτε;

 
  • Χρήστος S

    "Το σίγουρο πάντως είναι ότι δεν θα είναι ντίζελ τα αυτοκίνητα στα επόμενα χρόνια." Στην Ελλάδα και ειδικά στην ελληνική επαρχία, θα κυκλοφορούν άνετα τα ντίζελ για τα επόμενα δέκα χρόνια τουλάχιστον αν όχι για παραπάνω....

      8
  • Tasos

    Παιδιά τα υβριδικά και ηλεκτρικά απλώς πανάκριβα χωρίς να ξέρουμε κόστος βλαβών, είδος βλαβών, κόστος συντήρησης /φόρτισης, χρόνο κατασκευής υποδομών για να τα υποστηρίξουν, έλλειψη ποικιλίας μοντέλων ,χρόνο αποσβεσης μεταξύ ενός ηλεκτρικού κι ενός συμβατικου αυτοκινήτου, κ, αλλά πολλά. Τώρα όσον αφορά τα ντίζελ σήμερα που είχε ωραίο καιρό έκανα μια βόλτα στη λ Βουλιαγμενης και λέω δεν μπαίνω και στις αντιπροσωπειες που είναι όλες μαζεμένες να δω διάφορα αμαξακια, βρε το 90 %των εκθεμάτων τους μόνο ΝΤΊΖΕΛ ,τώρα τι θα γίνει μετά από 20 χρόνια, καλά να είμαστε και να υπάρχουμε /υπαρχετε και το ξανασυζητάμε.

      5
  • Νίκος

    Απο τη στιγμή που κυκλοφόρησαν τα diesel στην Ελλάδα, έχουν στοκάρει απίστευτα οι βενζίνες και τα υβριδικά... γι αυτό τέτοιος πανικός με τα diesel... τα καινούρια diesel (euro 5 και 6) δεν ειναι περισσότερο ρυπογόνα απο τα παλαιότερα και τα νέα βενζινοκίνητα.-

      2
  • Στάθης

    Τα ηλεκτρικά είναι κατάλληλα, ως δεύτερα, ή τρίτα αυτοκίνητα, για την πόλη, καθώς είναι μικρά σε μέγεθος και κάνουν συνήθως σύντομες διαδρομές, ώστε μέσα στη μέρα δεν πρόκειται να εκφορτίσουν τις μπαταρίες τους. Επίσης είναι κατάλληλα για όσους έχουν δικό τους χώρο στάθμευσης οπότε έχουν τη δυνατότητα να τα φορτίζουν κάθε βράδυ στο δικό τους χώρο, οπότε δεν έχουν ανάγκη τα σημεία φόρτισης, που δεν υπάρχουν ακόμη, όσα θα έπρεπε. Το μόνο πρόβλημα είναι η εξωφρενικά υψηλή τιμή αγοράς τους, ακόμα και τα πιό μικρά από αυτά, το οποίο κάνει απαγορευτική την αγορά τους, από το μέσο πολίτη. Μια λογική τιμή αγοράς ενός μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, για μένα, θα ήταν κάτω από 10.000 ευρώ και ιδανικά 5.000 ευρώ. Οπωσδήποτε δεν συζητάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κατηγορίας του Tesla, διότι ξεφεύγουν κατά πολύ.