• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Είναι πολλά τα 2.000 κ.εκ.; Τι το πολύ έχουν; Κατανάλωση πολλή δεν έχουν. Ρύπους πολλούς δεν έχουν. Κόστος πολύ δεν έχουν. Φόρους όμως; Φόρους έχουν πάρα πολλούς.

Μήπως είναι ώρα να απελευθερωθούν τα δίλιτρα;

Διαβάστηκε από 16364 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/5/2018

Πόσα αυτοκίνητα στην Ελλάδα δεν πουλάνε γιατί ξεκινούν από τα 2.000 κ.εκ. και πάνω; Όμως με όλο και περισσότερα μοντέλα να προσφέρονται ως δίλιτρα, μήπως ήρθε η ώρα να απελευθερωθούν και στη χώρα μας;

 
Πόσα αυτοκίνητα στην Ελλάδα δεν πουλάνε γιατί ξεκινούν από τα 2.000 κ.εκ. και πάνω; Και πόσοι κατασκευαστές πλέον έχουν το δίλιτρο κινητήρα ως τον «μικρό» στη γκάμα τους; Μήπως με όλο και περισσότερα μοντέλα να προσφέρονται ως δίλιτρα, πρέπει και στην Ελλάδα να αποαχαρακτηρίσουμε τα 2.000 κυβικά ως «απαγορευμένο καρπό»;
 
Είναι πολλά τα 2.000 κ.εκ.; Τι το πολύ έχουν; Κατανάλωση πολλή δεν έχουν. Ρύπους πολλούς δεν έχουν. Κόστος πολύ δεν έχουν. Φόρους όμως; Φόρους έχουν πάρα πολλούς.
 
Τα δίλιτρα σήμερα στην Ελλάδα κουβαλάνε ένα τεράστιο φορολογικό φορτίο. Στην αγορά τους έχουν ένα τεράστιο Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης, που φτάνει ή και ξεπερνά το 50% της εργοστασιακής τους αξίας. Μετά πέφτει και ο ΦΠΑ, και οι τιμές εκτοξεύονται (ναι, φόρος στον φόρο). Μετά έχουν το χαράτσι στα Τέλη κυκλοφορίας, που τα φορτώνει με ένα 600άρι πριν κάθε Χριστούγεννα. Βάλε και το ότι οι ασφαλιστικές ακολουθούν τις τάσεις που χαράζει το Υπουργείο και θεωρούν το δίλιτρο “εξωτικό” και τσιμπάνε και τα ασφάλιστρα, και το δίλιτρο είναι πληγή για κάθε ιδιοκτήτη του.
 
Όμως τα δίλιτρα μοτέρ δεν είναι καθόλου εξωτικά. Ειδικά σήμερα αποτελούν το ψωμοτύρι της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η πιο εμπορική έκδοση του VW Golf είναι το δίλιτρο TDI. Το ίδιο και ένα σωρό άλλα μικρομεσαία, που στο δίλιτρο μοτέρ τους οι οδηγοί βρίσκουν την καλύτερη ισορροπία μεταξύ κατανάλωσης και επιδόσεων.
 
Στα μεσαία το δίλιτρο φυσικά είναι το μοτέρ επιλογής με απόσταση. Η στρεβλή εικόνα της ελληνικής αγοράς πιθανώς να έχει πείσει πολύ κόσμο ότι τα 2λιτρα δεν είναι τόσο σημαντικά στη γκάμα μίας μάρκας. Δύσκολα θα βρεις όμως 3άρα ή C-Class ή A4 που να μην είναι δίλιτρο εκτός συνόρων. Αυτός είναι και ο λόγος φυσικά που πολλοί κατασκευαστές δεν ασχολούνται με μικρότερα μοτέρ.

Η Alfa Romeo Giulia είναι δίλιτρη, η Jaguar XE το ίδιο, το Mazda 6 το ίδιο, ενώ αν πάμε στα SUV, δίλιτρα είναι όλα τα “μικρότερα” μοντέλα της Land Rover, το ίδιο και τα Mazda, το ίδιο και τα Volvo και πάει λέγοντας. Δεν είναι τυχαίο που αυτές οι μάρκες είναι εξαφανισμένες από την ελληνική αγορά.
 
Το δίλιτρο όμως γίνεται όλο και πιο διαδεδομένο. Δεν είναι πολυτέλεια, δεν είναι υπερβολή. Είναι ώρα να απενοχοποιηθεί, να αποχαρακτηριστεί ως “εξεζητημένο” και να γίνει προσβάσιμο σε όλους μας, με τις χαμηλές τιμές που του αξίζουν, χωρίς φόρους 70-100% και απίθανα τέλη κυκλοφορίας.
 
Εσείς όμως τι λέτε; Θα το σκεφτόσασταν το δίλιτρο αν άλλαζε η φορολογία; Θα εμπιστευόσασταν την κυβέρνηση ή θα φοβόσασταν μήπως το φορολογήσουν ξανά αργότερα, όπως έκαναν στο παρελθόν; Και τελικά ταιριάζουν τα κυβικά στο οδηγικό σας στυλ, ή βολεύεστε και όπως είναι τα πράγματα τώρα;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

  • Αθανασιος R

    Επικροτω και επαυξανω τωρα που ηρθε και η αναπτυξη και ο κατωτατος μισθος θα ξεπερασει τα 300 ευρω ναι και στα 5λιτρα.Εχω την υποψια οτι καθημερινα μας κανετε πλακα με τους προβληματισμους που εχετε , ναστε καλα που μας κανετε και γελαμε.

      9
  • panos

    Να απελευθερωθούν τα δίλιτρα;; Η μέκκα, το άγιο δισκοπότηρο, το ταμπού της φορολόγησης;; Εδώ λέμε να φορολογήσουμε και τα 1000ρια σαν δίλιτρα τώρα (βλ. αξία οχήματος). Η λύση είναι δεδομένη και απλή. Τα 2λιτρα δεν θα απαλλαχθούν ποτέ από τα 690€ και ίσως πάρει και την ανιούσα κάποια στιγμή, ενώ εσύ που θα πας να πάρεις ένα κουνούριο 1000 άρι των 10-12Κ €, θα θεωρηθείς πλούσιος αφού τα είχες και τα έσκασες για καινούριο αμάξι και θα πληρώσεις και εσύ το κατιτίς σου παραπάνω.

      4
  • St

    ναι, ναι..το ξανάκαναν αυτό επι Σουφλιά...και μετά έπεσεν ο πελεκυς στα τεκμήρια της εφορίας, στα τέλη κυκλοφορίας, στην αυξημένη κατανάλωση και στο ακριβο σερβις..και στην τελικη απαξιωση τους ..ξαφνικά χάθηκε η αξία τους …. ΠΟΤΕ ΠΙΑ.. στη ελλαδα μεγάλα κυβικά.. Τ α κυβικα στην ελλαδα είναι ιερά...τα έχουν θεοποιήσει….

      2

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός