Τα τελευταία χρόνια η ασφάλεια των αυτοκινήτων έχει κάνει τρομακτική πρόοδο, με διάφορα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.

Τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος χρησιμοποιούν ραντάρ και κάμερες για τον εντοπισμό πιθανών αιτιών σύγκρουσης μπροστά από το αυτοκίνητο.

Το Σύστημα αποφυγής ακούσιας αναχώρησης από τη λωρίδα (Lane Assist) είναι επίσης από τα πιο σημαντικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.

Τα ADAS ενισχύουν τα διάφορα συστήματα των αυτοκινήτων, με σκοπό να βοηθήσουν τον οδηγό κατά την διαδικασία της οδήγησης, ώστε να μεγιστοποιήσουν την ασφάλεια των οχημάτων.

Τα συστήματα αυτόνομης πέδησης δεν αποσοβούν σε κάθε περίπτωση μια σύγκρουση, ωστόσο ελαχιστοποιούν την ισχύ της.

Τα 10 «μικρά» με σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος

23.455 Επισκέψεις στο άρθρο

Φρενάρουν μόνα τους! Τι είναι το αυτόνομο φρενάρισμα και πόσα σημαντικό είναι για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης; Πόσο αποτελεσματικά λειτουργεί, ποιες καταστάσεις και υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί να αποσοβήσει; Διαβάστε παρακάτω τι ισχύει για τα 10 best seller μικρά μοντέλα.

Τα τελευταία χρόνια η ασφάλεια των αυτοκινήτων έχει κάνει τρομακτική πρόοδο, παρουσιάζοντας ή εξελίσσοντας διάφορα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Ακόμα πιο σημαντικό ίσως και από την ίδια την εξέλιξή τους, είναι πως πλέον αυτά τα συστήματα δεν τα συναντούμε στα πιο ακριβά και πολυτελή αυτοκίνητα, αλλά και στα πιο εμπορικά και προσιτά προς το κοινό. ΓιΆ αυτό και στο θέμα μας επιλέξαμε να εξετάσουμε τη λειτουργία τους και πιο συγκεκριμένα αυτή του αυτόνομου φρεναρίσματος, στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων καθώς αυτά είναι τα πιο δημοφιλή στην ελληνική αγορά, όπως και τα πιο συνηθισμένα σε διαδρομές πόλης, όπου οι ταχύτητες που αναπτύσσονται δεν ξεπερνούν τα 50 χλμ./ώρα.. Πάμε όμως πρώτα απΆ όλα να δούμε με μια γενικότερη ματιά τι ισχύει με τα συστήματα ασφαλείας και γιατί οι κατασκευαστές δίνουν τόσο πολύ σημασία. 

1ο ΔΕΔΟΜΕΝΟ
Τι είναι τα συστήματα ADAS

Αρχικά να αναφέρουμε πως τα αρχικά ADAS είναι αρκτικόλεξο του Advanced Driver Assistance Systems – Προηγμένα Συστήματα Υποβοήθησης Οδηγού. Όπως υποδηλώνει και η ονομασία πρόκειται για συστήματα που αναπτύσσονται για την αυτοματοποίηση, την προσαρμογή και την ενίσχυση των διαφόρων συστημάτων των αυτοκινήτων, με σκοπό να βοηθήσουν τον οδηγό κατά την διαδικασία της οδήγησης, ώστε να μεγιστοποιήσουν την ασφάλεια των οχημάτων. Τα σύστηματα ADAS έχει αποδειχθεί από διάφορες έρευνες πως μειώνουν τα τροχαία ατυχήματα. Βέβαια σε κάθε περίπτωση και αυτό θα πρέπει να είναι κάτι που δεν θα λησμονούν ποτέ οι οδηγοί, τα συστήματα αυτά έχουν συνεπικουρικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση ο οδηγός δεν θα πρέπει να επαναπαύεται.

2ο ΔΕΔΟΜΕΝΟ
Ποια συστήματα περιλαμβάνονται στα ADAS

Τα κυριότερα συστήματα που περιλαμβάνονται στη δέσμη των ADAS είναι τα εξής:
• Σύστημα αναγνώρισης σήμανσης Κ.Ο.Κ.
• «Έξυπνα» φώτα με κατευθυνόμενη δέσμη
• Adaptive Cruise Control
• Σύστημα νυκτερινής όρασης
• Σύστημα ανίχνευσης πεζών
• Σύστημα προετοιμασίας αυτοκινήτου για ενδεχόμενη σύγκρουση
• Σύστημα αφύπνισης του οδηγού
• Σύστημα αποφυγής ακούσιας αναχώρησης από τη λωρίδα
• Σύστημα επισήμανσης των τυφλών σημείων του οχήματος
• Και τέλος αυτό που θα μας απασχολήσει παρακάτω, το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος.
 
3ο ΔΕΔΟΜΕΝΟ
Τι είναι το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος (ΑΕΒ)

Τα περισσότερα συστήματα AEB χρησιμοποιούν ραντάρ και κάμερες για τον εντοπισμό πιθανών αιτιών σύγκρουσης μπροστά από το αυτοκίνητο. Αυτές οι πληροφορίες συνδυάζονται με την ταχύτητα και την τροχιά του αυτοκινήτου και σε περίπτωση ανίχνευσης πιθανής σύγκρουσης, το AEB αρχικά εκπέμπει   προειδοποιώντας τον οδηγό ότι απαιτείται δράση. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, τότε το σύστημα αναλαμβάνει τον έλεγχο και φρενάρει μόνο του το αυτοκίνητο. Στις επόμενες σελίδες θα βρείτε ένα αναλυτικό άρθρο για το πως λειτουργούν τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος, όπως ακόμα και τις διαφορές μεταξύ τους.

4ο ΔΕΔΟΜΕΝΟ
Προσοχή! Το αυτόνομο φρένο δεν αποσοβεί πάντα τη σύγκρουση.

Η αποφυγή μιας σύγκρουσης δεν είναι 100% εγγυημένη σε όλες τις οδηγικές περιπτώσεις. Για ορισμένες ταχύτητες, περίπου γύρω στα 50 χλμ./ώρα (θα δούμε αναλυτικότερα παρακάτω τι ισχύει με λεπτομέρειες) τα συστήματα AEB έχουν την ικανότητα να ακινητοποιούν το όχημα προλαβαίνοντας μια σύγκρουση. 

Από εκεί και πέρα όμως, το κύριο μέλημα αυτών των συστημάτων είναι να μειώσουν τη σοβαρότητα των συγκρούσεων που δεν μπορούν να αποφευχθούν με τη μείωση της ταχύτητας σύγκρουσης και σε ορισμένες περιπτώσεις, με την ενεργοποίηση των υπόλοιπων συστημάτων επικείμενης σύγκρουσης (π.χ. προετοιμάζουν τις ζώνες ασφαλείας και τα φρένα, κλείνουν τα παράθυρα και την ηλιοροφή, ανασηκώνουν τα προσκέφαλα και αυξάνουν την πλευρική στήριξη των καθισμάτων).  

5ο ΔΕΔΟΜΕΝΟ
Κρίσιμοι παράγοντες για τη λειτουργία των AEB

Οι ταχύτητες λειτουργίας που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές επηρεάζονται από διάφορους εξωγενείς του συστήματος παράγοντες, οι οποίοι αφορούν την κατάσταση του οχήματος και όχι μόνο. Όσον αφορά στο ίδιο το αυτοκίνητο, αφορά στην κατάσταση των ελαστικών (φθορά, πίεση, ακόμα και ο τύπος παίζει ρόλο), του συστήματος φρένων, καθώς και τον τρόπο οδήγησης. Από εκεί και πέρα σημαντικό ρόλο παίζει η κατάσταση του οδοστρώματος και οι καιρικές συνθήκες.

Ο ρόλος του EuroNCAP
Ο EuroNCAP έχει μετατραπεί σε έναν από τους πιο σημαντικούς μοχλούς πίεσης προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες, θέτοντας ολοένα και πιο υψηλά στάνταρ, ώστε αυτές να κατασκευάζουν πιο ασφαλή οχήματα. Γι αυτό το λόγο πλέον στην αξιολόγηση των νέων μοντέλων, ο EuroNCAP, πέρα από τα crash test, ανακοινώνει βαθμολογία και για τα συστήματα ασφαλείας, δοκιμάζοντάς μάλιστα σε πραγματικές συνθήκες. Η συγκεκριμένη βαθμολογία μάλιστα είναι καθοριστικής σημασίας για τα συνολικά αστέρια που θα λάβει το εκάστοτε μοντέλο. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

NEO TRANSPORTER
test center