• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Είναι πολλά τα 2.000 κ.εκ.; Τι το πολύ έχουν; Κατανάλωση πολλή δεν έχουν. Ρύπους πολλούς δεν έχουν. Κόστος πολύ δεν έχουν. Φόρους όμως; Φόρους έχουν πάρα πολλούς.

Μήπως είναι ώρα να απελευθερωθούν τα δίλιτρα;

Διαβάστηκε από 16938 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/5/2018
 

Πόσα αυτοκίνητα στην Ελλάδα δεν πουλάνε γιατί ξεκινούν από τα 2.000 κ.εκ. και πάνω; Όμως με όλο και περισσότερα μοντέλα να προσφέρονται ως δίλιτρα, μήπως ήρθε η ώρα να απελευθερωθούν και στη χώρα μας;

Πόσα αυτοκίνητα στην Ελλάδα δεν πουλάνε γιατί ξεκινούν από τα 2.000 κ.εκ. και πάνω; Και πόσοι κατασκευαστές πλέον έχουν το δίλιτρο κινητήρα ως τον «μικρό» στη γκάμα τους; Μήπως με όλο και περισσότερα μοντέλα να προσφέρονται ως δίλιτρα, πρέπει και στην Ελλάδα να αποαχαρακτηρίσουμε τα 2.000 κυβικά ως «απαγορευμένο καρπό»;
 
Είναι πολλά τα 2.000 κ.εκ.; Τι το πολύ έχουν; Κατανάλωση πολλή δεν έχουν. Ρύπους πολλούς δεν έχουν. Κόστος πολύ δεν έχουν. Φόρους όμως; Φόρους έχουν πάρα πολλούς.
 
Τα δίλιτρα σήμερα στην Ελλάδα κουβαλάνε ένα τεράστιο φορολογικό φορτίο. Στην αγορά τους έχουν ένα τεράστιο Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης, που φτάνει ή και ξεπερνά το 50% της εργοστασιακής τους αξίας. Μετά πέφτει και ο ΦΠΑ, και οι τιμές εκτοξεύονται (ναι, φόρος στον φόρο). Μετά έχουν το χαράτσι στα Τέλη κυκλοφορίας, που τα φορτώνει με ένα 600άρι πριν κάθε Χριστούγεννα. Βάλε και το ότι οι ασφαλιστικές ακολουθούν τις τάσεις που χαράζει το Υπουργείο και θεωρούν το δίλιτρο “εξωτικό” και τσιμπάνε και τα ασφάλιστρα, και το δίλιτρο είναι πληγή για κάθε ιδιοκτήτη του.
 
Όμως τα δίλιτρα μοτέρ δεν είναι καθόλου εξωτικά. Ειδικά σήμερα αποτελούν το ψωμοτύρι της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η πιο εμπορική έκδοση του VW Golf είναι το δίλιτρο TDI. Το ίδιο και ένα σωρό άλλα μικρομεσαία, που στο δίλιτρο μοτέρ τους οι οδηγοί βρίσκουν την καλύτερη ισορροπία μεταξύ κατανάλωσης και επιδόσεων.
 
Στα μεσαία το δίλιτρο φυσικά είναι το μοτέρ επιλογής με απόσταση. Η στρεβλή εικόνα της ελληνικής αγοράς πιθανώς να έχει πείσει πολύ κόσμο ότι τα 2λιτρα δεν είναι τόσο σημαντικά στη γκάμα μίας μάρκας. Δύσκολα θα βρεις όμως 3άρα ή C-Class ή A4 που να μην είναι δίλιτρο εκτός συνόρων. Αυτός είναι και ο λόγος φυσικά που πολλοί κατασκευαστές δεν ασχολούνται με μικρότερα μοτέρ.

Η Alfa Romeo Giulia είναι δίλιτρη, η Jaguar XE το ίδιο, το Mazda 6 το ίδιο, ενώ αν πάμε στα SUV, δίλιτρα είναι όλα τα “μικρότερα” μοντέλα της Land Rover, το ίδιο και τα Mazda, το ίδιο και τα Volvo και πάει λέγοντας. Δεν είναι τυχαίο που αυτές οι μάρκες είναι εξαφανισμένες από την ελληνική αγορά.
 
Το δίλιτρο όμως γίνεται όλο και πιο διαδεδομένο. Δεν είναι πολυτέλεια, δεν είναι υπερβολή. Είναι ώρα να απενοχοποιηθεί, να αποχαρακτηριστεί ως “εξεζητημένο” και να γίνει προσβάσιμο σε όλους μας, με τις χαμηλές τιμές που του αξίζουν, χωρίς φόρους 70-100% και απίθανα τέλη κυκλοφορίας.
 
Εσείς όμως τι λέτε; Θα το σκεφτόσασταν το δίλιτρο αν άλλαζε η φορολογία; Θα εμπιστευόσασταν την κυβέρνηση ή θα φοβόσασταν μήπως το φορολογήσουν ξανά αργότερα, όπως έκαναν στο παρελθόν; Και τελικά ταιριάζουν τα κυβικά στο οδηγικό σας στυλ, ή βολεύεστε και όπως είναι τα πράγματα τώρα;

 
Σχολιάστε την είδηση 4 σχόλια

TRD «καλούδια» για τη νέα Toyota Supra

Mε μηχανικό κιβώτιο το 76% των νέων MX-5

Η Bentayga Bengala δεν είναι για σαλόνια

Fiat Uno 600 ίππων (+vid)

Η κίνηση στους δρόμους

Η ΑΒΤ «ντόπαρε» το SEAT Leon Cupra R ST

Θες αυτοκίνητο που αντέχει 80.000 ή 200.000 χλμ.;

Η ισχυρή Urus θα μοιάζει με την ST-X Concept

Ford Blue Days: Έκπτωση έως και 3.470 ευρώ

O όμιλος Θεοχαράκη στη «Μέρα Μαγιού»

Το «καυτό» Hyundai i20 N;

Δοκιμή: Audi A1 40 TFSI

SEAT: Service Πλήρες από κάθε άποψη πακέτο

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: No1 δίκτυο μεταχειρισμένων αυτ/των.

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

FORDAdvertisement: Προωθητικό Πρόγραμμα Ford Blue Days

CITROEN: Ανοιξιάτικες εκπτώσεις έως 20 Μαΐου

NISSAN: Micra με νέο 1.000άρι turbo από 12.690€

MITSUBISHI: 0-100 Όλα τα επιβατικά μοντέλα με 0% επιτόκιο & 100€/μήνα

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 15.245€

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: 500€ έκπτωση έως 30 Ιουνίου.

περισσότερα »